Page 1 of 2

Heatwrap spruitstuk

Posted: Mon May 08, 2006 1:24 pm
by Voodoo
Wat is het voordeel van het gebruik van heatwrap voor een spruitstuk, betere doorstroming van uitlaatgassen, pk winst of iets anders. Wie kan mij daar meer over vertellen :?:

Posted: Mon May 08, 2006 2:03 pm
by mr. X
Je uitlaat inpakken met dat spul zorgt ervoor dat de uitlaat extra warm wordt (logisch). Hoe heter het daarbinnen wordt des te makkelijker de uitlaatgassen door je systreem zullen 'stromen'. Het zal minder moeite kosten de uitlaatgassen naar buiten te 'duwen' en dit resulteert dus uiteindelijk in vermogenswinst. Plus het houdt je engine-bay koeler wat ook weer gunstiger is voor je inlaat...

Posted: Mon May 08, 2006 5:41 pm
by wilco
Het word vaak gedaan bij turbo motoren om net wat mr. X zegt door de betere uitlaatgas stroming waardoor de turbo beter zal opspoelen.

Maar of dit ook resulteert in vermogenswinst bij een NA motor , het zal me benieuwen maar het zal zeker zijn dat de warmte niet alleen onder de kap blijft.

Posted: Mon May 08, 2006 6:08 pm
by mr. X
heb het bij mijn sprintscooter ook gedaan en dit helpt zeker met de 150 meter sprint. Truc is alleen dat je vlak voor de start (bij een scooter) even een burn-out moet doen om hem op temp. te krijgen.

denk echter dat het ook zal helpen bij een NA. Maar zoals al vaker gezegt, meten is weten

Posted: Mon May 08, 2006 7:00 pm
by ITR1689
Het nadeel is wel dat ze nat kunnen worden en dan water vasthouden..

Posted: Mon May 08, 2006 7:30 pm
by Voodoo
Ik geloof dat Frank zijn spruitstuk ook een wrap bevat, misschien dat hij zijn ervaringen ermee kan delen. En hoe erg is het als het vocht vasthoudt?

Posted: Mon May 08, 2006 7:57 pm
by Maskertje
heb gelezen dat heatwrappen van je spruitstuk bij de racerij goed helpt, maar absoluut niet aan te raden is voor normaal dagelijks gebruik. Dit kan namelijk leiden tot scheurtjes in je spruitstuk.

Posted: Mon May 08, 2006 8:30 pm
by Voodoo
Maskertje wrote:heb gelezen dat heatwrappen van je spruitstuk bij de racerij goed helpt, maar absoluut niet aan te raden is voor normaal dagelijks gebruik. Dit kan namelijk leiden tot scheurtjes in je spruitstuk.


Interessant.....nu nog een reactie van Frank :-)

Posted: Mon May 08, 2006 9:06 pm
by Gaskleppie
heb gelezen dat heatwrappen van je spruitstuk bij de racerij goed helpt, maar absoluut niet aan te raden is voor normaal dagelijks gebruik. Dit kan namelijk leiden tot scheurtjes in je spruitstuk.


10 punten!

Al heb ik geen last van scheurende spruitstukken. Ik rij er pas zo'n 12 jaar mee rond. Misschien niet lang genoeg om genoeg ervaring te hebben......

Posted: Mon May 08, 2006 9:12 pm
by Voodoo
Gaskleppie wrote:
heb gelezen dat heatwrappen van je spruitstuk bij de racerij goed helpt, maar absoluut niet aan te raden is voor normaal dagelijks gebruik. Dit kan namelijk leiden tot scheurtjes in je spruitstuk.


10 punten!

Al heb ik geen last van scheurende spruitstukken. Ik rij er pas zo'n 12 jaar mee rond. Misschien niet lang genoeg om genoeg ervaring te hebben......


Das duidelijk, is het mogelijk om de wrap zelf op de spruitstuk te plakken of is dit iets weggelegd voor een expert? En zoja, waar zijn die in godsnaam te koop? :-)

Posted: Mon May 08, 2006 9:47 pm
by IvoG
Heb ik toch 1 vraagje Karmin:

Waarom denk je dat het een exhaust WRAP heet? Omdat ze het erop plakken soms? Of misschien toch omdat ze het omheen WRAPpen (wikkelen)?

Het is dus het laatste! :wink: :lol:

Posted: Mon May 08, 2006 9:49 pm
by IvoG
O ja, het wikkelen gaat het handigst als het spruitstuk niet op de motor zit, alleen al omdat je overal goed bij kan. Het is wel te doen met geïnstalleerd spruitstuk, maar is knap lastig dan.

Posted: Mon May 08, 2006 9:59 pm
by Gaskleppie
zonder loshalen is het bijne niet te doen. Zowiezo is het een klere klus.

Posted: Mon May 08, 2006 10:04 pm
by IvoG
Ik ken wel wat monnikken... :lol:

Posted: Mon May 08, 2006 10:08 pm
by Voodoo
Gaskleppie wrote:zonder loshalen is het bijne niet te doen. Zowiezo is het een klere klus.


Frank, heb je een adresje waar ik het kan halen...de originele spruitstuk ligt er nu nog uit namelijk.

Posted: Mon May 08, 2006 10:14 pm
by mr. X
ik heb het ook op mijn luchtfilter zitten (niet dat het daar zoveel nut heeft als de uitlaat maar ziet er tcoh wel leuk uit) TCC heeft het liggen, maar ik heb het toen gehaald bij de scooterzaak waar ik al mijn spullen haal (in gerwen bij nunen)
je had 2 verschillende 1 tot 650 graden en 1 tot 1200 graden.

650 graden was 3 meter en 15 euro (had 3 rollen nodig voor CAI)
1200 graden was 1.5 meter en 90 euro. laatste was echter alleen geschikt voor de uitlaat van deze 2.

ik weet niet hoe het zit met degene die TCC zou leveren maar ik heb de mijne was echt puur een slappe rol dus die heb ik zelf mbv een ijzerdraadje over de gehele lengte vast gedraaid...
zal eens een foto zoeken

is echter idd een rot klus.

Posted: Mon May 08, 2006 10:16 pm
by Voodoo
Thx, ik zal even informeren bij TCC wat ze daar hebben liggen.

Posted: Mon May 08, 2006 10:31 pm
by mr. X
Image
kijk zo zit het bij mij...

Posted: Mon May 08, 2006 10:37 pm
by Voodoo
Heb hier een link met tegenstrijdigheden, zij zijn dus fel tegen heat wrap maar voor Header coatings om warmte in te dammen.

http://www.centuryperformance.com/heatwraps.asp

Posted: Mon May 08, 2006 10:42 pm
by IvoG
Ik zou zeggen Karmin, investeer eens in een goed boek en bekijk je mogelijkheden goed. Begin niet met de puntjes op de i, en maak eerst een totaalplan voordat je geld uitgeeft aan de verkeerde dingen op verkeerde momenten.