In de Staatscourant is vandaag te lezen dat het ministerie van Justitie erover denkt om niet langer auto's in beslag te nemen bij buitensporige snelheidsovertredingen. Die mening is het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum (WODC) van het ministerie van Justitie toegedaan.
Het WODC evalueerde de Wegenverkeerswet uit 1998 en de wijzigingen ervan. Daaruit is gebleken dat de respondenten " een verplichte inbeslagname en verbeurdverkaring van een motorrijtuig in geval van een excessieve snelheidsovertreding ontraden". Zo zouden de financiële gevolgen van deze straf buiten proporties zijn in verhouding tot het feitelijke delict.
Eindelijk me wagen veilig als ik me weer eens "misdraag" :twisted:
nu nog afpakken van rijbewijs verbieden :P
Goed nieuws in verkeerswet
Tja, een wagen in beslag nemen vind ik ook wat overdreven maar als je het risico neemt om meer dan 50 km/h te hard te rijden dan weet je de consequenties. Uiteraard ben ik zelf ook wel eens schuldig...
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Tja, de auto afpakken is in mijn optiek inderdaad geen goeie zet. :roll:
Het rijbewijs voor 6 maanden inleveren, dat lijkt me veel beter :twisted: , onvoorwaardelijk en zonder pardon of uitzondering, niks geen werk of inkomsten als reden om terug te krijgen. Ik weet zeker dat als er zoiets kwam, dat het een zeer effectieve werking zal hebben, je wordt zelf snelheidsbegrenzer :twisted: .
Let wel, ik ben niet roomser dan de paus :wink: , maar als je het te bont maakt (en daar gaat het hier over) dan moet je maar op de blaren zitten. En als je de agenten niet kan zien staan flitsen, dan moet je maar wat langzamer, want voor hetzelfde geld zie je een kind ook niet naast de weg spelen of zo.
Het rijbewijs voor 6 maanden inleveren, dat lijkt me veel beter :twisted: , onvoorwaardelijk en zonder pardon of uitzondering, niks geen werk of inkomsten als reden om terug te krijgen. Ik weet zeker dat als er zoiets kwam, dat het een zeer effectieve werking zal hebben, je wordt zelf snelheidsbegrenzer :twisted: .
Let wel, ik ben niet roomser dan de paus :wink: , maar als je het te bont maakt (en daar gaat het hier over) dan moet je maar op de blaren zitten. En als je de agenten niet kan zien staan flitsen, dan moet je maar wat langzamer, want voor hetzelfde geld zie je een kind ook niet naast de weg spelen of zo.
Een kind speelt niet op de snelweg...
En dat is nu net mijn probleem met flitsen. Dat de politie flitst bij een school in de bebouwde kom dat zou ik kunnen begrijpen maar dat doen de helden niet.
Flitsen bij een snelweg vind ik kolder. De Nederlandse snelwegen zijn (buiten de spits) goed genoeg om wat harder te rijden dan 100 of 120.
Justitie flitst niet voor de verkeersveiligheid zoals altijd beweert wordt maar voor maar één simpele reden... geld!
Edit: Typo
En dat is nu net mijn probleem met flitsen. Dat de politie flitst bij een school in de bebouwde kom dat zou ik kunnen begrijpen maar dat doen de helden niet.
Flitsen bij een snelweg vind ik kolder. De Nederlandse snelwegen zijn (buiten de spits) goed genoeg om wat harder te rijden dan 100 of 120.
Justitie flitst niet voor de verkeersveiligheid zoals altijd beweert wordt maar voor maar één simpele reden... geld!
Edit: Typo
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Hmm, vandaag weer een mooie accept giro gehad. 138 km/h waar je 120 km/h mag.
Dat wordt dus weer een foto opvragen voor de collectie, dan heb ik tenminste een duur betaalde foto.
Dat wordt dus weer een foto opvragen voor de collectie, dan heb ik tenminste een duur betaalde foto.
idd, gewoon een verkapte belasting heffing. hiero vandaag ook weer, held zit gewoon de hele dag langs de weg, ik ben er 4 x langs gereden, elke keer heb ik iemand geflitst zien worden, en die reden absoluut niet 'te' hard, allemaal binnen 10km/u te hard. echt schandalig. Op dat stukje kan je helaas maar een paar medeweggebruikers waarschuwen om langzamer te rijden.
En weledele heer Spee heeft gelukkig ook de aanval geopend op de stingers enz. dus helaas is dat ook niet zo makkelijk meer :x
En weledele heer Spee heeft gelukkig ook de aanval geopend op de stingers enz. dus helaas is dat ook niet zo makkelijk meer :x