Page 1 of 1

Domme vraag: Reservewiel is kleiner dan overige wielen

Posted: Sun Jul 02, 2006 12:22 pm
by autodre
Gister dacht ik laat ik mijn reservewiel eens op de goede spanning zetten...En ineens dacht ik, laat ik hem eens naast de overige wielen houden...Wat blijkt, het wiel is kleiner dan de overige wielen.....

Dus niet alleen de inche, maar ook met de dikkere wang, is het gewoon een stuk kleiner....Het lijkt me wel een 'honda' reservewiel, het past nl precies, en ook de 'sluiting' in het midden is als gegoten...

Nu de domme vraag: Is dit wel okee? (lijkt me toch niet goed op het aangedreven wiel. dus als het voor is, zou ik zo ie zo moeten switchen imo)

Posted: Sun Jul 02, 2006 12:24 pm
by MikeEp3
Je moet ook switchen als je problemen hebt met je voorbanden want daar past hij niet.

Posted: Sun Jul 02, 2006 12:38 pm
by autodre
MikeEp3 wrote:Je moet ook switchen als je problemen hebt met je voorbanden want daar past hij niet.


Ja, dus stel links voor lek...rechtsachter naar links voor. En dan het (te kleine) reservewiel rechts achter,,,,?

Posted: Sun Jul 02, 2006 12:56 pm
by slydawg
waarom rechtsachter naar links voor?
Gewoon linksachter naar voren en reserve wiel achter.

Posted: Sun Jul 02, 2006 1:13 pm
by autodre
slydawg wrote:waarom rechtsachter naar links voor?
Gewoon linksachter naar voren en reserve wiel achter.


ook goed :) Maar dat het wiel kleiner is, is dus okee...Nou ja van de winter neem ik toch winterbanden+velgen, heb ik meteen een volwaardig reservewiel...(als het past :S)

Posted: Sun Jul 02, 2006 4:27 pm
by mr. X
autodre wrote:
MikeEp3 wrote:Je moet ook switchen als je problemen hebt met je voorbanden want daar past hij niet.


Ja, dus stel links voor lek...rechtsachter naar links voor. En dan het (te kleine) reservewiel rechts achter,,,,?


Als je rechts achter naar links voor plaatst is de looprichting van de band ook verkeerd, dus zou dat maar niet doen :wink:
En ik zou altijd de aangedreven wielen de grip 'gunnen' :razz:
Dus als links voor idd kapot gaat, links achter omhoog, reserve velg daar op, voor omhoog, goede band daarop...

Posted: Sun Jul 02, 2006 7:05 pm
by itr-1895
mr. X wrote:Als je rechts achter naar links voor plaatst is de looprichting van de band ook verkeerd, dus zou dat maar niet doen :wink:
En ik zou altijd de aangedreven wielen de grip 'gunnen' :razz:
Dus als links voor idd kapot gaat, links achter omhoog, reserve velg daar op, voor omhoog, goede band daarop...


anders wil dus ook niet.
reseve wiel past niet om je voorste remklauw/schijf :idea:

Posted: Sun Jul 02, 2006 7:17 pm
by mr. X
bij mij wel! heb hem er toch echt een keer voor op gehad en mee gereden *-)

Posted: Mon Jul 03, 2006 10:24 am
by Gaskleppie
past gewoon hoor.
Al is het bij de ITR niet aan te bevelen om hem voor te zetten ivm je sper dif. Die kan kapot gaan als er langdurig een groot snelheids verschil is tussen links en rechts.

Posted: Tue Jul 04, 2006 11:12 pm
by chris-r
bij ctr past die echt niet!!

Niet met mijn remmen in iedergeval!

Posted: Wed Jul 05, 2006 6:41 pm
by ITR1689
chris-r wrote:bij ctr past die echt niet!!

Niet met mijn remmen in iedergeval!

Waardeloos dan. Laat dat ding lekker thuis en neem een spuitbus mee in de auto of bel de ANWB bij noodgevallen.

Posted: Wed Jul 05, 2006 6:51 pm
by autodre
ITR1689 wrote:
chris-r wrote:bij ctr past die echt niet!!

Niet met mijn remmen in iedergeval!

Waardeloos dan. Laat dat ding lekker thuis en neem een spuitbus mee in de auto of bel de ANWB bij noodgevallen.


spuitbus--->weg band van 160 euro.....
even 10 min extra werk.....maar idd niet ideaal. Verre van, zeker in de regen(want dat doet het altijd als je pech hebt :) )

Posted: Wed Jul 05, 2006 6:56 pm
by ITR1689
Ik zou zowieso een band niet repareren als ie lek is. Dat gaat ten koste van de veiligheid op het circuit en bij topsnelheid.