Omdat van mijn Honda het onderblok van Aluminium is en er stalen cilinderbussen in zijn geplaatst, is er altijd een (klein) risico, dat de cilinderbussen gaan zakken (wat lekkage van koelvloeistof naar de smeerolie kant kan geven), ondanks dat er inpregneer 'vet' word gebruikt om de Aluminium porien te dichten. Het grootste risico loop je bij het vragen van hele hoge vermogens (700 pk) en aangezien ik op de helft hiervan zit ben ik er niet zo heel bang voor.
Maar het advies van de motorenbouwer was om desondanks na 1000 km de kop na te gaan trekken, gezien het feit dat ik er nu zo'n 1300 km op heb zitten, hebben we vandaag de kop nagetrokken en inderdaad, bij een aanhaalmoment van 95 Nm gingen alle ARP kopbouten tot tussen de 3 a 5 graden vaster, dus er was toch wat ruimte gekomen, dus dit was een verstandige beslissing die toekomstige problemen kan/zal (hopelijk) voorkomen.
Doordat de distributieriem eraf moest, kon ik meteen de nw Integra Type R motorsteun plaatsen, die heb ik tevens gepolijst omdat het oog ook wat wil nietwaar. Want nu alles mechanical & functional complete is, kan ik weer eens wat aan verfraaing doen. 8)
Ook eindelijk een een cover over de Vtec accumulator geplaats, was het enige 'potje' waar nog nix op zat, de rest Tense, maar is nu niet meer te krijgen voor deze oude Honda. :lol:
Genesis