Welke Type-R is standaard het snelste?
Welke Type-R is standaard het snelste?
Wie kan dit lijstje voor mij verder invullen?
ATR:
212 pk
topsnelheid ???
0-100 km/u ???
ITR:
190 pk
topsnelheid ???
0-100 km/u ???
CTR:
200 pk
topsnelheid ???
0-100 km/u 6,6 seconden
Welke van deze Type-R's voelt het sportiefste aan, rijd het lekkerste, is je favoriet?
ATR:
212 pk
topsnelheid ???
0-100 km/u ???
ITR:
190 pk
topsnelheid ???
0-100 km/u ???
CTR:
200 pk
topsnelheid ???
0-100 km/u 6,6 seconden
Welke van deze Type-R's voelt het sportiefste aan, rijd het lekkerste, is je favoriet?
Welkom Kriz, stel je eerst eens netjes voor in het Even Voorstellen gedeelte van het forum. Dan weten wij ook tegen wie we het hebben. :-)
- CTR
Motor Type Viercilinder lijnmotor, 16 kleppen, twee bovenliggende nokkenassen (DOHC) Lichtmetalen motorblok en cilinderkoppen variabele klepbediening i-VTEC
Motor inhoud 2 liter
Aandrijving Voorwielaandrijving
Versnellingsbak Handgeschakeld (6 versnellingen)
Max. pk 200 pk
Max. Nm 196 Nm
Ledig gewicht 1170 kg.
Acceleratie 0 - 100 km/h 6,8 sec.
Topsnelheid 235 km/h.
- ITR
aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1797 cm3
boring x slag 81,0 x 87,2 mm
compressieverh. 11,1:1
max. vermogen 140 kW (190 pk) 7900tpm
max. koppel 178 Nm 7300tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
topsnelheid 233 km/h
acceleratie 0-100 km/h 6,7 s
- ATR
aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 2157 cm3
boring x slag 87,0 x 90,7 mm
compressieverh. 11,0:1
max. vermogen 156 kW (212 pk) 7200tpm
max. koppel 215 Nm 6700tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
topsnelheid 228 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,2 s
Welke je favoriet is lijkt me nogal persoonlijk.
- CTR
Motor Type Viercilinder lijnmotor, 16 kleppen, twee bovenliggende nokkenassen (DOHC) Lichtmetalen motorblok en cilinderkoppen variabele klepbediening i-VTEC
Motor inhoud 2 liter
Aandrijving Voorwielaandrijving
Versnellingsbak Handgeschakeld (6 versnellingen)
Max. pk 200 pk
Max. Nm 196 Nm
Ledig gewicht 1170 kg.
Acceleratie 0 - 100 km/h 6,8 sec.
Topsnelheid 235 km/h.
- ITR
aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1797 cm3
boring x slag 81,0 x 87,2 mm
compressieverh. 11,1:1
max. vermogen 140 kW (190 pk) 7900tpm
max. koppel 178 Nm 7300tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
topsnelheid 233 km/h
acceleratie 0-100 km/h 6,7 s
- ATR
aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 2157 cm3
boring x slag 87,0 x 90,7 mm
compressieverh. 11,0:1
max. vermogen 156 kW (212 pk) 7200tpm
max. koppel 215 Nm 6700tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
topsnelheid 228 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,2 s
Welke je favoriet is lijkt me nogal persoonlijk.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Het autoblad EVO uit de UK heeft een database, The Knowledge, waar er zowel zelf geteste als vanuit de fabrieks opgegeven waardes hebben staan.
Zij hebben voor de ITR en de ATR veel betere tijden dan Honda zelf opgeeft. Zij hebben overigens altijd standaard auto's niet getunede versies of zo.
Let wel, zij noemen 0-60MPH, dat komt overeen met 0-96KPH, dus een paar tienden bijtellen voor 0-100KPH.
Zij hebben voor de ITR en de ATR veel betere tijden dan Honda zelf opgeeft. Zij hebben overigens altijd standaard auto's niet getunede versies of zo.
Let wel, zij noemen 0-60MPH, dat komt overeen met 0-96KPH, dus een paar tienden bijtellen voor 0-100KPH.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
nou ik heb het eigenlijk erover wat de beste allrounder is (sprint, circuit, handling, feeling, de hele mikmak).
Ik zelf denk dat ze qua performance niet veel verschillen als je gaat kijken hoe ze als allrounders zijn (nsx-R niet meegeteld), ze hebben allemaal voor en nadelen tegenover elkaar... maar ik zit zelf een beetje af te wegen tussen een ATR en een ITR... en de keuze is best moeilijk... vandaar dat ik me afvraag wat eigenlijk de leukere auto is om in te rijden.
Als jullie een paar voor en nadelen van de ATR en ITR kunnen opnoemen maakt dit het misschien wat makkelijker voor mij
Ik zelf denk dat ze qua performance niet veel verschillen als je gaat kijken hoe ze als allrounders zijn (nsx-R niet meegeteld), ze hebben allemaal voor en nadelen tegenover elkaar... maar ik zit zelf een beetje af te wegen tussen een ATR en een ITR... en de keuze is best moeilijk... vandaar dat ik me afvraag wat eigenlijk de leukere auto is om in te rijden.
Als jullie een paar voor en nadelen van de ATR en ITR kunnen opnoemen maakt dit het misschien wat makkelijker voor mij

- CTR is nieuw verkrijgbaar, ATR en ITR niet.
- ATR heeft 4 deuren, erg handig! :wink:
- CTR K20A motor met i-VTEC is nieuw, maar heeft de mooiste toekomst.
- voor ITR en CTR is er veel uit USA en Japan verkrijgbaar, voor ATR bar weinig om te modificeren en tunen.
Just to get you started.
Maar uiteindelijk spelen budget en persoonlijke voorkeur een grotere rol, ik zou zeggen: zet je financien op een rijtje en ga testrjiden! 8)
- ATR heeft 4 deuren, erg handig! :wink:
- CTR K20A motor met i-VTEC is nieuw, maar heeft de mooiste toekomst.
- voor ITR en CTR is er veel uit USA en Japan verkrijgbaar, voor ATR bar weinig om te modificeren en tunen.
Just to get you started.
Maar uiteindelijk spelen budget en persoonlijke voorkeur een grotere rol, ik zou zeggen: zet je financien op een rijtje en ga testrjiden! 8)
-
- Posts: 404
- Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
- Contact:
Weeg de looks af, wat vind je kwa uiterlijk mooi.
heb je ruimte nodig,
wil je het circuit op,
wil je wat meer comfort of stugheid
kijk dan ook naar je budget,
en ik denk dat je een heel eind komt als je de vragen invult, kan wel dingen gaan zeggen, maar dat is gewoon een persoonlijke mening.
suc6 :wink:
heb je ruimte nodig,
wil je het circuit op,
wil je wat meer comfort of stugheid
kijk dan ook naar je budget,
en ik denk dat je een heel eind komt als je de vragen invult, kan wel dingen gaan zeggen, maar dat is gewoon een persoonlijke mening.
suc6 :wink:
Ik zeg dan maar wat iedereen al gewoon denkt. De Integra is de mooiste van de drie... :-)
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
kriz wrote:nou... de ITR is wel heel erg lijp, maar de voorkant van de ATR vind ik er toch een stuk leuker uitzien... ik vind die ronde koplampjes niet echt super, maar voor de rest moet ik toegeven dat het totaalbeeld wel erg leuk is... maar dat is het totaalbeeld van een ATR ook :shock:
Dit bedoel je dus? 8) :wink:
      Â

ziet er goed uit
maar toch als je gaat kijken naar performance/looks beste combinatie kom je uit op de acura rsx-S... net zo snel als een CTR, net zo mooi als een integra (misschien wel mooier)
(stond op ETS)
8)
trouwens ze zijn te koop voor 45.000 en 22.000 euro vanuit belgie... ik weet alleen niet hoeveel erbij komt om in te voeren naar nederland.
voor meer info http://www.silvanosambreville.be


(stond op ETS)

8)
trouwens ze zijn te koop voor 45.000 en 22.000 euro vanuit belgie... ik weet alleen niet hoeveel erbij komt om in te voeren naar nederland.
voor meer info http://www.silvanosambreville.be
Helaas... de Honda Integra Type-R (2001) heeft betere specs en looks dan de Acura RSX Type-S.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
-
- Posts: 404
- Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
- Contact:
-
- Posts: 404
- Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
- Contact: