Checklist Circuit dag
Posted: Sat Jul 08, 2006 9:53 am
Om de circuit dag voor de "nieuwe" circuit Goden onder ons zo goed mogelijk te laten verlopen is het idee geopperd om hier een checklist voor te maken. Onderverdeeld in; "van te voren controleren aan je auto, meenemen, gereedschap, How to, Tip's". Indien gewenst kan deze checklist in de toekomst online gezet worden.
Ik trap af:
-------------------
Van te voren controleren aan je auto:
- Remmen (OEM blokken bij voorkeur vervangen voor beter als bijv.DS2500)
- Vloeistoffen(Motor-, Versnellingsbakolie, koelvloeistof, remolie, koppelingolie)
- Banden
- Een volle tank
- Uitlaat max 85 DB(zolder)89DB(Zandvoort )
-------------------
Meenemen:
- Helm
- Handschoenen
- 2 liter motorolie + trechter
- Drinken (water)
- Zonnebril
- Brandblusser
- Bandenspanningsmeter
-------------------
Gereedschap:
- Krik
- Wiel/moment sleutel
- Duck-tape
-------------------
How to:
- Safety first!
- Draag katoen kleding met lange mouwen, lange broek, sportschoenen (heb je een race overal, draag hem dan).
- Geen slippers, open schoenen of nylon kleding dragen.
- De pitstraat of box is geen speeltuin. Zorg dat hier niemand loopt of staat op plaatsen die gevaarlijk zijn (en niet roken!).
Tips:
- Safety first!
- Nacht ervoor en erna blijven slapen
- Neem tussen door rust, drinken en laat je auto en jezelf koelen (rijden)
- Geen losse voorwerpen in de auto
Banden spanning tips:
Als je een beginner bent en je weet niet wat de juiste druk is, probeer dan gewoon in warme toestand de normale banden spanning te halen. Dus als er bv 2,5 bar voor 2,2 bar achter voorgeschreven wordt moet je er voor zorgen dat ze dat NA een paar rondjes knallen ook op die druk staan.
Je moet er dan vooraf van uit gaat dat ze minimaal een halve bar gaan stijgen en dat je ze dus VOOR je de pits UIT rijd (In koude toestand dus) minimaal een halve bar onder die 2,5 en 2,2 bar staan.
Voor je dus de eerste keer de baan oprijd pak je je druk meter en laat je je banden minimaal een halve bar leeg lopen. Als je dan de pit weer inkomt meet je direct je spanning en brengt die desnoods weer terug naar de aanbevolen druk. Je zal zien dat je banden het dan een stuk langer uithouden zonder te gaan smeren en dat je langer stabieler kan knallen zonder dat het gevaarlijk wordt.
Ik trap af:
-------------------
Van te voren controleren aan je auto:
- Remmen (OEM blokken bij voorkeur vervangen voor beter als bijv.DS2500)
- Vloeistoffen(Motor-, Versnellingsbakolie, koelvloeistof, remolie, koppelingolie)
- Banden
- Een volle tank
- Uitlaat max 85 DB(zolder)89DB(Zandvoort )
-------------------
Meenemen:
- Helm
- Handschoenen
- 2 liter motorolie + trechter
- Drinken (water)
- Zonnebril
- Brandblusser
- Bandenspanningsmeter
-------------------
Gereedschap:
- Krik
- Wiel/moment sleutel
- Duck-tape
-------------------
How to:
- Safety first!
- Draag katoen kleding met lange mouwen, lange broek, sportschoenen (heb je een race overal, draag hem dan).
- Geen slippers, open schoenen of nylon kleding dragen.
- De pitstraat of box is geen speeltuin. Zorg dat hier niemand loopt of staat op plaatsen die gevaarlijk zijn (en niet roken!).
Tips:
- Safety first!
- Nacht ervoor en erna blijven slapen
- Neem tussen door rust, drinken en laat je auto en jezelf koelen (rijden)
- Geen losse voorwerpen in de auto
Banden spanning tips:
Als je een beginner bent en je weet niet wat de juiste druk is, probeer dan gewoon in warme toestand de normale banden spanning te halen. Dus als er bv 2,5 bar voor 2,2 bar achter voorgeschreven wordt moet je er voor zorgen dat ze dat NA een paar rondjes knallen ook op die druk staan.
Je moet er dan vooraf van uit gaat dat ze minimaal een halve bar gaan stijgen en dat je ze dus VOOR je de pits UIT rijd (In koude toestand dus) minimaal een halve bar onder die 2,5 en 2,2 bar staan.
Voor je dus de eerste keer de baan oprijd pak je je druk meter en laat je je banden minimaal een halve bar leeg lopen. Als je dan de pit weer inkomt meet je direct je spanning en brengt die desnoods weer terug naar de aanbevolen druk. Je zal zien dat je banden het dan een stuk langer uithouden zonder te gaan smeren en dat je langer stabieler kan knallen zonder dat het gevaarlijk wordt.