Page 1 of 5
ATR EGR Poort Plaat vervuiling
Posted: Thu May 18, 2006 8:12 pm
by IvoG
http://www.atr.org.uk/viewtopic.php?p=16011#16011
Als je deze foto's bekijkt en vervolgens de hele thread leest, dan zul je zien dat er meerdere zijn die hier last van hebben, en dat ze erg veel profijt hebben gemerkt van het schoonmaken hiervan.
Dit zou een reden kunnen zijn voor de verschillen die we laatst bij Rica zagen. :idea:
Posted: Thu May 18, 2006 8:19 pm
by Katana
Is zeker mogelijk, heb je deze zaken zelf ook al eens in het verleden schoon laten maken?
Als ik de topic's van Peter zie dan kan het bij hem ook geen kwaad.
Posted: Thu May 18, 2006 9:05 pm
by wilco
Even offtopic , deze klep is me nu al 2X kapot gegaan bij de bedrijfsbus en ik kan het weten want je krijgt daar absoluut vermogensproblemen mee.
Posted: Thu May 18, 2006 9:12 pm
by accordR alias AccordS
Bij mij 3 keer schoongemaakt
en eind vorig jaar vervangen.
Ik heb daar nog een topic over gehad :wink:
Posted: Thu May 18, 2006 10:39 pm
by IvoG
Als jij nou ook zulke foto's erbij plaatste... :roll:
:lol:
Posted: Fri May 19, 2006 1:02 pm
by accordR alias AccordS
IvoG wrote:Als jij nou ook zulke foto's erbij plaatste... :roll:
:lol:
Ik weet niet waar dat ding zit, laat staan foto's ervan maken
Posted: Sat May 20, 2006 2:18 pm
by roblom
EGR klep is een bekend probleem, volgens mij is er geen een merk die het goed voor elkaar krijgt om hem niet te laten vervuilen.
Het schijnt dat sommige brandstof additieven goed helpen, heb er alleen geen ervaring mee.
Posted: Sat May 20, 2006 2:30 pm
by roblom
Heb nog even gezocht naar het merk en type.
Het handmatig schoonmaken van de klep kan met Tunap 338 (is een gasklepreiniger )
De brandstof toevoeging: Tunap MP173 voor benzine auto's (brandstof systeem reininger)
Nomaals heb er zelf geen ervaring mee maar ken een aantal mensen die van mening zijn dat het helpt tegen iig de EGR problemen (en ook injector problemen).
Posted: Tue May 23, 2006 9:00 pm
by Katana
Ik ga deze de komende maand wel effe loshalen denk ik, leuk klusje.
Ik heb het Engelse topic nog even doorgelezen en nieuw bouten bestellen is een goed idee. Deze zijn bij sommige van onze ATR broeders afgeproken...
Ik ben benieuwd, zeker als meerdere mensen het gedaan hebben.
Posted: Wed May 24, 2006 6:03 am
by Gaskleppie
Computer ombouwen naar Obd1, civic 92-95 ecu erin, EGR systeem afdoppen, klep eraf slopen, en afstellen dat ding!
hahahhaa, dat zou mijn methode zijn. En het kan nog ook volgens mij!
Ben je gelijk van dat 2e lambda lampje af als je zonder kat rijdt!
Posted: Thu May 25, 2006 10:09 am
by BugsM
Gaskleppie wrote:Computer ombouwen naar Obd1, civic 92-95 ecu erin, EGR systeem afdoppen, klep eraf slopen, en afstellen dat ding!
hahahhaa, dat zou mijn methode zijn. En het kan nog ook volgens mij!
Ben je gelijk van dat 2e lambda lampje af als je zonder kat rijdt!
Das wel DE oplossing! Waarom hebben ze het nu allemaal op een typeR motor geschroefd..., zucht :wink:
Maar het probleem zit em denk ik dat de egr-klep open blijft tijdens volgas en dat kost vermogen...
Binnenkort ook maar eens losschroeven...
Posted: Wed Aug 16, 2006 5:20 pm
by BugsM
Vanmiddag bij mij de egr plaat losgehaald. Ook helemaal vervuild en dichtgekoekt.... Zal morgen fotos plaatsen...
Posted: Wed Aug 16, 2006 6:43 pm
by slED9e
ik heb nog even vakantie dus ga ook maar aan de slag ermee , vunzigheid weghalen
en die obd conversie is misschien wel goed plan ook voor mij, ik heb nog maar 1 sleutel en met oog op komende mods is het altijd een goed begin
ff kieken hoeveel da gaat kosten
OBD2a is die atr denk ?
Posted: Wed Aug 16, 2006 7:49 pm
by Gaskleppie
Die is volgens mij obd2b.
Maar met een verloop harnas hangt er zo een obd1 P30 in en kan je er alles mee!
incl launch control, full throttle shift, shift light etc.
Mail me maar voor een prijsje.

Posted: Wed Aug 16, 2006 9:13 pm
by BugsM
[quote="Gaskleppie"]Die is volgens mij obd2b.
Maar met een verloop harnas hangt er zo een obd1 P30 in en kan je er alles mee!
incl launch control, full throttle shift, shift light etc.
Mail me maar voor een prijsje. ]
Je mag mij ook wel een prijsopgaven sturen. Vandaag ook de wb lambda in de voorpijp gemonteerd. Morgen ff bekabeling leggen...
Daarna met fpr de boel een beetje veilig zetten.
Voor een harness kom je bij boomslang.us uit, of heb jij (frank) dat spul op voorraad nu?
Posted: Sat Aug 19, 2006 8:00 am
by Katana
Nou hoorde ik laatst een ex-Honda garage monteur over een andere oplossing;
Zet tussen de klep en je inlaat spruitstuk een blind plaatje, afsluiten dus.
Zou je ook geen foutmelding van kunnen krijgen.
Posted: Fri Aug 25, 2006 10:45 am
by MPG
Indien je een blind plaatje erin plaatst, krijg je volgens mij foutmeldingen via de flowsensor in de EGR klep. Op het moment dat de EGR klep open staat, zal de ECU een bepaalde flow willen zien via de flowsensor. Je krijgt hetzelfde effect volgens mij als bij een verstopt EGR circuit. Correct me if I'm wrong.
Ik kan via een simpele embedded controller het flow-signaal ook wel weer 'faken' , maar heb nog geen goed bedradings-schema van de EGR klep kunnen bemachtigen :wink:
Posted: Fri Aug 25, 2006 5:22 pm
by Gaskleppie
Gewoon afdoppen en een Civic computer erin. Afstellen en knallen met die bak!
Posted: Tue Aug 29, 2006 11:37 am
by Katana
Een plaatje ter illustratie:

Posted: Wed Aug 30, 2006 8:05 pm
by HondArd
De mijne er vandaag afgehaald. Ik heb het idee dat de auto meteen een kilo lichter is geworden door al het roet wat er uit gekomen is, maar het zag er niet zo erg uit als bij het voorbeeld in het Engelse topic.