Checklist Circuit dag

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Ik heb nu ook een Defi Link setje
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Katana wrote:Ik heb nu ook een Defi Link setje


Pics please :thumbs:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

BANDEN SPANNING TIPS!!

Als je een beginner bent en je weet niet wat de juiste druk is, probeer dan gewoon in warme toestand de normale banden spanning te halen. Dus als er bv 2,5 bar voor 2,2 bar achter voorgeschreven wordt moet je er voor zorgen dat ze dat NA een paar rondjes knallen ook op die druk staan.
Je moet er dan vooraf van uit gaat dat ze minimaal een halve bar gaan stijgen en dat je ze dus VOOR je de pits UIT rijd (In koude toestand dus) minimaal een halve bar onder die 2,5 en 2,2 bar staan.

Voor je dus de eerste keer de baan oprijd pak je je druk meter en laat je je banden minimaal een halve bar leeg lopen. Als je dan de pit weer inkomt meet je direct je spanning en brengt die desnoods weer terug naar de aanbevolen druk. Je zal zien dat je banden het dan een stuk langer uithouden zonder te gaan smeren en dat je langer stabieler kan knallen zonder dat het gevaarlijk wordt.
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

Gaskleppie wrote:BANDEN SPANNING TIPS!!

Als je een beginner bent en je weet niet wat de juiste druk is, probeer dan gewoon in warme toestand de normale banden spanning te halen. Dus als er bv 2,5 bar voor 2,2 bar achter voorgeschreven wordt moet je er voor zorgen dat ze dat NA een paar rondjes knallen ook op die druk staan.
Je moet er dan vooraf van uit gaat dat ze minimaal een halve bar gaan stijgen en dat je ze dus VOOR je de pits UIT rijd (In koude toestand dus) minimaal een halve bar onder die 2,5 en 2,2 bar staan.

Voor je dus de eerste keer de baan oprijd pak je je druk meter en laat je je banden minimaal een halve bar leeg lopen. Als je dan de pit weer inkomt meet je direct je spanning en brengt die desnoods weer terug naar de aanbevolen druk. Je zal zien dat je banden het dan een stuk langer uithouden zonder te gaan smeren en dat je langer stabieler kan knallen zonder dat het gevaarlijk wordt.


Goeie tip!

Ik heb het zelf ook gemerkt dat ik zelfs 0,3 bar lager moest gaan.

ps vergeet na de circuit dag ook de bande niet weer op spanning te brengen :D
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Gaskleppie wrote:BANDEN SPANNING TIPS!!

Als je een beginner bent en je weet niet wat de juiste druk is, probeer dan gewoon in warme toestand de normale banden spanning te halen. Dus als er bv 2,5 bar voor 2,2 bar achter voorgeschreven wordt moet je er voor zorgen dat ze dat NA een paar rondjes knallen ook op die druk staan.
Je moet er dan vooraf van uit gaat dat ze minimaal een halve bar gaan stijgen en dat je ze dus VOOR je de pits UIT rijd (In koude toestand dus) minimaal een halve bar onder die 2,5 en 2,2 bar staan.

Voor je dus de eerste keer de baan oprijd pak je je druk meter en laat je je banden minimaal een halve bar leeg lopen. Als je dan de pit weer inkomt meet je direct je spanning en brengt die desnoods weer terug naar de aanbevolen druk. Je zal zien dat je banden het dan een stuk langer uithouden zonder te gaan smeren en dat je langer stabieler kan knallen zonder dat het gevaarlijk wordt.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Goed punt Frank :thumbs:

Ik gebruik nu plastic weg gooi rommel. Zal morgen even een Manometer van Sparco halen
GDM AUTOPARTS
Posts: 25
Joined: Sun Mar 14, 2010 9:00 pm

Post by GDM AUTOPARTS »

- Uitlaat max 85 DB(zolder)89DB(Zandvoort )

max toegelaten DB op zolder is 95 DB ipv 85 DB!!!
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

GDM AUTOPARTS wrote:- Uitlaat max 85 DB(zolder)89DB(Zandvoort )

max toegelaten DB op zolder is 95 DB ipv 85 DB!!!


Sinds wanneer?
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

Katana wrote:Goed punt Frank :thumbs:

Ik gebruik nu plastic weg gooi rommel. Zal morgen even een Manometer van Sparco halen


Neem ik wel een compressortje mee.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Heb ik al klaar staan :wink:
GDM AUTOPARTS
Posts: 25
Joined: Sun Mar 14, 2010 9:00 pm

Post by GDM AUTOPARTS »

Katana wrote:
GDM AUTOPARTS wrote:- Uitlaat max 85 DB(zolder)89DB(Zandvoort )

max toegelaten DB op zolder is 95 DB ipv 85 DB!!!


Sinds wanneer?


ik rij al meer dan 8 jaar op zolder en heb nog nooit anders geweten.
1ste maal moet je tekenen in het boek en bij de 2de overtreding wordt je verwijderd van het circuit en 95db is echt niet veel
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

ben al twee keer verwijdert op zolder
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Toen ik op Zolder reed met mijn oude DC2 kreeg ik binnen een paar rondjes al een waarschuwing dat ik teveel geluid maakte, terwijl mijn Invidia catback er al afgehaald was uit voorzorg en er de standaard uitlaat onder zat. Hij maakte teveel geluid door de CAI :-?.

Op het rechte stuk iedere keer even gas liften en het probleem was weg.
Het rijdt alleen niet prettig.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

dB's zeggen bijna niks. De afstand waarover ze gemeten worden des te meer. Ga er maar van uit dat het op Zandvoort afhankelijk is van de wind richting en dat ze op Zolder gewoon altijd moeilijk zijn. En dat de ITR een geluid maakt waar elke geluids meting van op hol slaat.
Maximaal je best doen dus om zo stil mogelijk te zijn...
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Iemand vertelde me ooit dat het deels komt doordat het een hoger geluid is wat van de Honda's afkomt en dat de meters daar extra gevoelig voor zijn.
GDM AUTOPARTS
Posts: 25
Joined: Sun Mar 14, 2010 9:00 pm

Post by GDM AUTOPARTS »

er hangt ook zeer veel af van de weersomstandigheden.

als het bewolkt is blijft het geluid op de grond hangen en produceer je makkelijk 2 db meer dan dat de zon schijnt.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

ben je op de racebaan mag je nog geen herrie maken....wtf
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Wen er maar aan....
martijn
Posts: 294
Joined: Mon Aug 01, 2005 11:45 am

Post by martijn »

Controleer VOOR, TIJDENS en NA de wielmoeren of ze nog op moment staan.

Martijn
SteefO
Posts: 547
Joined: Mon Jan 11, 2010 10:50 am

Post by SteefO »

Neem er een momentje voor.. :wink:
Post Reply