Page 1 of 4
Toch de remschijven maar eens vervangen.....
Posted: Thu Jan 12, 2006 7:19 pm
by Gaskleppie
En nog nog niet krom he'!!
Wel voelde ik bij hard remmen die scheur door het pedaal heen. Deze schijven zijn orgineel en nog nooit vervangen. Nu, 100.000 km verder met een stuk of 10 circuit of ring dagen verder zijn ze echt op.
Let ook eens op de ontelbare kleinere scheurtjes rondom in de schijf. Ook het kleurverschil is niet helemaal normaal.
Bizar dat ze het zo goed uit bleven houden al die tijd. Nu weer lekker een setje standaard schijven gemonteerd. Die had ik ooit eens gekregen van Razor. Honda standaard dus Superspul!
Posted: Thu Jan 12, 2006 7:32 pm
by Filip
Bij mij was vorige week de remklauw rechts achter blijven hangen en alhoewel mijn velg gloeiend heet was geworden, is de remschijf perfect recht gebleven.
Posted: Thu Jan 12, 2006 7:52 pm
by HONDA
Ziektekostenverzekering rond?

Posted: Thu Jan 12, 2006 7:53 pm
by wilco
Wat zou nou de ideale combinatie wezen voor een ITR met standaard klauwen?
*Originele schijven + originele blokken
*Originele schijven + Ferodo blokken
*Originele schijven + Hawk blokken
*Aftermarket shcijven +Ferodo/Hwak blokken
zoals Brembo/Stoptech/etc...
Ik weet wel dat de Hawk meer bite heeft als de Ferodo blokken maar ze geven veel meer remstof dan de Ferodo's.
Want je kunt wel extreem goed blokken nemen maar de vreten je schijf op als of het niks is.
Iemand tips?
Posted: Thu Jan 12, 2006 8:24 pm
by eteuben
Ze zijn nu echt gevaarlijk geworden. Ben blij dat je ze nu toch vervangt. Maar ze hebben et wel lang uitgehouden dan...
Posted: Thu Jan 12, 2006 8:37 pm
by stannyitr
Heb vorige bij mijn remschijven hetzelfde ontdekt ,ook tijd om te vervangen dus ook maar effe men nieuwe ferodo remblokken :wink:
Posted: Thu Jan 12, 2006 8:57 pm
by Gaskleppie
Ik ben zeer goed te spreken over de Ferodo DS 2500. Daar rij ik nu overal mee, dus ook op het circuit. Daar heb ik wel extra koelslangen richting m'n remmen om ze koeler te houden maar de setup is het zelfde.
En die is eigenlijk heel simpel! Gewone standaard schijven en Ferodo DS 2500 blokken, niks meer.
Remvloeistof wil ik ook gaan vervangen maar dat is dan ook nog nooit gedaan. De schijven zijn nu presies 100.000km oud!
Posted: Fri Jan 13, 2006 12:14 am
by Katana
Mr.V-tec
Ik heb ooit op mijn CRX V-tec AP schijven gehad met Frerrodo blokken.
Op de het cirquit reden ze top! Werden alleen groen..
Op de openbare weg werd ik alleen gek van het piepende geluid bij normaal remmen.
Heb je dit niet?
Grz
Posted: Fri Jan 13, 2006 4:53 pm
by Nyther
Ik rij met standaard schijven en DS 2500 blokken en Dot 5.1 remolie, werkt goed, alleen piepen die blokjes wel eens bij lichtjes remmen tot stilstand
Posted: Sat Jan 14, 2006 12:36 pm
by HondArd
@gaskleppie: Dan moeten ze bij de afgelopen APK op het oog nog puntgaaf zijn geweest want ik denk dat dit afkeur zou betekenen.
Posted: Sat Jan 14, 2006 1:21 pm
by DC2
Ik heb goede verhalen gehoord over Stoptech schijven icm Hawk blokken.
Posted: Sat Jan 14, 2006 1:58 pm
by wilco
Klopt is ook een goede combi, voordeel is dat de schijven van stoptech niet zo snel wegslijten met harde blokken(Ferodo/Hawk) als de standaard schijven
Posted: Sun Jan 15, 2006 2:12 am
by Mau il-Vec
ik rijd ook met standaard schijven + Ferodo ds2500 :wink:
Posted: Mon Jan 16, 2006 7:26 pm
by ITR1689
Honda schijven zijn zeker goed. Als je weet wat ze kosten bij de dealer dan snap je het ook wel.....
Posted: Fri Jan 27, 2006 7:18 pm
by DC2
Gaskleppie wrote:Ik ben zeer goed te spreken over de Ferodo DS 2500.
Hoe is de remstofproductie van deze blokken icm witte velgen?
Posted: Fri Jan 27, 2006 7:38 pm
by ITR1689
typeR2004 wrote:Hoe is de remstofproductie van deze blokken icm witte velgen?
Hahaha. Dat betekent elke week velgen wassen....
Met zwarte velgen is het ideaal.....

Posted: Fri Jan 27, 2006 8:23 pm
by Gaskleppie
idd,
maarja, elk goed remblok geeft een hoop stof.
Zou er geen stof afkomen slijten ze niet en dan wekken ze veel te veel hitte op wat weer je schijven sloopt.
Kijk maar naar die greenstuf blokken van een tijdje geleden. Die hadden minder stof, maar ze stookten wel je schijven krom.
Nou, dan was ik wel een keertje meer.
Posted: Fri Jan 27, 2006 8:51 pm
by HONDA
Zijn OEM blokken dan zoveel minder? Die stoffen niet noemenswaardig en de schijven blijven ook heel.
Posted: Fri Jan 27, 2006 9:49 pm
by wilco
Ik denk dat de bovenstaande blokken (Ferodo/Hawk) kwalitatief toch beter zijn, veel meer bite zeg maar.
Posted: Sun Jan 29, 2006 6:46 pm
by Gaskleppie
Bij normaal gebruik zullen de standaard blokken natuurlijk goed genoeg zijn.
Maar als je tijdens een dagje uit even lekker gaat trappen in bv de ijfel of de ardennen zal je zien dat je dan te kort komt.
Dus tja, heb je meer nodig?
Zowiezo rijden er hele massa's mensen rond met upgrades die ze helemaal niet nodig hebben of nuttig gebruiken.