Page 4 of 4

Posted: Sun Nov 02, 2008 10:30 pm
by Katana
Ik heb nu ook een Defi Link setje

Posted: Sun Nov 02, 2008 11:58 pm
by Voodoo
Katana wrote:Ik heb nu ook een Defi Link setje


Pics please :thumbs:

Posted: Sat Mar 20, 2010 10:14 am
by Gaskleppie
BANDEN SPANNING TIPS!!

Als je een beginner bent en je weet niet wat de juiste druk is, probeer dan gewoon in warme toestand de normale banden spanning te halen. Dus als er bv 2,5 bar voor 2,2 bar achter voorgeschreven wordt moet je er voor zorgen dat ze dat NA een paar rondjes knallen ook op die druk staan.
Je moet er dan vooraf van uit gaat dat ze minimaal een halve bar gaan stijgen en dat je ze dus VOOR je de pits UIT rijd (In koude toestand dus) minimaal een halve bar onder die 2,5 en 2,2 bar staan.

Voor je dus de eerste keer de baan oprijd pak je je druk meter en laat je je banden minimaal een halve bar leeg lopen. Als je dan de pit weer inkomt meet je direct je spanning en brengt die desnoods weer terug naar de aanbevolen druk. Je zal zien dat je banden het dan een stuk langer uithouden zonder te gaan smeren en dat je langer stabieler kan knallen zonder dat het gevaarlijk wordt.

Posted: Sun Mar 21, 2010 6:20 am
by wesjes
Gaskleppie wrote:BANDEN SPANNING TIPS!!

Als je een beginner bent en je weet niet wat de juiste druk is, probeer dan gewoon in warme toestand de normale banden spanning te halen. Dus als er bv 2,5 bar voor 2,2 bar achter voorgeschreven wordt moet je er voor zorgen dat ze dat NA een paar rondjes knallen ook op die druk staan.
Je moet er dan vooraf van uit gaat dat ze minimaal een halve bar gaan stijgen en dat je ze dus VOOR je de pits UIT rijd (In koude toestand dus) minimaal een halve bar onder die 2,5 en 2,2 bar staan.

Voor je dus de eerste keer de baan oprijd pak je je druk meter en laat je je banden minimaal een halve bar leeg lopen. Als je dan de pit weer inkomt meet je direct je spanning en brengt die desnoods weer terug naar de aanbevolen druk. Je zal zien dat je banden het dan een stuk langer uithouden zonder te gaan smeren en dat je langer stabieler kan knallen zonder dat het gevaarlijk wordt.


Goeie tip!

Ik heb het zelf ook gemerkt dat ik zelfs 0,3 bar lager moest gaan.

ps vergeet na de circuit dag ook de bande niet weer op spanning te brengen :D

Posted: Sun Mar 21, 2010 9:35 am
by Katana
Gaskleppie wrote:BANDEN SPANNING TIPS!!

Als je een beginner bent en je weet niet wat de juiste druk is, probeer dan gewoon in warme toestand de normale banden spanning te halen. Dus als er bv 2,5 bar voor 2,2 bar achter voorgeschreven wordt moet je er voor zorgen dat ze dat NA een paar rondjes knallen ook op die druk staan.
Je moet er dan vooraf van uit gaat dat ze minimaal een halve bar gaan stijgen en dat je ze dus VOOR je de pits UIT rijd (In koude toestand dus) minimaal een halve bar onder die 2,5 en 2,2 bar staan.

Voor je dus de eerste keer de baan oprijd pak je je druk meter en laat je je banden minimaal een halve bar leeg lopen. Als je dan de pit weer inkomt meet je direct je spanning en brengt die desnoods weer terug naar de aanbevolen druk. Je zal zien dat je banden het dan een stuk langer uithouden zonder te gaan smeren en dat je langer stabieler kan knallen zonder dat het gevaarlijk wordt.

Posted: Sun Mar 21, 2010 9:36 am
by Katana
Goed punt Frank :thumbs:

Ik gebruik nu plastic weg gooi rommel. Zal morgen even een Manometer van Sparco halen

Posted: Sun Mar 21, 2010 9:48 am
by GDM AUTOPARTS
- Uitlaat max 85 DB(zolder)89DB(Zandvoort )

max toegelaten DB op zolder is 95 DB ipv 85 DB!!!

Posted: Sun Mar 21, 2010 9:49 am
by Katana
GDM AUTOPARTS wrote:- Uitlaat max 85 DB(zolder)89DB(Zandvoort )

max toegelaten DB op zolder is 95 DB ipv 85 DB!!!


Sinds wanneer?

Posted: Sun Mar 21, 2010 11:09 am
by boikel
Katana wrote:Goed punt Frank :thumbs:

Ik gebruik nu plastic weg gooi rommel. Zal morgen even een Manometer van Sparco halen


Neem ik wel een compressortje mee.

Posted: Sun Mar 21, 2010 11:22 am
by Katana
Heb ik al klaar staan :wink:

Posted: Sun Mar 21, 2010 11:53 am
by GDM AUTOPARTS
Katana wrote:
GDM AUTOPARTS wrote:- Uitlaat max 85 DB(zolder)89DB(Zandvoort )

max toegelaten DB op zolder is 95 DB ipv 85 DB!!!


Sinds wanneer?


ik rij al meer dan 8 jaar op zolder en heb nog nooit anders geweten.
1ste maal moet je tekenen in het boek en bij de 2de overtreding wordt je verwijderd van het circuit en 95db is echt niet veel

Posted: Sun Mar 21, 2010 12:31 pm
by Martin.O
ben al twee keer verwijdert op zolder

Posted: Sun Mar 21, 2010 12:33 pm
by mr. X
Toen ik op Zolder reed met mijn oude DC2 kreeg ik binnen een paar rondjes al een waarschuwing dat ik teveel geluid maakte, terwijl mijn Invidia catback er al afgehaald was uit voorzorg en er de standaard uitlaat onder zat. Hij maakte teveel geluid door de CAI :-?.

Op het rechte stuk iedere keer even gas liften en het probleem was weg.
Het rijdt alleen niet prettig.

Posted: Sun Mar 21, 2010 12:44 pm
by Gaskleppie
dB's zeggen bijna niks. De afstand waarover ze gemeten worden des te meer. Ga er maar van uit dat het op Zandvoort afhankelijk is van de wind richting en dat ze op Zolder gewoon altijd moeilijk zijn. En dat de ITR een geluid maakt waar elke geluids meting van op hol slaat.
Maximaal je best doen dus om zo stil mogelijk te zijn...

Posted: Mon Mar 22, 2010 11:49 am
by Jo&
Iemand vertelde me ooit dat het deels komt doordat het een hoger geluid is wat van de Honda's afkomt en dat de meters daar extra gevoelig voor zijn.

Posted: Mon Mar 22, 2010 6:15 pm
by GDM AUTOPARTS
er hangt ook zeer veel af van de weersomstandigheden.

als het bewolkt is blijft het geluid op de grond hangen en produceer je makkelijk 2 db meer dan dat de zon schijnt.

Posted: Mon Mar 22, 2010 6:25 pm
by donkeykong
ben je op de racebaan mag je nog geen herrie maken....wtf

Posted: Mon Mar 22, 2010 10:01 pm
by Gaskleppie
Wen er maar aan....

Posted: Fri Aug 12, 2011 12:11 pm
by martijn
Controleer VOOR, TIJDENS en NA de wielmoeren of ze nog op moment staan.

Martijn

Posted: Fri Aug 12, 2011 12:13 pm
by SteefO
Neem er een momentje voor.. :wink: