4-1 spruit is binnen, nu de rest nog :D

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
Nyther

4-1 spruit is binnen, nu de rest nog :D

Post by Nyther »

Mijn 4-1 spruit met 2,5inch collector is binnengekomen...

nu nog wachten op katvv met 2,5 inch flens

en daarna een 2,5 inch Apexi GT SPEC cat back uitlaatsysteem:

Image

Image

Image

setup zal dan zijn:

4-1 spruit met 2,5 inch uitgang

dan het vreemdste: een 1,85inch katvv met 2,5 inch flens

en dan weer een 2,5 inch cat back uitlaatsysteem

omdat de katvervanger dunner is onstaat er een zuiging en versnelling waardoor je iets meer winst haalt als een normale 2,5 inch katvv..

dis door hyper gestest en door gaskleppie (frank) bevestigd ( weet niet of sommige lui hem kennen... )
HONDA

Post by HONDA »

Merk spruit?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Nyther

Post by Nyther »

Hyperformance custom spruit
Tom

Post by Tom »

Waarom 4-1 spruit en geen 4-2-1 :?:

Greetz,

Tom
Nyther

Post by Nyther »

omdat, ik al eens een 4-2-1 heb gehad, die dingen geven meer koppel bij 2500-4500 rpm maar dan houd het op, je haat er nul komma nul topvermogen mee uit dus in princiepe stijg je NIKS kwa vermogen, alleen het laag/midden gebied word sterker, dus das leuk als je veel door de stad rijd met stilstaan en optrekken enzo...

wil je racen, dan zit je altijd boven de 4500rpm en vanaf dat punt geeft een 4-1 spruit meer vermogen....

bij racen heb je dus altijd de hele tijd voordeel van een 4-1 spruit....

heb je een 4-2-1 spruit win je alleen fftjes vermogen bij de start van de race, daarna heb je er vrijwel niks meer aan omdat je steeds in hoge toeren zit...

that's why heb ik nu een 4-1 gekocht ;)
Tom

Post by Tom »

Was dat 4-2-1 spruitstuk op de ITR of op je vorige honda?
(en had deze ook een V-TEC motor) :lol:
Ik vind dat de ITR onderin wel wat meer vermogen kan hebben!!!

Greetz,

Tom
IvoG

Post by IvoG »

Heb je het nu over sprintraces of zo? Want bij andere racevormen heb je weldegelijk profijt van een sterker middengebied.

En zelfs bij sprintraces denk ik dat tegen de tijd dat je in het topgebied zit waar je de performance winst denkt te halen, de race al gelopen is omdat je in het middengebied niet genoeg had.

En heb je nu een daily driver of niet? :?
Nyther

Post by Nyther »

Middengebied word gecompenseerd door een spoon licht gewicht vliegwiel en 6KG velgen over een tijdje

we kunnen nog paginas discussieren over welk spruit beter is blabla maar tis ook meer een persoonlijke kwestie...
VTECrider

Post by VTECrider »

dat bedoel ik!
mooi spruitje, Nyther!
daar krijg je nevernooitnie spuit van!!
H O N D A The Power of Dreams
Tom

Post by Tom »

het is ook een persoonlijke kwestie!!! Ik zit er zelf ook aan te denken om er een ander spruit op te zetten, vandaar mijn vraag?! :?:

Moet toch weten wat het BESTE voor mijn auto is !!! :wink:

Greetz,

Tom
Nyther

Post by Nyther »

voorheen ahd ik een crx ed9 met standaard 131 PK, waar een DC sports 4-2-1 op zat + rvs uitlaatsysteem en lichtvliegwiel....

standaard ITR trekt beter door in lagere toeren als stock crx...

mijn ervaring met 4-2-1 spruit was dat ie meer vermogen gaf tussen 2500-4500rpm, maar vanaf 4500rpm bleeg vermogen zelfde zoals normaal...

4-2-1 is leuk als je elke dag naar je werk met de wagen moet en steeds moet optrekken vanuit stilstand...

wil je wat echte werk doen zoals stukkies racen en doen met de wagen zoals de itr gemaakt voor is dan moet je een 4-1 nemen...

ik wacht met montage van spruit totdat de katvv en cat-back binnen is zodat ik max. verschil kan voelen.. kzal mijn ervaringen dan ook hier posten ;)
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

dis door hyper gestest en door gaskleppie (frank) bevestigd ( weet niet of sommige lui hem kennen... )

??????? hevig betwijfeld zal je bedoelen!!!!

Dit is letterlijk wat ik je toestuurde toen je er wat over vroeg:
Dat venturi verhaal is erg twijfelachtig! Waarom maken de grootste spruitstuk fabriekanten dan geen collector
van 40mm? Plus, een venturi moet geleidelijk verlopen van dik, naar dun, naar dik en dat doet dat
katvervangertje niet! Die is gewoon 40mm. Niks meer.

En dan vind jij dat ik dat bevestigd dat hij goed zou zijn bevonden?????
Ga eens op de bank staan met die katvervanger. Ik wil wel eens weten of dat ding werkt!
Nyther

Post by Nyther »

je zei me zelf dat die vriend van jou ook die katvv had en zei dat dat ding goed presteerde...
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

dat zei die gene die er mee reed, ik niet. Ik betwijfelde het of dat ook het maximale was wat uit die motor kon komen. Dus of die motor niet nog meer pk's er uit zou gooien als er een normale dikke katvervanger onder zou zitten.

laat maar zitten.....

Hoe doe je dat nou met de APK? heel je uitlaatsysteem wisselen omdat je gewone kat nu niet meer past?
Nyther

Post by Nyther »

nee, de hyper kat is even lang als originele katvv, en zoals ik vernomen heb zal de apexi cat back gewoon passen op de originele/hyper cat en als de apexi cat back langer zou zijn dat word die gewoon ingekort... zodat ik alleen cat hoef te vervangen bij apk... net zoals je me verteld had ;)
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

ok, beter! :)
Erick

Post by Erick »

En bevalt ie ?? ?? ?? ?? ??

Eric.
Nyther

Post by Nyther »

moet nog besteld worden, heb een stinger ventura op de kop kunnen tikken voor een héél leuk prijsje dus die ga ik zaterdag ophalen en daarna bestel ik de katvv...
Nyther

Post by Nyther »

nah, vandaag katvv binnen gekregen van hyper, mooi gelast en mooi 2,5 inch flensje erop voor spruit. Meteen naar smeerput gereden om alles erop te zetten maar helaas:jammer genoeg was de katvv 10cm te kort, sloot niet aan op middenpijp... maandag maar terug sturen en nieuwe laten leveren....
Locked