Verschil tussen een Accord Type R gewoon & Limited Editi

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
dinitial

Verschil tussen een Accord Type R gewoon & Limited Editi

Post by dinitial »

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een Accord Type R gewoon & Limited Edition?
HONDA

Post by HONDA »

Welkom, stel je ook eens voor bij FF Voorstellen.

Alle ATR's in Nederland zijn limited editions (50 stuks).

De limited editions hebben iets meer luxe dacht ik maar dat kunnen de ATR eigenaren hier je beter vertellen.

Quote Stoede:
van de accord type R was het eerst niet eens de bedoeling dat die auto naar NL zou komen.
Ze hebben er toch 50 geimporteerd vanwege het feit dat honda in NL 50 jaar bestond. Toendertijd is zelfs de honda directeur nikoshiba uit japan overgevlogen om elke auto speciaal te signeren via een schilderij (foto).
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
accordR alias AccordS

Post by accordR alias AccordS »

de limited edition's zijn er inderdaad maar 50 van in NL
ze zijn te herkennen aan de championswhite kleur.

er staat boven de asbak een plaatje met je nummer ( bij mij dus 11/50 )
er hoort een litho en sleutelhanger bij te zitten. ( deze zijn meestal al verdwenen.)

en verders is hij volgens mij hetzelfde als een gewone.

gr. accordR
stoede

Post by stoede »

ik weet waarom hij het vraagt :)

heb ook al geantwoord op je vraag bij de prelude club.

snap het zelf ook niet dat jij een witte accord type r hebt die geen limited edition is.
volgens gegevens die ik heb en van meerdere gehoord heb zijn accords type R´s in het wit die origineel in NL geleverd altijd limited editions.
dus 1 van de 50

hebben ze toevallig bij jou niet alle dingen zoals litho plaatje boven de asbak en sleutelhanger weggelaten?

hehe Peter klopt ben ook bijna nog nooit 1 tegengekomen die alle originele dingen er nog bij heeft
IvoG

Post by IvoG »

Toch enkele onwaarheden weer jongens. Even rechtzetten :wink: :

1. Niet alle Championship White ATR's zijn Limited Edition, ook niet als ze oorspronkelijk hier gekocht zijn. Dat is echt niet waar.

2. Niet alle Nederlandse ATR's zijn Championship White, er zijn zeker 2 Nighthawk Black ATR's (zelf gezien) en 1 rode (ook zelf gezien).

Een ander verschil tussen de Limited en de standaard editie was de prijs, die lag rond de 10.000 gulden goedkoper voor de Limited Edition! :shock:
stoede

Post by stoede »

IvoG wrote:Toch enkele onwaarheden weer jongens. Even rechtzetten :wink: :

1. Niet alle Championship White ATR's zijn Limited Edition, ook niet als ze oorspronkelijk hier gekocht zijn. Dat is echt niet waar.

2. Niet alle Nederlandse ATR's zijn Championship White, er zijn zeker 2 Nighthawk Black ATR's (zelf gezien) en 1 rode (ook zelf gezien).

Een ander verschil tussen de Limited en de standaard editie was de prijs, die lag rond de 10.000 gulden goedkoper voor de Limited Edition! :shock:

1 we hebben er vorig jaar nog in rosmalen over gehad met speed
en toen zei jij ook dat er 50 limited editions zijn dus champions white en jij wist dat er 2 zwarte waren en 1 rode (die nu te koop staat)origineel in NL verkocht zijn
toen had je het er niet over dat er ook gewone champions whites verkocht zijn origineel in NL?

gooier nog even een qoute tegen aan van vteccie die dus geinformeerd had bij honda nederland die het extra uitgepluisd heeft

VTECCIE wrote:Update

Ik had de aantallen nog eens voorgelegd bij Honda Nederland aangezien we hier toch onze twijfels hadden over de vorige informatie.
Honda Nederland heeft nu iets beter gezocht en het resultaat is:

71 x Integra Type-R
54 x Accord sedan Type-R

Dit lijkt beter te kloppen met wat wij hier al dachten.
Guest

Post by Guest »

Hallo, Niet zo onvriendelijk aub. We willen alleen maar duidelijkheid. Geen ruzie. Ik denk dat iedereen ook wel geinteresseerd is in deze mysterie nietwaar?

Laat mij dan maar beginnen met voorstellen. Mijn naam is Eric en rij zelf in een Honda Prelude VTEC. De thread starter is mijn broertje. Onze laatste aanwinst is een Accord type-R maar geen limited edition. Komt uit 1999. Dus een van de eersten. Dit is een originele Nederlandse auto getuige de papieren die erbij geleverd waren en komt ook van de Honda dealer zelf.

Volgens mij is er het volgende gebeurd. De eerste ATR's waren geen limited editions. De limited editions heb ik voor het eerst gezien op de AutoRAI. Deze stond naast de gewone Accord Type-R. Waarom dan 10.000 gulden meer uitgeven voor een gewone type als de limited edition goedkoper was??? Dus de gewone editie was niet meer meer te verkopen.
Ik heb hier ook een brochure van de laatst geleverde Accord. Hierin wordt de Accord type-R inderdaad alleen in zwart en rood geleverd. Dit was waarschijnlijk omdat de limited editions op waren en Honda deze uniek wilde maken door ze niet meer in het wit te leveren. Het verbaasd mij dus niets dat er rode en zwarte ATR in Nederland zijn geweest. Een van de zwarte is namelijk besteld door iemand die ik ken.

Wij hadden verwacht dat de type-R club hier wat meer zekerheid over hadden. Vandaar dat we de vraag op dit forum ook stellen. Het is niet dat we twijfelen aan de gegevens die Honda Nederland (van tegenwoordig) ons levert maar verwarring schept het wel. Jullie moeten begrijpen dat Honda Nederland de laatste jaren een behoorlijke reorganisatie heeft gehad.

Ik vraag mij alleen af dat als de Accord type-R alleen in limited editions leverbaar was in Nederland, deze editie helemaal niet meer zo limited is als wordt aangenomen. Als er geen verschil was, waarvoor dan een limited edition? Was het plaatje met nummer en de prijs dan het enige verschil? Ik hoop dat iemand het alleen zeker weet in plaats van onze speculaties.
HONDA

Post by HONDA »

Hallo, Niet zo onvriendelijk aub. We willen alleen maar duidelijkheid. Geen ruzie. Ik denk dat iedereen ook wel geinteresseerd is in deze mysterie nietwaar?

:?:
Wie is er onvriendelijk dan? Lijkt mij een normale discussie.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
IvoG

Post by IvoG »

Inderdaad, wij hebben alleen gezonde discussies hier! :lol: :wink:

Tja, waarom een limited edition? Het officieuze antwoord op deze vraag is al eerder gegeven, 50-jarig bestaan van Honda NL.

Wat is een limited edition van wat dan ook waard, anders dan de wetenschap dat er iets speciaals mee aan de hand is? :idea:

De allerlaatste Lotus Esprit's die van de band rolden gaan als de Final Edition de wereld in, maar zijn ze veel anders dan alle voorgaande? Niet echt. Vaak is het een ander exclusief kleurtje, een nummerplaatje, een mooie badge, maar heel weinig zijn er ook prestatieverbeteringen doorgevoerd.

De Championship White Accord Type R is op zich al een unieke wagen, aangezien er geen andere Accord in deze kleur is. Zie je een witte Accord van die generatie, dan weet je 100% dat dat de Type R is, dat kan gewoon niet anders. 8)

Meteen ook de reden dat ik een Pirates Pearl Black ATR heb, een kleur waarin de ATR in Nederland nooit leverbaar is geweest. :idea: 8)
HONDA

Post by HONDA »

Meteen ook de reden dat ik een Pirates Pearl Black ATR heb, een kleur waarin de ATR in Nederland nooit leverbaar is geweest.

Off topic:
Maak eens een stel je voor topic Ivo. Ik ben wel benieuwd naar de modificaties en uiteraard foto's.
IvoG

Post by IvoG »

Hmmm.... :?

Een sleeper is geen sleeper als iedereen hem kent, toch? :wink:

Modificaties? Waarom iets modificeren aan het ultieme rijgenot? :wink:

Area 51 is er niks bij! 8)
HONDA

Post by HONDA »

Sleeper?? Met Type-R op je zijkanten geplakt? :lol:
Guest

Post by Guest »

He, misschien een striktvraag. Weet iemand of Honda Nederland verantwoordelijk is voor de hele Benelux? Als de bewering juist is dat in totaal 54 zijn geleverd waarvan 50 LE, twee zwarte en een rode, zouden wij de enige witte niet LE hebben. Dit lijkt mij erg onwaarschijnlijk. Het zou dus kunnen dat er een aantal LE in Belgie is afgeleverd...
HONDA

Post by HONDA »

Honda NL lijkt me niet verantwoordelijk voor de hele Benelux. Ik denk zelfs dat Belgie meer in de melk te brokkelen heeft dan Nederland. Het centrale depot van Honda zit volgens mij ook in Belgie.

Wil je zekerheid, email dan naar Honda NL. Zij zijn de enige die dit zeker weten. Verwacht echter niet binnen een week een sluitend antwoord. Dit soort info hebben ze niet voorhanden.
Guest

Post by Guest »

Die striktvraag weet ik. Honda Nederland is niet verantwoordelijk voor de Benelux alleen voor Nederland. Belgie heeft zijn eigen centrum. Benelux valt nu overigens onder Honda europe North, honda nederland is nu meer logisitiek van aard (en contact adres)

De limited edition is ongeveer het tweede jaar verkocht na de introductie van dit type/model Accord. Het had idd te maken met het 50 jarige bestaan en was 10000 gulden goedkoper. Het enige verschil is dat de LE een plaatje in het interieur, een sleutelhanger waarop staat welke je hebt van de 50 en een schilderij van de accord met handtekening van de directeur van Honda (als ik het me nog goed herinner was dat de japanse directeur van Honda Nederland). Het jaar daarna zijn er een aantal kleine wijzigen doorgevoerd, waaronder de achterdemper. De sierstukjes op de uitlaat verdwenen en de achterspoiler werd een optie ipv standaard. daarnaast werden de kleuren zwart en rood toegevoegd naast de champions white kleur. ATR LE die een jaar ouder zijn, zijn overjarige.

m'n vader is honda-dealer (geweest) vandaar dat ik dit weet.
stoede

Post by stoede »

integraR wrote:
handtekening van de directeur van Honda (als ik het me nog goed herinner was dat de japanse directeur van Honda Nederland).

de achterspoiler werd een optie ipv standaard.

de handtekening was dus van nikoshiba

de LE is volgens mij standaard geleverd zonder achterspoiler.
zelfs op de schilderij staat de auto zonder achterspoiler
IvoG

Post by IvoG »

VTECCIE wrote:Sleeper?? Met Type-R op je zijkanten geplakt? :lol:
Die zie je niet zo goed op de zwarte deuren, en zeker niet als je naast mij staat bij het stoplicht :wink:

De witte ATR's schreeuwen al van ver "Ik ben de snelle versie", de mijne fluistert het alleen naar de goed oplettende kenner, of brult het uit als ik aan de horizon verdwijn 8) .

On-Topic:

2 grappige zaken over dit verhaal met de Championship White, LE, en spoilers:

- In Nederland is de CW leverbaar geweest, in Engeland waar ze gemaakt werden niet. Daar is de CW ATR een echte icon.

- In Nederland was de spoiler een Add optie, in Engeland was het een Delete optie.
Locked