Page 1 of 6

Cold air intake WElkE

Posted: Sun Oct 23, 2005 9:52 pm
by martijn
Na het leerzame uitje, ben ik aan het denken gegaan over een luchtfilter voor in mijn CTR of misschien wel naar een andere einddemper. kunnen jullie mij wat advies geven wat voor mogenlijkheden er zijn.

Nou heb ik wel een uitdaging de performence mag vooruitgaan maar ik mag ( van de VROUW ) niet teveel herrie maken :idea: .
ERG HE :shock:

Posted: Sun Oct 23, 2005 10:06 pm
by HONDA
Technisch dus verplaatst.

Posted: Mon Oct 24, 2005 4:29 am
by Gaskleppie
cold air intake = herrie
open uitlaat = herrie

heb je zeker niks aan?
;)

Posted: Mon Oct 24, 2005 4:16 pm
by Nyther
Geen herrie? koop dan een mooie Remus of een sebring :P

Posted: Tue Oct 25, 2005 6:49 pm
by Gaskleppie
neem dan de sebring. Dat is een open systeem maar als twinloop opgesteld. Daardoor weinig weerstand en toch stil

De remus is een schotten demper. helemaal kut dus.

Posted: Fri Oct 28, 2005 5:42 pm
by mr. X
of je pakt een carbon airbox :?: lekker stil, ongeveer std geluid als ik me niet vergis en toch vermogens winst :!:

CAI ATR

Posted: Fri Dec 30, 2005 7:26 pm
by Voodoo
James of Ivo,

Hebben jullie al wat gehoord over de K&N kit voor de ATR van de leverancier? Het is alweer een tijd geleden, of hoeven we niet meer op de kits te rekenen?

Heb hier een link van Engelse forum gekregen van een CAI, is dit hetzelfde als wat jullie hebben?

http://www.knfilters.com/search/product ... =69-1500TP

Te bestellen bij:
http://cgi.benl.ebay.be/K-N-Typhoon-Sys ... dZViewItem

Image

Posted: Fri Jan 06, 2006 11:08 am
by Katana
Ik ben ook geinterseerd in een Typhoon. Zand is ook geen issue meer, de Hummers in Irak rijden allemaal met K&N (was wel een vraag ivm mijn woonplaats). De vermogenwinst is minimaal 13pk, tovenaar Ivo heeft er zelfs nog meer edele paarden uit getovert. Op de site staat ook een keurige instalatie handleiding. Prijzen lopen van 210 in the US tot 380 in the UK(ATR).

Voor de CTR lopen de prijzen van 132 tot 210 euro op het net.

Ik denk dat je een Typhoon ook leuk vind. Geen/minder herrie met starten en weg rijden in je "nette" buurt. Maar met vol gas een hels beast onder de kap...

Weet iemand een goede Dyno waar we een voor en na meeting kunnen doen?

Wellicht een idee om meerdere in een keer te kopen ivm korting?

Grz.

Posted: Fri Jan 06, 2006 2:44 pm
by Tim
Ik ben zelf in bezit van een carbon airbox en ik ben er erg tevreden over had hem eerst in mijn delsol zitten. En nu laten inbouwen bij DBM engineering en resultaat ben ik erg blij mee , heb hem niet op de bank gehad maar , je merkt dat ie beter in vtec gebied blijft , en hem beter oppakt ....

Moet wel zeggen dat ze erg aan de prijs zijn :-( , maar ja dan heb je ook wat zag bij Frank in zijn ITR bij de laatste meeting ook een erg mooie airbox zitten :-)

Posted: Fri Jan 06, 2006 6:44 pm
by Voodoo
Aiyoku wrote:Ik ben ook geinterseerd in een Typhoon. Zand is ook geen issue meer, de Hummers in Irak rijden allemaal met K&N (was wel een vraag ivm mijn woonplaats). De vermogenwinst is minimaal 13pk, tovenaar Ivo heeft er zelfs nog meer edele paarden uit getovert. Op de site staat ook een keurige instalatie handleiding. Prijzen lopen van 210 in the US tot 380 in the UK(ATR).

Voor de CTR lopen de prijzen van 132 tot 210 euro op het net.

Ik denk je een Typhoon ook leuk vind. Geen/minder herrie met starten en weg rijden in je "nette" buurt. Maar met vol gas een hels beast onder de kap...

Weet iemand een goede Dyno waar we een voor en na meeting kunnen doen?

Wellicht een idee om meerdere in een keer te kopen ivm korting?

Grz.


Ik denk dat we in het komend jaar met de club een rollerbank dag gaan organiseren, maar heel zeker weet ik het niet. En ik ben zeker geinteresseerd in een groupbuy!

Posted: Sun Feb 26, 2006 9:55 pm
by BugsM
Iemand al fotos van de typhoon voor de ATR? Zag op racimex.de een prijs van 375 euro voor de ATR...

Posted: Sun Feb 26, 2006 11:29 pm
by Katana
BugsM wrote:Iemand al fotos van de typhoon voor de ATR? Zag op racimex.de een prijs van 375 euro voor de ATR...


De foto in de topic is die van K&N zelf.
375 Is een pittige prijs, in the US heb ik er al een gevonden voor 210 euro. Zie topic..

Net een airco erin gezet en een grote beurt + distributie... effe wachten dus voor mij

Grz

Posted: Mon Feb 27, 2006 5:27 pm
by BugsM
Aiyoku wrote:
De foto in de topic is die van K&N zelf.
375 Is een pittige prijs, in the US heb ik er al een gevonden voor 210 euro. Zie topic..



Grz


Dan ligt ie nog niet bij je op de stoep...

Posted: Mon Feb 27, 2006 7:26 pm
by roblom

Posted: Mon Feb 27, 2006 11:23 pm
by Katana
BugsM wrote:
Aiyoku wrote:
De foto in de topic is die van K&N zelf.
375 Is een pittige prijs, in the US heb ik er al een gevonden voor 210 euro. Zie topic..



Grz


Dan ligt ie nog niet bij je op de stoep...


Word nog werk van gemaakt.

Posted: Tue Feb 28, 2006 8:41 am
by IvoG
BugsM wrote:Iemand al fotos van de typhoon voor de ATR? Zag op racimex.de een prijs van 375 euro voor de ATR...


Type-R clubleden voordeel:
• Total Car Concept (www.totalcarconcept.nl)
10% voordeel op het grootste deel van het assortiment. Informeer bij TCC naar de mogelijkheden.

Klik op foto voor meer info:
Image
Image

Posted: Tue Feb 28, 2006 11:12 am
by Katana
Onze vrienden in Bleiswijk zijn zeker voordeliger (328,-)
Maaar ik denk dat direct in the US kopen is nog steeds het gunstigt is.

Posted: Tue Feb 28, 2006 8:08 pm
by Voodoo
Aiyoku wrote:Onze vrienden in Bleiswijk zijn zeker voordeliger (328,-)
Maaar ik denk dat direct in the US kopen is nog steeds het gunstigt is.


Hmm, blijft toch nog een aardig bedrag...misschien dat we het nog lager kunnen krijgen als we met meerdere mensen dit product gaan aanschaffen. Wil namelijk ook een gaan monteren :-)

Posted: Tue Feb 28, 2006 9:19 pm
by Dimer
voor CTR zijn er drie systemen die echt goed zijn en niet al teveel herrie maken.

1. Mugen (+/- 1000,-)

2. GruppeM (+/- 1000,-)

3. Comptech (+/- 500,-)


De Mugen is van carbon en de GruppeM van carbon/kevlar, vandaar ook de prijs.
Als je besluit voor de Mugen te gaan is het wel aan te raden ook de Mugen grill te kopen. De Mugen zuigt namelijk aan vanuit de grill.
De GruppeM zuigt aan van boven je motorkap, bij je ruitenwisser en de Comptech onder de auto.

De Comptech heeft de beste prijs/performance verhouding en de Mugen is de beste icm de grill.

Posted: Tue Feb 28, 2006 11:57 pm
by roblom
Aiyoku wrote:Onze vrienden in Bleiswijk zijn zeker voordeliger (328,-)
Maaar ik denk dat direct in the US kopen is nog steeds het gunstigt is.

Begrijp nu waar je vraag via de PM op slaat.
Volgens mij is de typhoon een merk (daarom zei het me niets) en nee ik verkoop geen onderdelen, alleen informatie.... gratis :D