Als ik van de snelweg kom en ik ga afremmen tot stilstand, dan blijft het stationaire toerental ongeveer 5 seconden 1000 rpm staan. Pas daarna regelt hij netjes terug naar ongeveer 800 rpm.
Waarom gebeurt dit??
(Ps: Blok/water/olie is dus op bedrijfstemp, en ik heb verders nergens last van).
Toerental blijft even hoog...
- Gaskleppie
Re: Toerental blijft even hoog...
CyRaX wrote:Als ik van de snelweg kom en ik ga afremmen tot stilstand, dan blijft het stationaire toerental ongeveer 5 seconden 1000 rpm staan. Pas daarna regelt hij netjes terug naar ongeveer 800 rpm.
Waarom gebeurt dit??
(Ps: Blok/water/olie is dus op bedrijfstemp, en ik heb verders nergens last van).
Dit is normaal diegene waarbij dit niet is dat is abnormaal. Hij meet dit via het ecm waar hij een inpuls krijgt van de snelheids sensor.
ff proberen uitleggen, het is de bedoeling in geval van zoals jij beschrijft dat je terug gas zou geven dat hij dan ook onmiddelijk reageerd. Waarschijnlijk zal je alleens gemerkt hebben als je ergens langer dan ongeveer 5 sec stilstaat. En ondertussen het motortoerental terug is gezakt naar 800 +-50 . En als je dan gas geeft het toerental onder die 800 zakt.
Hopelijk begrijpen jullie mijn uitleg hier.

- Gaskleppie
toppie Fred!
Goeie uitleg! hahahaha, mooi man......
Volgens mij bedoel je dat de ecu nog niet helemaal door hebt dat hij stationair moet gaan lopen, maar verwacht dat je weer gas gaat geven.
Of zoiets....
Het is in ieder geval moeilijk te verklaren, maar het gebeurt volgens mij bij iedere ITR wel eens. Bij mij ook iidg.
Het is nou eenmaal geen doorsnee motortje, daar zal de helfd van de oorzaak ook wel liggen.

Goeie uitleg! hahahaha, mooi man......
Volgens mij bedoel je dat de ecu nog niet helemaal door hebt dat hij stationair moet gaan lopen, maar verwacht dat je weer gas gaat geven.
Of zoiets....
Het is in ieder geval moeilijk te verklaren, maar het gebeurt volgens mij bij iedere ITR wel eens. Bij mij ook iidg.
Het is nou eenmaal geen doorsnee motortje, daar zal de helfd van de oorzaak ook wel liggen.

-