Hmmm welke velgen....?

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Hmmm welke velgen....?

Post by wilco »

Nu ik lanzaam op zoek ben naar andere velgen , als tenminste mijn OZ Superleggera verkocht worden.

Heb ik ongeveer dit op het oog;


Image
Image
Image
Image
Image
Image

Of gewoon even doorzoeken :wink: , maar wel iets in die richting.

Of zou die zwart/polish niet mooi staan onder een witte ITR?

Dus iemand interesse in OZ superleggera Antraciet 5X114,3 /17"inch /ET40 ??? :wink:
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Ze zien er goed uit, waar ik op zou laten is het gewicht.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Zo licht als de Superleggera vind je niet snel (6,4KG) maar de eerste wegt bijna 9,8 KG (erg zwaar) en de anderen wegen (7,2 KG ).

Ik wil het liefst iets met zwart en polish omdat er al wel veel ITR met brons rijden, is wel een superkleur!
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Helemaal mee eens....als ik een ITR zou bezitten dan zouden mijn velgen die kleur hebben :-)
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Welke zwart/polish of brons?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Zo licht als de Superleggera vind je niet snel (6,4KG)


racinghart CP-035 5,8kilo in 17inch! hihi!

Image[/list]
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

haha....zeg nooit nooit, brons!
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Vrijwel alle Volks zijn ook lichter dan OZ... kost alleen wat en zo aan je plaatjes te zien wil je geen Volk/Racinghart/Gramlights/Work centjes uitgeven.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Het hoeft van niet zo EXtreem duur te zijn , ik kijk naar Rota's , 5-zigen,etc.
dinitial
Posts: 25
Joined: Fri Mar 19, 2004 11:58 am

Post by dinitial »

Voor hoeveel verkoop je je velgen? Zijn ze stoeprandschadevrij?
Type-S-Boy
Posts: 667
Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
Contact:

Post by Type-S-Boy »

Die bovenste velg is erg mooi :D
Civic Type S
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

dinitial wrote:Voor hoeveel verkoop je je velgen? Zijn ze stoeprandschadevrij?


De velgen zijn niet stoeprandschadevrij.
De velgen zelf zijn zelf zo goed als nieuw , erg weinig achtergebleven remstof , geen enkele beschadiging op de spaken en in het hart ook geen beschadigingen.
Alleen op de uiterste buitenste randen waar als het ware je band over heen valt heb je net iets waarmee gewoon iets langs een stoepje is gedraaid.
Ik had deze velgen ook op mijn Sub. en daar had ik geen stoeprand schade maar daar zat wel enorm veel achtergebleven ingebeten remstof.
Deze velgen glimmen nog gewoon en ik heb deze wel liever als de erg doffe ingeslagen velgen.

Maar ik maak gewoon een foto van de velgen , maar om misverstanden te voorkomen , alleen uiterste buitenste randen zijn beschadigt.

En de prijs , tja ik weet niet wat je zo voor velgen kunt vragen en heb daarom Deep van http://www.pitbox.nl/ gemaild en dat is een goede bekende van vele clubleveranciers , en zijn reactie was]Hey Wilco,
>
>
>
> 2de hands is heel moeilijk om daar iets voor te vragen ivm de stoeprand
> schade,probeer gewoon 650 euro met banden.
>
> En zakken met de prijs kan altijd nog .[/b]

Type-R-Boy wrote:Die bovenste velg is erg mooi :D


Die is erg mooi klopt , maar wel erg zwaar bijna 10 kilo en heb Deep van http://www.pitbox.nl/ gemaild daarover en die heeft zijn uiterste best gedaan maar in NL zijn ze niet te vinden .

EN jongens wat vinden julie van deze 2 of beter welke van deze 2 moet het worden?
En moeten die met een soort zwarte tint of in Gun metal of brons?

http://www.rotawheels.com/products.php?id=13
Image

http://www.rotawheels.com/products.php?id=42
Image

Ik vind zelf de onderste , de REV iets mooier en dan in de kleur van de bovenste , wat jullie?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Nou, als ik het mag zeggen.... Donker brons staat een witte ITR erg goed. Ik heb het orgineel onder een ITR zien zitten en dat stond bizar goed!
Een ITR kan heel goed extreme volgen hebben. De onderste zijn in mijn ogen al te simpel voor een ITR.

Bij de onderste krijg je zoiets:
Image


Bij de bovenste zoiets: Image

Of zoiets:
Image
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Je hebt gelijk het hart van de bovenste velg is stukken mooier en die donkere bronzen kleur is zeker mooi.

Nu we hier toch bezig zijn welke velgen van Rota of ander merken vinden jullie nog meer mooi?

http://www.rotawheels.com/wheels.php
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ik heb altijd zoiets gehad van: Neem hele mooie velgen en je hoeft verder helemaal niks te doen om je ITR supermooi te laten zijn.
Mischien nog een iets agresiever lipje onder de bumper maar verder niks!
Kijk maar bij de member foto's De simpelste zien er vaak het mooiste uit.

Zelf heb ik een grote voorkeur voor Japanse (stijl) velgen. Rota heeft idd nette copieen die gewoon goed zijn. Orgineel zijn vaak niet te betalen.
Duitse velgen onder een ITR zijn absoluut afgekeurd en hebben vaak een verkeerde ET (te laag) waardoor de velgen vooral aan de voorkant buiten de wielkasten uitsteken wat gewoon lelijk is. Lijkt net of je een zwaar ongeluk gehad hebt en je auto krom is.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

http://www.honda-tech.com/zerothread?id=1455900&page=1

Mooie tread op HT. Hier kan je heel wat mooie velgen bekijken. Op HT is zowiezo aardig wat te vinden op ITR gebied.


btw,
Hele stoere foto! Een voorwielaangedreven auto die zo retestrak langs het pillonnetje kan sturen? Dat kan alleen maar een ITR zijn hahahaha!

Image
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

dinitial wrote:Voor hoeveel verkoop je je velgen? Zijn ze stoeprandschadevrij?


Hier wat foto's

Image
Image
Image
Image

Prijs is altijd goed bespreekbaar of breng zelf een bod , trouwens dit zijn erg lichte velgen 6,4KG p. stuk en het is een limited kleur oplage.
WinFreak
Posts: 196
Joined: Fri Jan 14, 2005 3:49 pm

Post by WinFreak »

Ik zou toch voor die laatste in dat rijtje voorbeelden gaan, lekker strak en simpel...
Image
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Ik denk toch dat deze het gaan worden , en ook in deze kleur.

Image
SnoopDogg
Posts: 106
Joined: Fri Feb 17, 2006 5:03 pm

Post by SnoopDogg »

Ik zou voor 18'' Rota Subzero's gaan, de prijs is niet extreem en ze zijn licht: 18'' 19lbs= 8,6kg voor 17'' is het 7,2kg.

Veel kleuren en naar mijn mening erg mooi.




Image
Image
Post Reply