Keiharde waarschuwing gehad van de ring.

Algemene informatie, alleen zichtbaar voor leden
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

De schade viel mee. Karterpan open gescheurd over de curbs en een bandje naast de velg.

Over Swedenkreuz had ik hem niet gewaarschuwd. Maar we hebben het wel over de gevaren gehad. Maar een corsa 1.2 kon toch niet hard volgens hem. Dat is dan ook de enige reden geweest waarom hij de vangrail niet haalde ;)


@ Ivo,
Wat ben je weer lekker kort door de bocht.
De ring is gewoon een ontiegelijke ruige baan! Je rijd daar idd erg dicht op de vangrail en er kan altijd wat gebeuren waar snel schade bij komt kijken.
De kick om daar hard te gaan is groter dan welke andere baan dan ook!
En op andere banen kan het nog veel harder fout gaan. Op Spa staat de vangrail bij de busstop ook tegen de baan aan. Net als bij La-source en bij Eau-Rouge. Als je er daar af gaat hang je net zo hoog in de hekken als op de ring!
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

IvoG wrote:Waarom ben ik nou niet verrast? :roll:

Ring = Geen marge voor maken fouten
Mensen = maken fouten
Ring = geen marge voor mensen :idea:

Lijkt wel een beetje op de tekst: Girls are evil. En dan vervolgens een hele wiskundige uitleg waarom de stelling klopt.

btw, lag de drukte op de Ring niet aan het feit dat het een zondag was? Is het dan op een doordeweekse dag niet iets rustiger?
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Ik hoef niet langer door de bocht, hier heb ik een uitgesproken mening over.

Andere banen hebben ook hun valkuilen en gevaren, maar dan is hulp niet 11 km ver verwijderd. :idea:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

De drukte was idd voor een groot deel de zondag. Zaterdag kon men niet rijden dus was het extra druk. Je zou idd doordeweeks moeten gaan rijden voor een paar rustige rondjes.
Gek genoeg kom ik, in een rondje waarbij je dik in de rij hebt gestaan om erop te mogen, niet veel andere tegen die ik inhaal of door ingehaald wordt.
Ik rij nu met een gemiddelde wat de meeste met wat ervaring rijden en dan kom je elkaar bijna niet meer tegen.

Blijft kicke om porsches en M3's in te halen!! hahaha
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Ik kan me de kritiek van Ivo op de Ring wel voorstellen. Feit is dat er op de Nordschleife sinds het bijna-dodelijke ongeval van Niki Lauda geen GP-F1 meer gereden is, en dat ligt niet alleen aan de enorme lengte van de baan. Op Spa-Francorchamps worden ze nog wel gereden en daar voeren ze regelmatig aanpassingen door om het qua veiligheid up-2-date te houden. Plus de rondjes zijn op Spa-Francorchamps korter (bijna 7 kilometer is anders nog steeds een flink stuk), dus je komt dezelfde bochten sneller weer tegen waardoor je sneller van je fouten uit het voorgaande rondje kunt leren. Op de Ring duurt dat net even wat langer.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Zal het topic even wakkerschudden ......ben dus afgelopen week de gehele week in Duitsland vertoeft en heb een paar rondjes s 'avonds kunnen rijden , moet wel zeggen doordeweeks s'avonds is het rustiger.
Maar nu toch eens de ITR kunnen voelen op de Ring , en ik moet zeggen het verraste me wat ik uit het onderstel kon halen , ook de RE050A XL gaven geen krimp , geen gejank/gekrijs etc...continue vloeiende grip en bij iets overstuur goed corrigeerbaar.

De ITR reageerde heel anders als de Subaru waar ik mee de laatste keer op de Ring was en ik had zelf het idee dat ik met ITR later kon remmen (ondanks de 4=pots klauwen van de Sub.) en beter kon insturen maar bij de bochten uitkomen mis je gewoon het koppel van je NA 1.8.
Voor de rest heb ik toch zeker 2 rondjes kunnen rijden zonder last te hebben gehad van Fading op de OEM blokken/schijf combinatie.
Maar omdat ik toch wat huiverig was voordat dit ging gebeuren heb ik toch besloten om de overige ronden even te laten zitten voor wat het was en eerst alles te vervangen voor degelijker materiaal.

De overige ronden pak ik mee als de rest goed is , voor de rest superleuke ronden kunnen rijden 8)
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Een ITR ligt echt heel goed op de ring! Het lijkt soms wel of hij daar ontwikkeld is!
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Indien niet ontwikkeld zeker daar verder doorontwikkeld!
Post Reply