Dealerverhalen .......

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
itr703

Dealerverhalen .......

Post by itr703 »

Post hier je leuke en minder leuke ervaringen met de HondaDealer.
De Dealernaam hoef je niet te vermelden wat mij betreft.

Nou vooruit ..... ik geef zelf even een aftrap

Deze had ik al gepost in een ander topic:

"
Honda_Garagemeneer: de elektrische lichtverstelling is kapot meneer
we hebben ze handmatig afgesteld voor U.
Ik: Het werkte altijd hebben jullie de zekering gecheckt ?
Honda_Garagemeneer: Jaaaahhhh hoor we zijn niet gek.
Ik: Heb je ook contact gemaakt dan met de sleutel ?
Honda_Garagemeneer: Moet dat ook dan ? :-(
"

Deze heb ik ook eens meegemaakt:

"
Afspraak gemaakt voor een 10000 beurt
Ik kom de auto ophalen en zie dat er geen luchtfilter op de rekening
staat (was80000 beurt geloof ik)
Ik: Is het luchtfilter niet vervangen ?
Honda_Garagemeneer: Nee voor een ITR hebben we dat niet standaard
in huis maar dat kunnen we wel bestellen als U dat wilt.
Ik: grmmbbbllll (bestel de spullen dan als ik een afspraak maak)
"
en ook:
"
Afspraak gemaakt voor een 10000 beurt met leenauto
Ik parkeer de auto ergens en kijk nog eens achterom zit er een
"verse" deuk in de achterkant. Ik denk nog "daar gaat mijn
noclaim". :o ops: Blijkt achteraf dat ik een auto met schade mee heb
gekregen. Het was cooler geweest als ze dat even hadden
gezegd van tevoren ..... :roll:
"

Leuke ervaringen dan ...... hmmmmmm ik kan ze niet zo snel bedenken eigenlijk .... afgezien van die ene keer dan dat ik de s2000 mocht uitlaten 8)

Grtx;
ITR703
mr. X

Post by mr. X »

ik was afgelopen maand bij TCC om de mijne een beurt te geven en vroeg RJ aan me of ik zelf de versnellingsbak olie had ververst. ik zeg heel verbaast nee hoezo? bleek dat ze er verkeerde olie in hadden gedaan (stuk te dik) terwijl ik nog SPECEFIEK had gevraagt om MTF2 olie. niet voor niets dat ik geen dealers vertrouw en altijd 100+ km rij naar bleiswijk :wink:
Maskertje

Post by Maskertje »

dealer weet zelfs niet eens welke remblokken er in mn auto horen... ZELFS niet na het opzoeken van chassisnr :(
HondArd

Post by HondArd »

Niet specifiek bij een dealer maar bij het adres waar ik m'n ATR had gekocht Van Lierde in Lebbeke. Die hadden bougies van een ITR in het blok geschroefd en verschuilden zich achter een foutje van de leverancier want die stonden als ATR bougies in het rek daar en ook als ATR bougies geleverd. Affijn, het verhaal is bekend. Na een KM of 4000 na een paar motorstoring kwam het er uit: Uitlaatkleppen krom met als gevolg geen compressie meer in de eerste cilinder, onregelmatig lopen en een koprevisie van om en nabij €2700,--. DANKJEWEL! :evil:
HONDA

Post by HONDA »

Vandaag moest mijn wagen voor de APK en voor een beurt. Zoals gewoonlijk wordt dit gedaan door mijn lokale dealer van Dijk.

Kom ik rond 17:00 bij de dealer aan hoor ik mijn wagen starten.

Ik: he dat is de mijne.
Dealer: ja we rijden nog even een laatste controle rondje.
Ik: Verder geen problemen?
Dealer: Nee hoor, geen problemen.

Ik wacht 20 minuten maar nog geen auto. Ik had in de tussentijd voor 500 euro aan onderdelen besteld toen mijn telefoon ging. Een vriend van mij staat bij de chinees en ziet mijn wagen de garage van de Opel dealer binnengaan. Let wel, de desbetreffende Opel dealer heeft een spuiterij en doet daarom de schades van mijn dealer. Ik dus zeer verbaasd weer naar de balie...

Ik: Joh ik wordt net gebeld dat mijn wagen bij Opel staat, waarom is dat?
Dealer: Ehhh geen idee, dat zou niet zo mogen zijn.
Ik: Tja mijn wagen is bekend zat in de stad dus een vergissing is onmogelijk, kun je het nazoeken?

De dealer loopt naar achteren en er is nu niemand meer bij de receptie. Inmiddels zijn we 35/40 minuten verder als mijn wagen voor de deur komt rijden. Ik wordt gevraagd even naar buiten te komen en ik voel de bui al hangen.

Dealer: Tijdens de APK remtest is je velg tegen een rand gekomen waarbij deze beschadigd is. We zijn nu de hele dag bezig geweest om de schade te repareren en je ziet er nu niets meer van.
Ik *zwaar verbaasd*: Das lekker, dit zijn velgen van 3000 euro. (ter info, ik heb die velgen pas een maand of 2/3)
Dealer: Ja we hebben ons best gedaan om het direct op te lossen.
Ik: Dat geloof ik best maar ik zit met een velg die beschadigd is geweest.

Op de woensdag erna ontdekte ik dat er niet 1 velg beschadigd was maar 2... ze hebben schijnbaar dus beide velgen geraakt. Deze beschadiging kon je alleen zien als de beschadiging boven zat, draaide het wiel zodat de beschadiging beneden zit dan zie je vrijwel niets. Dit verklaart waarom zowel de dealer als ik het niet direct gezien hebben.

Uiteindelijk heeft de dealer twee nieuwe velgen besteld.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
IvoG

Post by IvoG »

IvoG wrote:Er zijn volgens mij weleens ATR blokken kapot gegaan door het aflopen van de distributieriem door het slapper worden van de automatische spanner. Dit wordt soms voorafgegaan door een hoorbare ratel in de motor tussen 3000 en 1200 toeren, vooral bij aflopende toeren.

Toen ik dit euvel had wist ik gelukkig van het bestaan hiervan af, want de dealer zei dat er niks aan de hand was. Ik heb ze 2 uur arbeid moeten betalen om te zoeken naar de bron van het geluid, en de spanner was prima volgens hun. Zij konden het geluid niet reproduceren zeiden ze. Ik had hun gevraagd om de riem en de spanner zowiezo te vervangen, ongeacht wat ze dachten of hadden gevonden, maar dat hadden ze dus niet gedaan.

Nadat ze mij dit verteld hadden wist ik even niet wat ik verder moest doen, ik had toch duidelijk het probleem maar zij vonden niks. Voordat ik mijn besluit kon maken belden ze terug om te zeggen dat terwijl ze de auto aan het parkeren waren, ze het geluid hadden gehoord, en toch verder gingen kijken. Toen was de maat bij mij vol, ik zei tegen de werkplaatsmanager dat ze gewoon het spul moesten vervangen zoals ik in eerste instantie had gevraagd, dat het daar echt aan lag, en niet verder moesten "zoeken".

Ik heb van een engelse Honda monteur toen wat informatie gekregen, en dat aan hun laten zien. Hij gaf aan dat de eerste keer dat ze in zijn garage hiermee te maken hadden, ze de motor met een deels open kleppendeksel hebben laten lopen, en alleen op die manier het euvel konden vinden. Alleen bij belasting was de spanning van de spanner niet genoeg, met de motor uit viel het binnen de gestelde normen.

Het feit dat ze niet wisten hoe of wat zou kunnen, de ATR is niet in grote aantallen in Nederland geleverd, dus daar heb ik geen probleem mee. Maar dat ze mijn specifieke vraag / wens in de wind sloegen vond ik wel jammer. Er had iets ergers kunnen gebeuren in de tijd dat ze aan het testen waren.
IvoG

Pluimpje

Post by IvoG »

Toen men de schade bij Woolfie moest opnemen voor het verhalen naar de tegenpartij heeft De Bois Nieuwegein de auto een 4-tal weken op de binnenplaats voor mij bewaard, totdat ik de tijd had om de auto op te komen halen.

Tevens heeft Mathijs Aldewereld de schadeexpert overtuigd van de echte kosten gemoeid met de schade, waardoor hij twee keer het schadebedrag dat hij eerst in gedachten had toewees. Hij had niet goed in de gaten dat het een Type R betrof, en dat zaken als spoilers etc. ook bij horen.

Verder kan ik altijd op heel korte termijn bij De Bois Nieuwegein terecht, en zij hebben toendertijd ook een ATR van Honda Nederland voor mij geregeld voor 1 dag, zodat ik alvast een voorproef kon nemen en mijn vrouw kon overtuigen dat de Type R niet dezelfde was als de 1.6 lease-Accord op LPG die al voor de deur stond. :lol:

En daarvoor heb ik ook een keer 24 uur lang een 2.0 Accord Coupe uit 2000 meegekregen, toen ik nog niet uit was over de ATR of US Accord Coupe. Nadat ik echter met de ATR had gereden was de Coupe helemaal van de baan! :razz:

:agree: :agree: voor De Bois Nieuwegein!
vtecmoon

Post by vtecmoon »

Adrie Jonk te Purmerend...
In mijn oude EP2 had ik altijd last van een piepende stuur en linker voor as piepte/kraakte bij langzaam rijden (parkeren).
Volgens diverse "honda forums" lag het aan de homokineten die te strak zijn aangedraaid (stuur) en de vering die wellicht niet goed was ingesmeerd of was vastgezet (ook zo tegen de dealer vermeld).
Reactie = ohhh?
Diverse malen laten bekijken door de dealer maar nooit kunnen achterhalen wat het nou daadwerkelijk was en dus probleem ook nooit verholpen...

Niet specifiek bij dezelfde dealer maar over het algemeen...
Ik vraag me toch altijd af of hetgene wat de dealers vermelden als arbeidskosten ook daadwerkelijk de uren besteedt zijn aan de auto. En al dat klein materiaal dat men in rekening brengt is zo vaag...
Gangaran

Post by Gangaran »

Ik heb ongeveer een maand geleden mijn CTR gekocht bij Flevomotors in Almere. Mijn auto had een diepe kras bij de voorbumper, dus had ik gevraagd of deze hersteld zou worden? Ze zeiden het is geen probleem. Toen ik mijn auto ging ophalen hadden ze simpelweg een lakstift eroverheen gedaan. Ik vond dit heel onprofessioneel. Dus ik gevraagd of ze deze kunnen schuren en spuiten. Ze deden eventjes moeilijk en zeiden ok we moeten het spuiten. De volgende dag bellen ze mij op en zeiden dat ik ook mee moet betalen. Het zal 450euro kosten om de hele bumper opnieuw te spuiten en ik zou 200 euro bij moeten betalen. Ik vind dit belachelijk, ze zeiden dat ze het zouden "herstellen" en nu moet ik bijbetalen. Ik ken een goede adres waar ik mijn bumper voor 250euro opnieuw zou kunnen spuiten.

Ik heb het uiteindelijk niet meer bij hun gedaan. Ben best wel teleurgesteld hoe dit is verlopen. Ik zal binnenkort een klacht brief opsturen naar de directie.
Maskertje

Post by Maskertje »

een keer naar de dealer v Nieuwkerk gebracht voor apk + beurt ; had nog een zakje kleingeld liggen voor het parkeren en die was na de beurt opeens leeg. Ik weet het, eigen schuld; maar het hoort niet!

Bij dezelfde apk/beurt was ook mijn wielslot sleutel gestolen. Ik had mijn wielslot-sleutel in mn dashboard kastje gezet omdat ik toendertijd de slotennet nieuw had gehaald. In een doosje met 5 vakjes, waar 4 normale moeren in zaten en 1 wielsleutel mistte er 1tje; raad maar: ja de wielslotsleutel was weg.

Zou je niet verwachten als de klant sinds civic gen2 al zn civics bij hun koopt.
Dimer

Post by Dimer »

vtecmoon wrote:Adrie Jonk te Purmerend...
In mijn oude EP2 had ik altijd last van een piepende stuur en linker voor as piepte/kraakte bij langzaam rijden (parkeren).
Volgens diverse "honda forums" lag het aan de homokineten die te strak zijn aangedraaid (stuur) en de vering die wellicht niet goed was ingesmeerd of was vastgezet (ook zo tegen de dealer vermeld).
Reactie = ohhh?
Diverse malen laten bekijken door de dealer maar nooit kunnen achterhalen wat het nou daadwerkelijk was en dus probleem ook nooit verholpen...

Niet specifiek bij dezelfde dealer maar over het algemeen...
Ik vraag me toch altijd af of hetgene wat de dealers vermelden als arbeidskosten ook daadwerkelijk de uren besteedt zijn aan de auto. En al dat klein materiaal dat men in rekening brengt is zo vaag...

had ik ook bij de EP3
autodre

Post by autodre »

Ik heb mijn CTR gekocht in Tiel(bij van Bunningen) Van tevoren gevraagd of ze de CTR 30th edition wilde 'klaar zetten' zodat ik niet voor niks kwam(kom uit omgeving alkmaar)

Hij stond er netjes bij, en kon na een klein praatje rijden. Na een proefrit van 1,5 uur besloten dat ik hem erg graag wilde.

Toen onderhandeld over de prijs, en mijn inruil. Wat ik ook netjes vond, was dat er geen aanvullende kosten bijkwamen. Zoals rijklaar maken, kenteken omzetten etc...Afgesproken dat ik voor garantie terecht kon bij Welman in Heerhugowaard. Echter als het HELE grote zaken zouden zijn, zou ik wellicht terug naar Tiel moeten.

4 dagen later auto opgehaald, en alle kleine puntjes van kritiek waten opgelost. Nog even een uitleg over hoe en wat, en hij was de mijne :)

Na 3 maanden, merkte ik dat er iets niet goed was met mijn stuur. Af en toe leek ook iets aan te lopen. Toen naar Welman gegaan, en die wilde de auto graag houden, want ze moesten het echt even onderzoeken.

Het bleek mijn stuurhuis te zijn. Toen hebben zij gebeld met Honda NL en Bunningen, en hebben ze het stuurhuis compleet vervangen. Dat vond ik echt service. Geen gezeur dat ik hem daar niet gekocht had niks.

Leuke detail, de volgende dag merkte ik dat mijn achterlichten het niet deden als de ruitenwisser aanstond. Ik dacht stuurhuis--->kabels-->foutje, ik heen. Bleek gewoon 'toevallig' mijn zekering kapot. Vervangen, en alles werkt nu alweer 3 maanden. Lekker suf van me, maar ja :)

Verder nog: Schade aan auto tijdens aanrijding. Auto bij Welman gebracht, die stuurt hem dan naar schadebedrijf. Mocht auto X datum ophalen, kreeg ik in de ochtend een belletje. Ze hadden hem terug gestuurd naar het schade bedrijf, ze vonden het niet mooi genoeg...3 dagen later was alles alsnog in orde. Ook top service wat mij betreft. Ze hadden ook kunnen denken, dat ziet die knuppel toch niet :)

Kortom, zelf ben ik erg tevreden over beide Honda dealers

Andre
ITR1689

Post by ITR1689 »

Wat mij betreft is een dealer niks meer en niks minder dan een elk ander garage. Je moet altijd opletten wat ze doen. En ook goed kijken hoeveel tijd ze eraan besteden.
Een verschil zou zijn, dat ze nieuwe auto's verkopen.
Gangaran

Post by Gangaran »

Vind ik ook, dealers zijn ook "normale" garages. Ze willen ook geld verdienen. Als je iets niet weet kunnen ze van alles wijs maken. Het is altijd handig als jij ook het een en ander weet.

Een compliment gaat naar Honda Dealer in Arnhem. Laats brande het indicator lampje bij mij. Zij hebben het helemaal gratis uitgelezen en gereset voor mij, terwijl ik de auto ergens anders heb gekocht. Ze namen hun tijd om mij alles rustig uit te leggen. (Dit was op een late vrijdag middag)
Nightmare

Post by Nightmare »

ik ben vandaag bij de dealer in Heerlen voorbij gegaan voor een prijs opgave voor de vervanging van de distributie riem. gelijk erbij gezecht dat ik de spanrol en automatische spanner ook wil vervangen. vonden ze maar een zéér vreemde vraag, daar ze dit nog nooit hebben vervangen. ook wisten ze te vertellen, dat dit zeer ongewoon is, dit te vervangen. ook heb ik om injectoren reiniging gevraagd, en hun verwezen me gelijk naar een vloeistof wat bij de benzine vermengd wordt, en zo zijn werk moet doen. injectoren reiniging, doen ze niet. dus, oké, dus geen dealer aan mijn auto, maar weer een vriend, die wel alles doet wat ik vraag, en vééél goedkoper.
DC2

Post by DC2 »

Ik heb gelukkig alleen maar goede ervaringen gehad bij:

Hyperformance in Brielle; Honda van Dijk ook in Brielle en Honda Verhagen in Rotterdam.
HONDA

Post by HONDA »

Een keer nieuwe banden eronder laten zetten op de CRX door van Dijk. Volgende morgen naar mijn werk. Na 5 minuten denk ik wat trilt en bonkt dat toch... nu al een lekke band? Eruit en kijken maar geen lekke band en dus voor alle zekerheid met een slakkegangetje terug naar huis. Toen even snel naar de lokale garage om te laten kijken. Blijkt dat een voorwiel haast compleet los zat omdat ze schijnbaar de wielmoeren niet goed vastgedraaid hadden. Lekker als ik 10 minuten erna met 100 door de Botlektunnel had gereden...

Ik op hoge poten terug naar de dealer komen ze met een zwak verhaal dat iemand mijn velgen had proberen te jatten. Jaja... ze halen het klepje op de velg weg met een speciale sleutel (wat voor de moeren zat) en draaien de boel los, ze worden schijnbaar gestoord en gaan weg. Omdat dit nette dieven zijn komen ze toch even terug om het kapje weer terug te zetten op de velg...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
HONDA

Post by HONDA »

Oh nog een mooie... carglass Spaanse Polder met de CRX.

De twee spatborden voor beschadigd omdat ze schijnbaar met het monteren van het raam over de wagen heen hebben gehangen zonder de spatborden af te dekken. Ook een raamrubber gebruiken wat smaller is dan het het orgineel zodat beschadigde blanke lak zichtbaar is...
HONDA

Post by HONDA »

Nog een CRX verhaal....

Een keer wat laten spuiten aan de voorkant van de CRX bij een lokale spuiter hier in de stad. Bekend bedrijf die ook alle politiewagens in de regio fixen. Krijg ik mijn wagen terug zie ik een dag later aan de achterkant allerlei witte spikkels. Blijkt dat ze iets anders in de grondverf hebben gespoten waar de CRX vlakbij stond en dus was er het één en ander overgewaaid...
HONDA

Post by HONDA »

Ondanks wat hele negatieve ervaringen met van Dijk heb ik ook complimenten voor van Dijk. De service is er altijd erg goed en de mannen staan altijd voor je klaar. De levering van bestelde spullen is erg goed, zeker als je je bedenkt dat andere dealers zeggen dat die spullen niet meer te krijgen zijn.

Juist door deze postieve ervaringen was ik des te meer teleurgesteld door de negatieve ervaringen.
Locked