Page 1 of 1

Luchtfilter, CAI, Airbox, etc...

Posted: Thu May 18, 2006 10:52 am
by baRt
Aangezien ik soon toch weer mezelf met plezier kan verplaatsen over de nederlandse wegen:

Wat is het meest interessant?
In principe wil ik geen drop in filter... das gewoon voorkeur...
Een WAI met airbox is leuk, maar eigenlijk veel te duur...
Dus: CAI! Heb ik ook nog nooit een gehad, dus is ook weer eens iets anders :)

Nu kan ik simpelweg een AEM V2 aanschaffen. Maar ik zit te denken: cheap ass buis, met een Apex'i V2. In totaal net zo duur, maar de mensen die ook al wat langer meegaan hebben die amerikaanse test vast wel eens gezien, waarbij de Apex'i uber goed uit de bus kwam. Liet bijna geen stof door etc...
Ik wil graag het motortje gezond houden en het zal een daily auto worden. Dus heb ik liever iets minder performance en goede levensduur, dan all-out PK's... en die 2 paarden die je verliest, lekker belangrijk voor een straatauto...

Maar goed: die test is al een paar jaar oud, dus de AEM zat daar nog helemaal niet in. Ik heb ook geen idee wat voor filter AEM gebruikt...

Dus als iemand mee zou willen denken... ervaringen, tests, internet kennis... alles wordt gewaardeerd ;)

Posted: Thu May 18, 2006 3:54 pm
by wilco
Ik rij met een AEM V2 maar ik heb op de Sub. een Apexí filter gehad en kan zeggen dat het Apexí filter van betere kwaliteit is , niet dat de AEM slecht is maar ik weet zeker dat de Apexí beter is.

Posted: Thu May 18, 2006 4:17 pm
by Gangaran
Ik heb overal gelezen dat een CAI zoals de AEM V@ veel herrie maakt. Nou ik wil weten hoeveel herrie. Stel je rijdt constant 120km/h op de snelweg, heb je er dan ook last van? Of is het alleen veel herrie als je gas intrapt?

Posted: Thu May 18, 2006 4:21 pm
by mr. X
alleen als je gas intrapt. ik kan heel rustig (in de zin van weinig geluid) rijden met mijn cat-back en cai.
alleen onder WOT (Wide Open Throttle) hoor je de cai zuigen 8)

Posted: Thu May 18, 2006 5:14 pm
by baRt
ja okee, maar herrie boeit me niet... dat doet ie, of dat doet ie niet... en een silencer in de brulpijp voor dagelijkse dingetjes doet al genoeg om er geen last van te hebben...

ik wil het voor net dat beetje extra... ik wil het (voorlopig?) bij bolt-ons houden zeg maar... en dan heb ik het in den beginne over de ademing...

Maar omdat het skatteke wel heel moet blijven (geen idee hoe lang ik hier weer mee ga rijden... :p ) wil ik een goede verhouding tussen slijtage en performance...

Snap?