Page 1 of 1

Stroker kit

Posted: Thu Jun 29, 2006 1:41 pm
by slydawg
Kan iemand me uitleggen wat dit precies inhoud?
Wat zijn de voordelen/nadelen.
Waarom kies je voor zo'n kit.
Zover ik weet wordt met zo'n kit je displacement en je compressie aangepast, maar wat komt er nog meer bij kijken?

Thanks

Posted: Thu Jun 29, 2006 2:29 pm
by baRt
lekker simpel:
een stroker kit geeft je een langere slag... dus je zuigers bewegen verder op en neer...

nu laat ik het aan ons aller gaskleppie om het uitgebreider uit te leggen :)

Posted: Thu Jun 29, 2006 10:14 pm
by roblom
Zuiger gaat verder omhoog en verder naar beneden. Dus hogere compressie en een groter cilindervolume.
Nadeel is dat de zuigersnelheid omhoog gaat dus meer warmte en meer slijtage.

Posted: Thu Jun 29, 2006 10:59 pm
by jap_speed
Stroker-kit is idd om de cilinderinhoud te verhogen en door de "stroke" of de slag te verlengen. Kit komt dus altijd samen met een andere krukas! Zuigers (en drijfstangen) zijn afhankelijk van toepassing NA of turbo, waardoor de compressieverhouding kan gekozen worden. En idd door de langere slag gaat de gemiddelde zuigersnelheid omhoog, maar ook de langskrachten. Als je daar rekening mee houd is "stroken" een mogelijke keuze voor het verhogen van het vermogen.

Posted: Sun Jul 09, 2006 12:58 pm
by Nyther
Je krijgt ook vele grotere zijdelingse krachten met een strokerkit.

Volgens mij word je motor dan ook gevoeliger voor slijtage/schade op de lange termijn...

Wat beter is om de bore te veranderen en de slag hetzelfde te houden. alleen dit is natuurlijk wel wat duurder :P