Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Post Reply
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by Knite Force »

Hey all,

Meen dat ik me een poosje geleden hier ook al eens aangemeld heb, maar kwam er niet meer op. Dus bij deze (nogmaals).

Mijn naam is Marcell, ben 29 jaar en kom uit Boxmeer. Op dit moment geen Honda, ben druk doende om een berg onderdelen te verzamelen.

Plan is om een NL EE9 te gaan restaureren. Om dit doel te verwezenlijken haal ik voor de hobby af en toe een EE8/EE9 uit elkaar en verkoop de parts die ik zelf niet nodig heb.

That's all for now, nu ga ik lezen :)

My car:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

1991 NL Honda Civic 1.6i-VT EE9

Manufacturer: Honda Motor Co.
Type: Civic 1.6i-VT EE9 (Genuine delivered by Honda Netherlands, non-import).
Construction year: 1991
Mileage: app. 177.000km (accident-free).

Engine:

Spoon Sports Computer ECU VC-5E EF8/9
Spoon Sports VTEC Controller VC-3E EF8/9
Spoon Sports Clutch Cover
Spoon Sports Clutch Disc (Non-Asbestos)
Spoon Sports Fly Wheel
Spoon Sports Release Bearing
Spoon Sports Thermostat
Spoon Sports plug wires
Denso Iridium Power IK22 spark plugs
Cold air intake with APEXi v2 dual funnel filter
Mugen 4-2-1 header with Invidia cat-replacement and an Invidia catback with N1 style rear-silencer
Lost-motion springs replaced
Spoon Sports high pressure-radiator cap
Spoon Sports magnetic drain plugs


Brakes:

Front:
OEM ITR brakes with OEM ITR 282mm discs with Ferodo DS2500 pads
Rear:
OEM ITR brakes with OEM ITR 260mm discs with Ferodo DS2500 pads

(This will be the setup in a few months, right now the front and rear setup is OEM VT with Ferodo DS2500 pads)


Suspension/Chassis:

KW Variant 3
Spoon Sports front upper strutbar
Cusco front lower strutbar
Spoon Sports rear upper strutbar
Spoon Sports rear lower strutbar
A-Sport A-pillar support frames
JDM ITR Enkei 5 lug wheels with Toyo T1-R 195-45-15 tires


Exterior:

JDM EF9 rear spoiler
JDM EF9 folding mirrors
JDM EF9 window visors
Honda Access centreplate with light-up “CIVIC”-logo
Fully restyled and resprayed in G66-P


Interior:

EE8 CRX VT dashboard
JDM EF9 amber dash clock
JDM ITR shiftknob
Brandnew OEM Honda floormats

Various:

Spoon Sports kevlar spark plug cover


Future mods:

Autometer triple gauge pod, with Autometer oil pressure, oil temperature and A/F-ratio gauges.
JDM S1 tranny with Quaife LSD
Full MSD ignition
Edelbrock Victor-X intake manifold with Edelbrock 70 MM throttle body
Swap all bushings for Energy suspension PU bushings
Swap engine bushings for PU bushings
Take out the complete interior & respray the inside.
Replace all dashboard lights for new OEM lightbulbs
Wire-tuck!
Mount my Recaro SPA's, a pair of 6pt. Takata's and a roll-cage
16” Volk Racing TE37
B16B engineswap

after that... who knows ;)






Current setup CTR:
2004 Cosmic Grey Pearl Facelift Civic Type R
95.000km

Engine:
K20A2, Sneaky Tuned.
TODA ITB's
Drag Cartel 2.2 camshafts
Supertech valve springs
Supertech titanium retainers
RDX injectors
TODA race-header, converted to 3" by Lex Creations
HKS Hi-Power catback converted to 3” by Lex Creations
Haltech Plug-In EP3 standalone ECU
Haltech wideband lambda-unit
K-tuned steel sump
Skunk 2 magnetic drain bolts

Drivetrain:
NPQ3 gearbox
M-Factory LSD with Stage 1 race-pack
5.1 final drive
0.659 6th gear
Hybrid Racing shifter box
Hybrid Racing shifter cables
Hybrid Racing spring kit
Competition Clutch Stage 4 clutch
Competition Clutch flywheel


Suspension:
KW Competition coilovers, setup by Raeder Motorsport Germany.
Every possible part sandblasted and powdercoated
Fully polybushed
Innovative engine mounts
Ingalls front camber bolts
Ingalls rear camberkit
Genuine ASR brace
Whiteline rear sway bar with Whiteline droplinks
New OEM droplinks front
Steeringrack raiser
New OEM knuckles with OEM bearings and J’s Racing roll center adjusters
J’s Racing front upper strutbrace
J’s Racing rear upper strutbrace
J’s racing floor-bar
J’s racing C-pillar-bar
FRSU

Wheels, tires and brakes:
OZ SuperLeggera with Toyo Proxes R888
OEM EP3 wheels with Bridgestone Potenza RE050
Front: Hi-Spec 4-piston calipers, DS 2500 pads
Rear: OEM calipers, DS 2500 pads
Custom full stainless steel Goodridge brakelines
Foglights deleted and replaced by ducts for brake-cooling.

Interior:

EK9 Recaro’s
Rear seats with headrests
NRG harness bar
Takata 4-point harnesses
Cusco interior brace
SPA-Design oil pressure/oil temperature gauge

Exterior:
Completely stock apart from carbon hood and Seibon rear spoiler.
New front and rear badges & logo’s, all OEM Honda parts.

ImageImageImageImageImageImageImage
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Welkom Marcel :-)

Succes met je project!
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Welkom :zwaaien: , ook namens mij. Hou ons op de hoogte van je projecten.
Tom
Posts: 343
Joined: Sat Jan 24, 2004 9:28 pm

Post by Tom »

Welkom. en hou ons op de hoogte....
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Uiteraard welkom op dit forum, Marcel! Ook namens mij!
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Welkom.
ITR1217
Posts: 571
Joined: Sat Apr 15, 2006 1:59 am

Post by ITR1217 »

Inderaad hou oons op de hoogte :!:
En ook welkom alleszins !
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Welkom!!!
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

ik kom jou ook overal tegen he...
becas©
Posts: 228
Joined: Sun Dec 25, 2005 11:37 pm

Post by becas© »

Ola,

toevallig mijn pm op HF nog gelezen?
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Kleine update:

EE9 van Tommy (Toyz) gekocht.

eerste mod's zodra ik de auto krijg:

-Invidia catback eronder
-Supersprint 4-2-1 spruitje eronder (totdat ik iemand gevonden heb die mijn katvv aan kan passen op mijn JDM HKS 4-1 spruitje, iemand???)
-5lug conversion, dus kom op Champ. white ITR Enkei's te rijden, moet wel koel staan onder een Barcelona groene EE9 dacht ik zo
-Energy suspension bushings erin frotten overal en nergens ;)

En dan, dan nog meer dan genoeg plannen....
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

ga nou eerst die wagen halen... zoek ik ff op hoe je die 5lug ook alweer netjes moet doen op de neus... (achter is simpel :p )

katvervanger aanpassen heb ik misschien iets leuks voor je... bel maar ff...
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Zitten de NSX remmies er nog op?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Welkom!!

EE9...heerlijke auto...
Nana korobi ya oki
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

VTECCIE wrote:Zitten de NSX remmies er nog op?
Nope, die gaan eraf. Komt rondom ITR op, stock for now, later wellicht nog aftermarket.

Valt me net trouwens iets heel mafs op:

in mijn topictitel heb ik staan: EDM VT parts supplier. Die tekst heb ik getypt. Het forum geeft echter EUDM weer. Net geprobeerd te editten, maar blijft zo staan. Iemand een oorzaak? :D
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

wellicht dat ze E D M expres omkatten?
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Correct... ik heb dat woord er even uitgehaald. :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
itr-1895
Posts: 678
Joined: Thu Apr 14, 2005 7:23 pm

Post by itr-1895 »

gefeliciteerd en veel fun met de ee9 :thumbs:
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

itr-1895 wrote:gefeliciteerd en veel fun met de ee9 :thumbs:

Thanks!

Het kriebelt ondertussen zo gruwelijk hard om met dat ding aan de slag te gaan pfffffffff.

Als extra teaser kwam de postbode gisteren NOG meer PU shit brengen (thanks Kurt). Dan laat je dat sup door je handen gaan...en maar denken hahahahaha

Damn, I need that car :shock: :D :D
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

in eerste post gezet
Post Reply