De meeste kennen me al, maar voor de gene die deze naam voor het eerst horen:
Mij echte naam is dus Frank en ik woon in Wateringen, onder de rook van DenHaag.
Voor ik een Integra kocht heb ik altijd (9 jaar) een CRX gereden. Deze is in de loop der jaren getransformeerd van een standaard ed9 naar een ed9 met echt alles wat je kan voorstellen op het gebied van performance. Het topstuk daarvan was m'n zelfgebouwde B20 Vtec. +-240Pk in net geen 1000kilo. Ik hoef denk ik niet uit te leggen hoe dat afgaat.
Maar er zijn hier mensen in Nederland die je zo'n hobbie niet gunnen en vinden het nodig om hem van je te stelen.......
En dat terwijl de verzekiring voor de splinternieuwe motor nog niet rond was....
Na een jaartje heel sacherijnig geweest te zijn, en het allemaal niet meer zag zitten heeft Robert Jan van TCC me ongeloofelijk verrast door een geldinzameling te houden bij iedereen die mij een warm hart toedroeg. Samen met het beetje verzekeringsgeld en nog wat van m'n ouders kon ik weer naar een andere Honda gaan kijken.
Het werd een zwarte schade Integra typeR uit duitsland. Die heb ik zelf opgeknapt en ingevoerd.
Ik zag weer licht in de duisternis!!! Bij deze nog iedereen bedankt voor de bijdrage. Het is goed besteed!! :wink:
Aangezien het bloed weer was gaan stromen, ik niet op vakantie ben gegaan dat jaar en ik nog een meevaller kreeg kon ik een fatsoenlijk paar velgen erbij kopen. (met dank aan Patrick van CWA) Racinghart cp-035 in 17". Tandjes wat staat dat goed op zwart!
Na een jaartje sparen sta ik op het punt om de motor serieus beet te pakken. Honda heeft natuurlijk al mega z'n best gedaan op de B18c6 dus om die te verbeteren moet je van goede huize komen. Toch ga ik het proberen!
Het blijft een NA motor, dat staat buiten kijf. Een Integra is een circuitracer en een turbo of supercharger vind ik niet passen in de typeR mythologie.
Het plan is dus om de compressie te verhogen door gesmede 11,8:1 wiseco zuigers te plaatsen. Tevens ga ik de verbrandingskamer aanpassen. Dit zogenaamde "squerten" zorgd ervoor dat het mengsel naar het midden van de kamer gedrukt word en zo voor een hevigere verbranding zorgd. Ook de poorten ga ik verder bewerken en ook het inlaatspruitstuk en gasklep worden voor een zo hoog mogelijke flow aangepast.
Om dit alles goed te laten werken komen er Toda B nokkenassen in. Als dit allemaal klaar is hoop ik de 230Pk grens te passeren. Vooral midtoeren hoop ik veel koppel te winnen.
Ook ben ik nog wat van plan met de Injectoren..........
De mods tot nu toe zijn:
Racinghart CP-035 17" winning gold
Bridgestone s-03
Spoon carbon imitatie spiegels
Carbon fiber motorkap
Tsunami voorbumper lip
Autometer oil -temp -druk & a/f ratio
Injen Cold air Intake
DC sports 4-1 JDM uitlaatspruitstuk
testpijp
HKS Hipower cat back uitlaat
Dit alles zorgt nu voor 217,5 pk op de motor.
Hier een paar fototjes:
.jpg)






En ik ben nog lang niet klaar! :wink: