Japanse autosloperijen gezocht

Algemene informatie, alleen zichtbaar voor leden
stoede
Posts: 146
Joined: Sun Jun 08, 2003 4:13 pm

Post by stoede »

heb net een mail gestuurd naar een bekende van me die bij kleine staarman werkt
die kijkt even of de beide deuren nog goed zijn

heb nu ook een topic geplaatst op een duitse forum waar iemand zit die al meerdere atr's gesloopt heeft
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Nogmaals bedankt! :agree:
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Mijn eigen voorlopige lijst:

Boven bumper voor
Onder bumper voor (spoiler)
L koplamp met hoogte of zonder hoogte (alleen omhulsel eigenlijk)
L Voorspatbord
L Voor wielkuip
Voordeur Links
Linker B stijl met achterscherm ?????
Achterdeur Links
Kofferklep zonder spoiler(gaten)
L achterlicht
R achterlicht
Achterbumper kompleet
L Achter wielkuip
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ivo, wat ging er eigenlijk fout? Volgens mij staat dat nergens beschreven.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Van achteren aangereden op maandag op weg naar onze verblijfplaats in de buurt van Spa. Meneertje in zijn Nissan pathfinder met bullbars dacht even van achter en voorbij Marcello's auto in het ruime gat te springen dat Marcello tussen onze auto's had gelaten zoals het hoort. Alleen blik en plastic schade, kofferklep, bumper, e.d. maar geen wegligging verstorende zaken. Politie erbij, papieren ingevuld, en verder onderweg.

Dinsdag toch de baan opgegaan, nadat Britt in de ochtend instructie had gehad van een Schotse instructeur en zelf had gereden (met mij als passagier in een 4-tal rondjes, ze deed het heel goed overigens :agree :) . Iets voor 12 deed ik mijn eerste rondjes, stuk of 4, toen ging de baan dicht (elk uur voor 5 minuutjes). Ik kwam binnen en ging om 12 uur weer naar buiten. In mijn 3e ronde kwam ik Eau Rouge 5 a 10 km/u harder in dan de rondes ervoor, geen probleem op zich maar midden in de bocht brak de auto uit en spinde met de klok mee een halve slag, richting de bandenstapel aan de rechterkant. In een schietgebedje hoopte ik nog dat ie de bandenstapel met de achterkant zou raken, maar helaas.

De auto liep veel harder dan de vorige keren, door de vermogenstoename die de K&N CAI bracht verloor ik minder snelheid door Eau Rouge, misschien had dit er ook mee te maken?

Nog geen 20 minuten later ging weer iemand iets verderop de mist in, door koelvloeistof dat daar lag (niet uit mijn auto). Dat veroorzaakte dat een andere opkomende auto ook de controle verloor en uiteindelijk toch tegen de eerste aanbotste.

Of mijn ongeluk ook met enige gladheid te maken had weet ik niet, maar toen de opruimdienst na het tweede incident bezig was hebben ze heel Eau Rouge schoongemaakt, vanaf het entry point tot voorbij het uitkomen Radillion en een stuk de Kemmel straight op.

Ik was daar om mijn rijvaardigheid te verbeteren en mijn hobby veilig te beoefenen, helaas is er altijd een risico daarbij. Ik had daarvoor 6 circuitdagen gedaan in 2 jaar tijd (3 x Spa, 2 Zandvoort) zonder enige schade whatsoever, de 7e dag ging er iets fout.

Toch ben ik van mening dat dit de enige manier is om serieus met snelle wagens bezig te zijn. Was ik met deze snelheden op de openbare weg van de weg geraakt weet ik nog niet of wij het hadden overleefd. De bandenstapel heeft heel goed werk geleverd, en de marshals stonden binnen 20 seconden naast ons, de dokter was er binnen een paar minuten.

Sta ik later mijn wielen te verwisselen voor het setje zonder schade, breekt de slotmoer af terwijl het wiel er nog op zit!
"When it rains, it pours" zeggen ze in het Engels
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

shit he! dat ziet er slecht uit...

hopelijk gaat alles goedkomen met de opbouw!!!
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

misschien is het ook een idee om in Duitsland te zoeken naar onderdelen, aangezien daar meer ATR's rondrijden. Probeer is Autohaus Fugel (http://www.honda-fugel.de/pub/b/default.asp?bs=1024)

Dat is met 5 gigantische vestigingen de grootste Honda dealer van Europa. Die hebben vast wel iets liggen.
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Goed idee, ik zal het overwegen.
stoede
Posts: 146
Joined: Sun Jun 08, 2003 4:13 pm

Post by stoede »

kleine staarman waren de deuren dus kapot

duitse forums nog niks van gehoord

fugel heb je wel eens kans op want die hebben wel vaker nog rare dingen op voorraad
ze zittten nu ook op ebay en ging vorige week een nieuwe achterspoiler van een nsx weg voor iets over de 100 euro terwijl die normaal 1800 kost
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

stoede wrote:kleine staarman waren de deuren dus kapot
En de rest?
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Kunnen jullie mij helpen uitkijken naar Honda Accords van 99-01 die met of zonder schade te koop staan ergens? Onder de 4000 euro of zo? :dunno:

Die kan ik als donorauto gebruiken voor onderdelen.

Dennis, mijn Duits is niet zo geweldig, als je mij kan helpen op dat gebied laat mij even weten.
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Das een aardige vondst, goeie kleur ook nog.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

stel dat IvoG hem koopt en hem toch alleen voor het plaat werk gebruikt, kan dit misschien een hele leuke/leerzame auto zijn.
dus om de auto uit elkaar te halen (met een aantal leden, of mensen die iig genoeg geinteresseerd zijn) op een paar zondagen om zo de motor wat beter te begrijpen, en hoe alle dingen zitten/werken :?:
lijkt mij iig een heel leuk idee, met genoeg interesse is het denk ik ook niet teveel gevraagt wat bij te leggen voor de aanschaf van de auto...
stoede
Posts: 146
Joined: Sun Jun 08, 2003 4:13 pm

Post by stoede »

en moet je eens kijken wat de auto dan nog aan onderdelen overhoud
zoals:

stoelen
rest van de binnenbekleding is natuurlijk compleet dus ideaal voor de mensen die een normale accord hebben
tellerbak
airbags
versnellingsbak
uitlaatsysteem
onderstel
andere kant deuren
motorkap koplamp enz......
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

precies, ik denk dat er uiteindelijk met genoeg gedult nog een leuke cent uit te halen is ook!
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Die airco wil ik anders wel. Over de prijs valt te onderhandelen, lijkt me.
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Ivo, kan je hier wat mee? Het is wel in the U.K. maar de prijs is bespottelijk goedkoop! De motor ontbreekt er wel aan...maar daar was jij niet naar op zoek toch?

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 4603130090
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Ik heb hier nog een adresje voor je!

http://www.cityautosalvage.co.uk/
Post Reply