Tja, tis maar net wat het oog te lezen krijgt.
Ik zit hier met 2 dyno's waarvan ik niet uit kan maken welke nu de waarheid vertelt.
Tis niet alleen de pk's maar ook het lange vast houden van de NM in de hoge toeren komt niet echt overeen.
Zo heb ik bij Rica bij 7800rpm 190nm
Bij Bastinck op 7800rpm 175NM
Maargoed, het zal wel een raadsel blijven, ik leg me er bij neer :wink:
vermogens-diagnose F.C.G. engineering
- Gaskleppie
Ik heb al eerder neergezet dat jou koppel idd te hoog is. Doordat de toeren ijking bij jou om wat voor reden dan ook afwijkt. Let maar op de max rpm (8440rpm). die is te laag bij jou. daardoor komt de koppellijn iets hoger te liggen dan dat je het zelfde vermogen bij een iets hoger toerental haalt
Ik hoop dat je het snapt. Het koppelverloop klopt wel, alleen ligt de lijn iets te hoog.
Jouw max koppel was 192.5Nm.
De max rpm bij Sander was wel perfect, dus die koppellijn klopt wel.
Beide vermogenslijnen van jouw en sander (en de mijne ook) zijn zo goed als hetzelfde tot de laatste paar toeren, daar zit het verschil in top vermogen. Jij dus 219, sander 222 en ik 218.
Het max koppel wordt iets lager gehaald (7460rpm) en is bij sander 188,7Nm. Ik heb de lijnen van alle 3 de uitdraaien op elkaar gelegt en bij 7460rpm leveren we allemaal net zo veel vermogen. Het koppel is daar dus ook net zo hoog. Ga er dus maar van uit dat je ook 188,7Nm koppel max hebt.
Ik hoop dat je het snapt. Het koppelverloop klopt wel, alleen ligt de lijn iets te hoog.
Jouw max koppel was 192.5Nm.
De max rpm bij Sander was wel perfect, dus die koppellijn klopt wel.
Beide vermogenslijnen van jouw en sander (en de mijne ook) zijn zo goed als hetzelfde tot de laatste paar toeren, daar zit het verschil in top vermogen. Jij dus 219, sander 222 en ik 218.
Het max koppel wordt iets lager gehaald (7460rpm) en is bij sander 188,7Nm. Ik heb de lijnen van alle 3 de uitdraaien op elkaar gelegt en bij 7460rpm leveren we allemaal net zo veel vermogen. Het koppel is daar dus ook net zo hoog. Ga er dus maar van uit dat je ook 188,7Nm koppel max hebt.
-
Mau il-Vec wrote:bedankt voor de uitleg Frank, ik twijfelde aan de bank van Bastinck, vandaar dat ik naar Rica ging, omdat ik daar al een hoop goede dingen over gehoord had.
Na al deze verhalen twijfel ik nu juist aan de nauwkeurigheid van Rica. Niet de MAHA rollenbank zelf, maar de manier van meting bij Rica.
- Gaskleppie
Wat zou daar fout aan zijn dan?
Leg jij nou eens uit hoe er volgens jou gemeten wordt? Je hebt alleen maar commentaar op mijn uitleg maar zelf heb je niet eens een zinnig verhaal. Mijn verhaal is compleet, jij gist maar een beetje!
Als de koppelmeting van Maurice kloppen (gemeten waarden) dan zou hij bij een gecorrigeerd toerental ongeveer 230PK hebben. Lijkt mij een beetje veel he?
Leg jij nou eens uit hoe er volgens jou gemeten wordt? Je hebt alleen maar commentaar op mijn uitleg maar zelf heb je niet eens een zinnig verhaal. Mijn verhaal is compleet, jij gist maar een beetje!
Als de koppelmeting van Maurice kloppen (gemeten waarden) dan zou hij bij een gecorrigeerd toerental ongeveer 230PK hebben. Lijkt mij een beetje veel he?