Page 1 of 1

iemand ervaring met PIAA H4 lampen?

Posted: Thu Sep 15, 2005 10:14 pm
by vtecman
goedenavond allen

ik ben van plan om voor de donkere dagen straks sterkere H4 lampen te zetten in mijn civic. Nou ben ik PIAA lampen tegen gekomen op t net die een lichtopbrengst geven van 120 watt :shock:. T gaat om de 7500K lampen. heeft er iemand van jullie misschien ervaring met deze lampen?

alvast bedankt..

Posted: Fri Sep 16, 2005 2:35 pm
by HondArd
120 watt. Is dat niet te sterk voor de zekeringen die er achter liggen en de kabels die naar en van de lampen aflopen? En wat met de warmte-ontwikkeling in de behuizing? Ik vrees het ergste.

Posted: Fri Sep 16, 2005 8:25 pm
by vtecman
hey

sommige gebruiken ze allang zeggen ze en geen problemen enige waar ik wel mee zit is de reflector misschien, Zowiezo vind ik de licht opbrengst zeer matig.. meer mensen met dezelfde probleem?

greetz

Posted: Sat Sep 17, 2005 9:14 am
by Filip
120 watt. Is dat niet te sterk voor de zekeringen

120watt ,dat is 10 Ampere, je zou moeten kijken hoeveel de zekeringen zijn voor de lampen, 20 Ampere zou dus normaal genoeg moeten zijn. Voor de kabels zou het geen probleem mogen zijn als je de standaard zekeringen gebruikt zal de kabel daar zeker geen ginder van mogen ondervinden.

Posted: Sat Sep 17, 2005 4:32 pm
by S2KJan
De *lichtopbrengst* van die dingen claimen ze op 110/130W.
Ze verbruiken de standaard 55/60W.

Linkje:

http://www.motorxenon.com/product_info. ... cts_id=106

Voor doorbrnaden en andere zekeringen hoef je dus niet bang te zijn. Hooguit het verblinden van tegenliggers.

Posted: Sat Sep 17, 2005 6:11 pm
by vtecman
hey

thanx S2Kjan dus over de refelector maak ik me ook geen zorgen meer.
Nu alleen nog een dealer vinden die t levert hier in NL

greetz

Posted: Sat Sep 17, 2005 6:54 pm
by itr-1895
hey als je die lampen hebt laat maar even weten of die lampen ook echt een beter licht op brengst hebben en waar je ze kunt halen.

want die orginele lampen geven niet echt super veel licht
wat s'avonds en s'nachts wel eens vervelend is :-?

Posted: Tue Sep 20, 2005 8:23 pm
by vtecman
hey


ik heb een leverancier gevonden in hoofdorp, maar is voor mij te ver weg. Ik zal ze eens even mailen of ze een dealer in de buurt van rotterdam weten ik hou je op de hoogte

greetz

Posted: Tue Sep 20, 2005 8:54 pm
by slydawg
Ik zit in hoofddorp.
Laat maar weten als ik wat voor je kan betekenen.

Posted: Tue Sep 20, 2005 9:15 pm
by vtecman
hey thanx zal ik zeker onthouden ze heten trouwens autovision, komt dat je bekend voor?

www.autovision.nl

greetz

Posted: Tue Sep 20, 2005 9:52 pm
by Erick
Misschien ff voor de duidelijkheid je heb geen H4 maar HB4 en daar zit wel een verschil in.

Image

HB4.

Posted: Tue Sep 20, 2005 10:22 pm
by slydawg
Komt me niet bekend voor maar denk dat ik daar toch een kijkje zal nemen.

Posted: Wed Sep 21, 2005 8:16 am
by DC2
DC2-SPOON wrote:Misschien ff voor de duidelijkheid je heb geen H4 maar HB4 en daar zit wel een verschil in.


Klopt. Dimlicht is HB4 (=9006) en grootlicht is HB3 (=9005), wat de itr betreft.[/quote]

Posted: Wed Sep 21, 2005 6:15 pm
by itr-1895
die piaa lampen hebben ook geen E-keur :idea:
en dat is volgens mij wel verplicht.

en als je een philips lampen neemt die heeft een bluevision light.
en die hebben ook 4000k.

en osram heeft een cool blue light wat ook vergelijk baar is aan die van philips alleen deze lampen hebben wel een E-keur :wink:

Posted: Wed Sep 21, 2005 7:19 pm
by vtecman
hey DC2-spoon

wat is t verschil tussen H4 en HB4 dan?? de fitting? Moet ik dan ook nog es de fitting gaan aanpassen voor deze lampen?? uitgaande van je fotos


greetz

Posted: Wed Sep 21, 2005 7:49 pm
by itr-1895
hb4 is idd. met een bochtje er onder aan
en h4 zonder dat bochtje.

en een itr heeft dus hb4
of de ctr dat heeft weet ik zo niet

Posted: Wed Sep 21, 2005 7:55 pm
by Erick
vtecman wrote:hey DC2-spoon

wat is t verschil tussen H4 en HB4 dan?? de fitting? Moet ik dan ook nog es de fitting gaan aanpassen voor deze lampen?? uitgaande van je fotos


greetz


Is volgens mij lastig aan te passen. Wat je wel kan doen is een Xenon kitje erin doen dan krijg je dus 9006 en 9005 erin, dat past wel 1 op 1.

Posted: Wed Sep 21, 2005 8:17 pm
by DC2
DC2-SPOON wrote:
vtecman wrote:hey DC2-spoon

wat is t verschil tussen H4 en HB4 dan?? de fitting? Moet ik dan ook nog es de fitting gaan aanpassen voor deze lampen?? uitgaande van je fotos


greetz


Is volgens mij lastig aan te passen. Wat je wel kan doen is een Xenon kitje erin doen dan krijg je dus 9006 en 9005 erin, dat past wel 1 op 1.


Past idd 1 op 1. Ik heb alleen nu angel eyes projector koplampen; de 9006 (HB4) past precies, maar de 9005 (HB3) paste net niet goed. Hier zou eigenlijk H3 in moeten. Voorlopig opgelost door ze te lijmen.

Posted: Wed Sep 21, 2005 8:56 pm
by vtecman
hey

de xenon kits zijn veel duurder dan deze lampen, deze H4 lampen zouden in principe zonder aanpassing gewoon in de normale behuizing moeten passen. En de E- keurmerk maak ik me niet druk om, gewoon bij de keuring normale lampjes erin.. en bij een voertuigcontrole op de weg zullen ze nooit een lampje eruit halen om te kijken of er wel een E- keur opzit denk ik..

greetz

Posted: Wed Sep 21, 2005 10:10 pm
by HONDA
Dat zeg jij nou maar bij mij hebben ze dat wel gedaan. Ik had de ITR nog geen week en toen hebben ze echt met mag-lites staan schijnen om het e-keurmerk van de stadslichten te kunnen zien. Ze dachten dat ik extra mistverlichting had. :D