project Civic coupe

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
Guest

project Civic coupe

Post by Guest »

Zo, na een geslaagd projekt, waarbij ik en een vriend van mij een jazz hebben gerestaureerd en omgebouwd tot jazz R (de foto's staan nog op het forum, ik geloof onder voorstellen rubriek) gaan we nu een stapje verder met een civic coupe. Planning is dat dit een Ring auto gaat worden (en andere circuits). Ik sta al weer te lang droog wat circuit werk aangaat, dus dan maar een helemaal voor dit doel prepareren. (ipv af en toe met ITR)
Hij moet gaan lijken op de accord BTCC van 1998, kooi erin, remsysteem aanpassen, zelf spuiten enz, enz. En ik ga mijn technische kennis maar eens aanspreken op het tuningsvlak, da's de grootste uitdaging. Ik wil eerst de huidige motor flink kietelen, in de toekomst wil ik er een 1.6i VTEC, 1.8i VTEC van de civic 5 deurs, of ITR blok erin te hangen. Ik heb er in ieder geval enorm veel zin in. en huh; tips zijn weer welkom. :)
Guest

Post by Guest »

hmmm :? de grote foto werkt op een of andere manier niet, jullie zullen het ff met deze moeten doen. foto rechts: zo moet ie worden :)

ImageImage
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

kom maar op met je vragen! ervaring zat hier!

Leuk project trouwens!! :)
Erick

Post by Erick »

Bruut, maar ik denk dat je beter gelijk er een B18 in ken hangen want met het verbouwen van de stock motor ben je ook al een bergje geld kwijt maar keep us posted.

Eeric.
Guest

Post by Guest »

gaskleppie wrote:kom maar op met je vragen! ervaring zat hier!

Leuk project trouwens!! :)

thx.
Als dat kan wil ik terzijner tijd zeker van die kennis gebruik maken, had al het een en ander op het forum gelezen. :D
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ok, kom maar op!
Guest

Post by Guest »

ik wil maar beginnen met de luchtwegen. Polijsten van het inlaatspruitstuk bijvoorbeeld, ideaal lijkt me het gehele inlaatspruitstuk te doen, maar je kan niet overal bij komen. gewoon met de hand of kan dat anders. Zijn de poorten eventueel te vergroten? (zonder negatieve effecten uiteraard)
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

mmmm,
Je begint dan met een van de dingen die het minste uitmaken.
Wat zijn de aanpassingen die je verder van plan bent?
De uitlaat scheelt bij de B18 heel veel (ongeveer 20-23PK)
Maar in de inlaat is daar wel iets te winnen. Zelf ga ik het binnenkort ook doen, maar dat is wel in combi met hoge compressie zuigers, nokken, etc. Het is meer afmaken van de kleine dingen dan een serieuze tunings optie.

Wat zijn verder je plannen?

Beetje moeilijk uit t eleggen zo waar je metaal kan weg halen, maar
DC2

Post by DC2 »

gaskleppie wrote:De uitlaat scheelt bij de B18 heel veel (ongeveer 20-23PK)

Frank, wat zou je dan moeten doen om aan die 20-23 pk winst te komen?
HONDA

Post by HONDA »

Van voor tot achter alles vervangen door beter spul. (inlaatspruit, uitlaatspruit, katvv, tussenpijp en einddemper)
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

plus alles in de JDM maat. 60mm dus ipv de normale 55 mm die er standaard onder zit.
Guest

Post by Guest »

tja, verder nog brandstofsysteem, nokkenassen, gehele uitlaatsysteem idd. een lichter vliegwiel scheelt ook veel. Is er op ontstekings gebied nog veel winst te behalen?

Daarnaast heb ik nog een gebruikte turbo op de kop kunnen tikken, maar niet voor een honda. Lijkt me in ieder geval leuk om te proberen de turbo erop te zetten, het grootste probleem is dat ik het spruitstuk moet aanpassen, afgezien van het feit dat je volgens mij niet zomaar zo'n ding erop kunt zetten. Als dat wel kan is het een leuke uitdaging.

had trouwens niet verwacht dat dat zoveel zou schelen met het vervangen van het hele uitlaatsysteem. Da's misschien ook iets voor de ITR, dat is een eenvoudige ingreep. Nog voorkeur voor een bepaald merk? Spoon bv. Hoe sta jij tegenover Supersprint? ik hoor daar zowel positieve als negatieve reacties over, Jim is er iig niet zo over te spreken.
HONDA

Post by HONDA »

Ik heb een uitlaatlijn van Spoon en dat bevalt goed mits je goed tegen lawaai kan.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Guest

Post by Guest »

VTECCIE wrote:Ik heb een uitlaatlijn van Spoon en dat bevalt goed mits je goed tegen lawaai kan.

VTECCIE@ Heeft je wage na deze mods al op de testbank gestaan?
Ben zelf ook van plan om voor een deel spoon te kiezen.
-dc sports 4-1
-testpipe of catvervang.
-spoon b-pipe
-spoon n1
-spoon airfilter
Ben gewoon is benieuwd wa deze mods aan vermogewinst gaan geve :roll: (dacht aan een 20pk)
Men resultaat op de testbank met stock itr(193.5pk).

Hier nog een filmke van de dynoday+ibi20vt vs m3
http://users.pandora.be/kct1/

Image
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Neem voor de uitlaat een japans compleet catback systeem. Die zijn lekker open en daar houd de B18 zeker van!

Als ik jou zo hoor praten over een turbo moet je dat zeker niet doen. Op een ITR geeft dat heel snel erg veel problemen mits je het hele blok aanpast. De B18 is een op en top NA motor en daar is niet even makkelijk een turbo op te zetten. Zeker niet als je er niet zo veel verstand van hebt.

Verder?
andere nokken betekend andere klep veren en schotels.
Een hoger toerental draaien betekend ook andere schotels en veren.
Ontsteking doet niet veel bij de b18,
gasklep ook niet

Dingen die wel schelen zijn licht vliegwiel, grotere poelies op de dynamo en stuurbekrachtigingspomp, luchtfilter en eventueel cold air intake (de mijne is binnenkort te koop)
En natuurlijk lichte velgen!

Het komt er bij de B18 op neer dat als je alle interne en externe wrijvingen en gewichten naar beneden haalt komt het motortje helemaal los en gaat hij vanuit zichzelf al knetterhard.
Ga hem volhangen met gewicht en hij loopt niet meer!
Guest

Post by Guest »

gaskleppie wrote:Het komt er bij de B18 op neer dat als je alle interne en externe wrijvingen en gewichten naar beneden haalt komt het motortje helemaal los en gaat hij vanuit zichzelf al knetterhard.
Ga hem volhangen met gewicht en hij loopt niet meer!

Amen :wink: ,underdrive pulley's van aem goeie keuze of niet?

Ben nu zelf een ground wire kit ineen aant steke ,gaat waarschijnlijk ni veel schille(in het tijdschrift import tuner beweerde ze tot 5pk winst :roll: )
maar alle beetjes helpe.
Volgende project is het zelf make van een airbox a' la mugen :lol: ,kennis van mij is kunstoflasser en gaat mij hier met raad en daad bij staan :wink: .
Guest

Post by Guest »

ok, thx voor de tips. Vooral die grotere poelies voor de stuurbekrachtiging en dynamo vind ik opvallend. Daar had ik totaal niet aan gedacht. :)
Locked