Accord Type-S

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
HONDA

Accord Type-S

Post by HONDA »

Afgelopen zondag ging ik wat foto's maken toen een Accord Type-S maar achter me bleef rijden. Op de fotoshoot lokatie aangekomen een leuk gesprek gehad met de Accord eigenaar. Hij had de wagen net en had pas 250km gereden.

Wat een vreselijk mooie wagen is dat. Hier wat foto's...

Image

Image

Image

@Accordr, weet je zeker dat het een CTR wordt? Deze is toch echt wel vet...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
accordR alias AccordS

Post by accordR alias AccordS »

breng me niet aan het twijfelennnnnnnnn!!!!!!!!

greets accordr
IvoG

Post by IvoG »

Zeer mooie foto's van een zeer mooie auto! 8)
Patrick Jamex

Post by Patrick Jamex »

En er zijn over een tijdje erg leuke spulletjes voor te leveren...... :D
CyRaX

Post by CyRaX »

Supermooie auto.....2.4 vtec...nice.
Guest

Post by Guest »

Zal ik degene die twijfelen helemaal over de streep trekken... Damn die wagen rijd zo onmogelijk lekker.. het is niet normaal... Nu heb ik geen ervaring met die 2.4 Vtec heb zelf namelijk de 2.2 ICTDI maar voor de rest zijn ze hetzelfde. (prestaties verschillen ook nauwelijks) Echt een hele fijne rijders wagen.. staat nu bij mij 4000km op de teller, maar ik ben er nog net zo blij mee als toen de teller op 6km stond. (toen kreeg ik hem.. hehe..)
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

super dikke bak!

Zo met de zon erop zie je erg goed hoe scherp de hoek van de achterkant wel niet is.
Mooiste accord in jaren!
Guest

Post by Guest »

idd om van te smullen, ontzettend mooi. Is dit model nou ook in type R uitvoering te krijgen? in Duitsland of zo? heb daar niks over gehoord eigenlijk.

Die accords rijden in ieder geval wel erg lekker. Ik heb in de accord tourer 2.4i VTEC gereden, geweldig, doet absoluut niet onder voor onze Duitse vrienden.
accordR alias AccordS

Post by accordR alias AccordS »

de type-r is alleen in japan en usa te krijgen, anders had ik het al lang geweten welke R ik moest terugnemen. 8)
IvoG

Post by IvoG »

Van een dealer heb ik begrepen dat tijdens de pers/dealer introducite van deze generatie Accord er een slipparcours was uitgezet op de baan van de ANWB in Lelystad, een parcours welke standaard uitgezet wordt om de tractiecontrole oftewel Elektronische Stabiliteits Programma van welke wagen dan ook te dwingen in te grijpen.

Nu zit er op de 2.4 ook ESP, maar hetzelfde parcours waar alle andere eerder geteste auto's de ESP moeten gaan gebruiken, was een lachertje voor de Accord Sedan en Tourer. Pas na zeer zwaar aanscherpen van de lijnen en bochten en bij de Tourer zelfs 100kg aan zandzakken achterin leggen kregen ze de ESP aan het werk, eventjes :lol: 8) .

Waarom er ESP op zit? Omdat de klant (en de pers) dat verwacht aan te treffen, ze zijn zo verwend (of eigenlijk juist niet) door andere fabrikanten die de stabiliteit niet mechanisch (middels chassis en ophanging) kunnen behouden dat er wel electronica aan te pas komt om het in bedwang te houden. Als de pers het over de Accord heeft noemen ze het "jammer" dat de ESP pas op de 2.4 aanwezig is. DUH :roll: , hij heeft het niet nodig, daarom zit het er niet op! :twisted:

Aan een Accord Type S is genoeg lol te beleven lijkt mij, een Type R zou haast onbetaalbaar kunnen blijken :idea:
IvoG

Post by IvoG »

stoede wrote:weet niet of linkje werkt maar in Duitsland is dus wel de accord/acura type r TE KOOP
Is helaas geen echte Type R, val nou niet voor verkooppraatjes! :roll:

Zo ziet een echte Accord Type R er uit (klik op plaatje voor grotere versie):
Image Image Image
Image Image
Image Image Image

Let vooral op het interieur :idea:
Het is wel een mooie Acura, maar beslist niet een Type R zoals wordt gesuggereerd door de verkoper :!: Die dacht waarschijnlijk van "Niemand kent de echte nieuwe ATR, ik importeer een auto met bodykit uit de VS en noem het een Type R, stickers and badges zijn er zat. En Kassa!"
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

let wel dat de echte R maar een 2 liter motor heeft. Dus kleiner dan de 2.4 die in de s ligt.
Zou dus best wel eens kunnen dat de S fijner en meer relaxed hard kan gaan dan z'n R broertje waar je je uit de naad werkt om hem op toeren te houden.
Nou vind ik dat persoonlijk geen ramp, maar de doelgroep van de accord zou daar wel eens anders over kunnen denken.

Ik denk dat de R z'n doel daardoor een beetje voorbij streeft. De S is al zo goed....
Guest

Post by Guest »

Hoe moeilijk is het om een Honda flink in de toeren te houden?? hehe..

Maar inderdaad om rustig afstanden te cruisen zal die S wat fijner zijn..
Guest

Post by Guest »

waarom al die snufjes idd om een auto op de weg te houden, ik noem het altijd maar kunstmatige wegligging. maar ja, meeste mensen vinden het mooi klinken waarschijnlijk. :?
Mau il-Vec

Post by Mau il-Vec »

he, met deze gozer sta ik ook nog op de foto, zit ook op Extreme-machines forum, kwam hem zondag tegen bij de waalhaven, rally :D

Image

mooie bak hoor
Guest

Post by Guest »

Toch wel een mooi voorbumpertje heeft die S. Met die mistlampies er zo in. Toch ook eens effe tjekken of me dealer die er nog effe onder wil klussen.

Die ITR is ook niet verkeerd hoor.. hehe..
Nyther

Post by Nyther »

wat heeft die itr een rare nummer plaat? d8 dat alle wagens vanaf 98' beginen met cyfercyfer-xx-xx
HONDA

Post by HONDA »

Die gozer met die S komt bij mij uit de stad. Echt een mooi ding!
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
IvoG

Post by IvoG »

Nyther wrote:wat heeft die itr een rare nummer plaat? d8 dat alle wagens vanaf 98' beginen met cyfercyfer-xx-xx

Vanaf juni 1999 kwamen de cijfers vóór de letters. Het eerste nummer was 01-DB-BB

[Bron: http://www.rdw.nl/ned/02_diensten/ned02_0002.htm#bm2]
Locked