Jordan NHB EP3
Jordan NHB EP3
Hoi allemaal,
Was hier toevallig terecht gekomen en de meesten kennen mij wel.
Ben de broertje van vtecmoon die onlangs zijn EP2 heeft ingeruild voor een ITR. Verder co-founder van TeamZeroSpeed samen met Austin en moderator op verschillende fora zoals Civic club Holland.
Ik reed zelf altijd in een EK3 1.5 vtec-e uit het jaar 2000.
Deze heb ik eind december 2005 verkocht omdat ik begin december 2005 een 96er EK4 1.6 VTi erbij heb gehaald. Dit gaf mij de tijd om alle goodies van de EK3 te demonteren zodat deze op de EK4 gemonteerd kunnen worden.
Echter op de dag van verkoop van de EK3, had ik mijn geld op de bank gestort. Vlak daarna een klein ongelukje gemaakt met de EK4 (lichtjes de voorkant.
Hierdoor had ik besloten om maar gelijk een frontconversie te doen naar de 99-00 civic model.
1.5 maand verder zag ie er zo uit
Om deze 1.5 maand te overbruggen had ik tussendoor een goedkoop autootje erbij gehaald voor het dagelijkse woon-werkverkeer.
Een Suzuki Swift uit 1988 is het geworden en zuinig dat ie is.. gemiddeld 1 op 16. Even wat onderdelen zwart gespoten en InitialD style afgemaakt.
Onlangs de EK4 naar de spuiter gebracht en hopelijk kan ik eind deze week de auto in normale staat weer berijden.
Omdat alleen een frontconversie niet voldoet aan mijn strenge eisen, heb ik er gelijk een algehele conversie naar het model 99-00 gedaan dus inclusief achterbumper, achterlichten etc.
Hieronder de onderdelenlijst:
Model: EK4 96 Civic hatchback silvergray
Engine: 1.6 litre DOHC b16a2
Huidige modificaties uitgevoerd:
99-00 Civic conversion:
- 99-00 OEM hood
- 99-00 OEM grille
- 99-00 OEM fenders
- 99-00 OEM headlight units
- 99-00 OEM front bumper
- 99-00 OEM EK3 steelies + Bridgestone winter tires
- 99-00 OEM taillights (red and white)
- 99-00 OEM rear bumper without moldings
Kakimoto Hyper2000 N1 catback
Top Fuel power neo
Sage racing CF front upper strutbar
Sage racing CF rear upper strutbar
Defi link step graph meter
Defi link control unit I
Greddy oil cap
Shiner Oil temp meter
Shiner Oil pressure meter
TypeR shift knob
Short shifter
Arospeed de-cat
Brembo max brakediscs
Ferodo DS2500 front brakepads
Lockheed rear brakepads
Recaro Mitsubishi Evo 7 seats + bolt on underframe
Buddy Club P1 SF 16 inch Gunmetallic
Buddy Club racing nuts
EK9 gauge cluster
EK9 rear spoiler
Spoon titanium shift knob
99-00 CF Mugen style lip front
99-00 EK9 achterlip
lower front and rear strutbars
H&R Full Coilover suspension
Liggen nog te wachten op montage:
ARC Radiator cap 1.3 kgf
Raybrig 99-00 OEM fog lights
gr, Jordan
Was hier toevallig terecht gekomen en de meesten kennen mij wel.
Ben de broertje van vtecmoon die onlangs zijn EP2 heeft ingeruild voor een ITR. Verder co-founder van TeamZeroSpeed samen met Austin en moderator op verschillende fora zoals Civic club Holland.
Ik reed zelf altijd in een EK3 1.5 vtec-e uit het jaar 2000.
Deze heb ik eind december 2005 verkocht omdat ik begin december 2005 een 96er EK4 1.6 VTi erbij heb gehaald. Dit gaf mij de tijd om alle goodies van de EK3 te demonteren zodat deze op de EK4 gemonteerd kunnen worden.
Echter op de dag van verkoop van de EK3, had ik mijn geld op de bank gestort. Vlak daarna een klein ongelukje gemaakt met de EK4 (lichtjes de voorkant.
Hierdoor had ik besloten om maar gelijk een frontconversie te doen naar de 99-00 civic model.
1.5 maand verder zag ie er zo uit
Om deze 1.5 maand te overbruggen had ik tussendoor een goedkoop autootje erbij gehaald voor het dagelijkse woon-werkverkeer.
Een Suzuki Swift uit 1988 is het geworden en zuinig dat ie is.. gemiddeld 1 op 16. Even wat onderdelen zwart gespoten en InitialD style afgemaakt.
Onlangs de EK4 naar de spuiter gebracht en hopelijk kan ik eind deze week de auto in normale staat weer berijden.
Omdat alleen een frontconversie niet voldoet aan mijn strenge eisen, heb ik er gelijk een algehele conversie naar het model 99-00 gedaan dus inclusief achterbumper, achterlichten etc.
Hieronder de onderdelenlijst:
Model: EK4 96 Civic hatchback silvergray
Engine: 1.6 litre DOHC b16a2
Huidige modificaties uitgevoerd:
99-00 Civic conversion:
- 99-00 OEM hood
- 99-00 OEM grille
- 99-00 OEM fenders
- 99-00 OEM headlight units
- 99-00 OEM front bumper
- 99-00 OEM EK3 steelies + Bridgestone winter tires
- 99-00 OEM taillights (red and white)
- 99-00 OEM rear bumper without moldings
Kakimoto Hyper2000 N1 catback
Top Fuel power neo
Sage racing CF front upper strutbar
Sage racing CF rear upper strutbar
Defi link step graph meter
Defi link control unit I
Greddy oil cap
Shiner Oil temp meter
Shiner Oil pressure meter
TypeR shift knob
Short shifter
Arospeed de-cat
Brembo max brakediscs
Ferodo DS2500 front brakepads
Lockheed rear brakepads
Recaro Mitsubishi Evo 7 seats + bolt on underframe
Buddy Club P1 SF 16 inch Gunmetallic
Buddy Club racing nuts
EK9 gauge cluster
EK9 rear spoiler
Spoon titanium shift knob
99-00 CF Mugen style lip front
99-00 EK9 achterlip
lower front and rear strutbars
H&R Full Coilover suspension
Liggen nog te wachten op montage:
ARC Radiator cap 1.3 kgf
Raybrig 99-00 OEM fog lights
gr, Jordan
Honda history: EK3 '00 / EK4 '96 Facelift / AL '87 / AP1 '00 / EP3 '03 Facelift / FK2 '06
-
- Posts: 667
- Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
- Contact: