Genesis Coupe Type RS (Turbo wederomgereed up-and-running!)

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Post Reply
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Mooi!
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Catchtank afgelopen woensdag opgehaald en nu off-shore geboord, getapt, gesealed en licht opgepolijst. Later thuis ga ik de gaten boren en tappen voor de slange tule aansluitingen.

Zodra mijn 'accubak' binnen is gaat de accu naar de kofferbak op de plek van het reservewiel en kan deze catchtank op de plek van de accu geplaatst worden, word eerst een 'try-out' zonder de externe catchcan met pomp. Mocht blijken dat de afloop niet genoeg rendement heeft dan zal die alsnog geinstaleerd worden. (alle spullen heb ik al op voorraad 8)

Verwacht in ieder geval dat er geen olie meer mee naar buiten geblazen zal worden. Deze catchtank heeft een veel groter volume en door een keer/splashplate te monteren word de lengte verdubbeld en de snelheid verlaagd waardoor de olie makkelijker achterblijft en tevens door de splashplaat gevangen zal worden.

Image

Image

Image


Image

Genesis
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

Volgensmij kwam jij ons voorbij op de terugweg van jaf. We waren met een zwarte en een rode EK
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

S.J. wrote:Volgensmij kwam jij ons voorbij op de terugweg van jaf. We waren met een zwarte en een rode EK


Kan kloppen, had redelijke haast en reed alleen op de linkerbaan. :wink:

Genesis
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

Dat is ook niets nieuws.... hehehehehe

Er wordt alleen langzaam in jouw auto's gereden als ik achter het stuur zit en jij onderuit gezakt in de passagiers stoel :-)
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

hardcorehonda wrote:Dat is ook niets nieuws.... hehehehehe

Er wordt alleen langzaam in jouw auto's gereden als ik achter het stuur zit en jij onderuit gezakt in de passagiers stoel :-)


:mrgreen:

Genesis
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Vlotterschakelaar voor in de externe catchcan waar de pomp ook in komt en op geschakelt zal worden.

Image


Genesis
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Heb de 'Sump-tank' met daarin een pomp en een vlotterschakelaar nagenoeg klaar (op de pers aansluiting van de pomp na), deze zal de olie ontvangen die in de 'grote Catch-tank' word afgescheiden en afloopt naar de Sump-tank.

De aansluitingen van de Catch-Tank zullen ook in deze periode gemaakt worden, zodat het een kwestie word van plaatsen en aansluiten. De originele accu waar ik een accu-bak voor heb gekocht om in de kofferbak te plaatsen gaat niet door. De reden is dat die dan links of rechts achterin de kofferbak geplaats moet gaan worden en dat vind ik teveel gewicht in snelle bochten.

Dus een high-performance 'inie-mini' gel-accu besteld die zowel recht overeind als plat gemonteerd kan worden, vanwege zijn kleine afmetingen zal die op de plek van het reserve wiel geplaatst gaan worden, waarna de afdekplaat weer terug op z'n plek kan en de sub-woofer gewoon gehandhaaft kan worden.

Hoop eind dit jaar en anders volgens jaar als het weer beter weer word, dan eindelijk probleem vrij te gaan rijden qua carter overdruk en het 'spugen' van de olie, blijkt dat de Sump-pomp tijdens hoog belast rijden constant te moeten bijspringen, dan zal ik helaas alsnog moeten overgaan tot het plaatsen van andere zuigerveren, maar ik hoop het niet. :wink:

Image

Image


Genesis

P.s.: uiteraard worden die 'lelijke' borgmoeren vervangen voor nette rvs dopmoeren, maar die hebben we hier aan boord niet en dat zal dus ff moeten wachten.
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Can you please resize the pictures?
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Post by integra »

Ja ze zijn echt iets te groot.

Maar is het normaal, dat hij zo veel olie er uitgooit.

Want hoe gaat dat dan met auto die standaard met turbo zijn uitgevoerd,
of andere opgevoerde turbo auto's.
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Weet niet hoe te resizen. :o ops:

Nee het niet niet gebruikelijk dat er zoveel olie meekomt, we hebben bewust gekozen voor een behoorlijk grote 'gap' van de zuigerveren, de voordelen wegen voor mij nog steeds op tegen de nadelen.

Dus er de catch-tank van het volume van mijn accu en de 'Sump-Tank' die de afgevangen olie moet terugpompen het carter in zou de 'trick' moeten doen, dat behoud ik de voordelen.

Laatste optie, als dit desondanks niet (goed) blijkt te werken, word inderdaad alsnog zuigerveren vervangen..... :-?

Genesis
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Resizen werk of via adobe paint oid, of via de site waar je upload!

Zoals altijd weer een nette update!!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Kan je vertellen wat de voordelen/nadelen zijn van een groter gap in de zuigerveren?
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Yep, omdat het eigenlijk waanzin is om 9000 rpm te willen draaien icm met een turbo (er is volgens mij werkelijk geen enkel merk die deze combinatie produceerd), heb je door de thermische belasting grote variaties in temperatuur en dus te maken met een flinke groei en krimp van het materiaal. Een grote gap zal dusdanig veel marge geven dat ik in ieder geval (hopelijk) geen warm of vastloper zal krijgen. Dus kort gezegd ik hoop gewoon motorschade te verkomen. Dit met het oogpunt op 2 redenen, deze setup is heel erg kostbaar en als ik echt motorische c.q. mechanische schade krijg, dan is het voor mij einde wedstrijd en stop ik met Honda en misschien wel met sportauto's. Verhoogde slijtage is wat mij betreft oke, denk aan elke 40.000 km hoonen en overmaat zuigers icm een nieuwe cilinderkop.

Want wat ik echt zou willen rijden is budgettair nauwelijks haalbaar (12 cilinder atmosferisch, hoogtoerig met veel vermogen + 500 pk).

Dus dan maar liever nix, want een ieder zal voor zichzelf wel weten wat deze hobby hem heeft gekost als die het al zo'n 10 jaar op behoorlijk niveai doet en dat staat eigenlijk niet in verhouding tot elkaar. :-?

Genesis
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Olieafloop + equalise plug aan de onderkant gemonteerd en de de 3 overdruktoevoer aansluitingen aan de zijkant. De afblaas naar buiten toe, boven op het deksel, moeten we nog ff bekijken, het zouden er 4 kleintje kunnen worden met 4 filtertjes erop, maar moet kijken of dat qua ruimte kan omdat ik anders tegen de onderkant van de motorkap kom. Anders word het 1 grote (1 inch met haakse bocht, mot er alleen dan een passend filter voor zien te vinden.

Image

Image

Image

Genesis
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Catchtank geplaats en de ingaande kant aangesloten. 8)

Image

Image

Image


Genesis
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Netjes....!
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Zo heb eindelijk een nw versnellingbak (S80) met lsd, nu zijn alleen de dynamo en de startmotor nog van het 'eerste' uur. Heb nog een paar mooie projecten voor de boeg en dan zal het onderhand moeten inhouden dat we meer gaan rijden dan sleutelen, modificeren en trouble shooten.

Image

Image

Image

Image


Genesis
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Niieeuuuww :kwijl: :kwijl:
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Awesome, OEM rebuilt or brand new?

How much do these go for at Honda?
Post Reply