Genesis Coupe Type RS (Turbo wederomgereed up-and-running!)
Gaskleppie wrote:Zooooo, Rob! Leef je nog?
Dat geluids gedoe moet er idd uit, slaat nergens op!
Blijft een rete lekker karretje om door de bergpassen van Monte Carlo te knallen. Hahaha, Rob, dat moeten we misschien toch nog eens overdoen!
Hoi Frank,
Ja ik ben het al een tijdje rustig aan aan het doen, de Honda is sinds juni vorig jaar geschorst en staat op bokken in de garage.
De trip met de auto door Europa heen was toch 1 van de leukste ervaringen in deze hobby. Als je nog eens van plan bent iets soortgelijks te doen, laat het maar weten, dan ben ik van de partij.
Genesis
P.s.: de Coupe is rijklaar moet alleen van de bokken af en ik kan op pad
VTECCIE wrote:He Rob, eindelijk het forum gevonden. Welkom!
Je bent overigens je motor vergeten.
Oke op jouw verzoek! :wink:
[/img]http://img454.imageshack.us/img454/1880/fzr104zm.jpg[img]
En Voila :wink:
1002 cc
150pk
136 pk aan het achterwiel (gemeten)
0 - 100 3.2 secs
0 - 200 9.0 secs
top teller 300 km/h
top 275 km/h gemeten
210 kg
Genesis
Na lange tijd nix meer gedaan te hebben met deze hobby, heb ik meer mijn handen vrij doordat alle lopende zaken zijn afgehandeld. De hobby weer opgepakt en we zijn het blok aan het samenbouwen.
Onderblok en cilinderkop zitten er op. Koppeling geplaatst alswel de versnellingsbak. Alle kleine 'bolt-ons' idemdito. Volgende week gaan de nokkenassen erin en plaatsen we de distributieriem. Dan zullen we tevens het blok erin gaan hangen en ik verwacht dan diezelfde dag of 1 dag later rijklaar te zijn voor atmosferisch gebruik.
Daar ben ik niet uit overigens, want van diverse kanten word aangegeven om met turbo te gaan inrijden en niet beheerst maar eigenlijk vanaf het begin te 'knallen' dit om te voorkomen dat we later olieverbuik gaan krijgen?! :shock:
Is eeen lastig dilemma, maar komen we ook wel uit, eerst maar eens gaan afbouwen.
Genesis
Onderblok en cilinderkop zitten er op. Koppeling geplaatst alswel de versnellingsbak. Alle kleine 'bolt-ons' idemdito. Volgende week gaan de nokkenassen erin en plaatsen we de distributieriem. Dan zullen we tevens het blok erin gaan hangen en ik verwacht dan diezelfde dag of 1 dag later rijklaar te zijn voor atmosferisch gebruik.
Daar ben ik niet uit overigens, want van diverse kanten word aangegeven om met turbo te gaan inrijden en niet beheerst maar eigenlijk vanaf het begin te 'knallen' dit om te voorkomen dat we later olieverbuik gaan krijgen?! :shock:
Is eeen lastig dilemma, maar komen we ook wel uit, eerst maar eens gaan afbouwen.
Genesis
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
Ge-blueprint B16A2
Ge-blueprint vliegwiel
Eagle rods (1 : 9.0 comp. ratio)
JE pistons Blockguard
B18C6 ITR kop
RC 550 cc injectoren
Supertech klepveren met Titanium retainers (9500 rpm)
ACT koppeling
PLX wideband Lambda
EGT (Exhaust Gas Temp transmitter)
Walbro 255 ltr/h benzinepomp
Alu High performace radiotor
intercooler
Apex AVC-R (voor boostinstelling)
Garrett GT28RS turbo
En wat ik verder vergeten ben :wink:
Vermogen wat gereden gaat worden word instelbaar van min 250 tot max 350 pk bij 6 - 15 psi. Max toerental wat gereden zal worden word ingesteld op 8800 a 9000 rpm. Hebben alles afgestemd op overbemeten , dus ik zou ruim genoeg sterkte in dit blok moeten hebben om het heel te houden, ik hoop dat deze set-up 100K km meegaat. Na ingereden te zijn ga ik het geheel aanbieden bij het rijksdienst voor wegverkeer voor goedkeuring, dat scheelt een berg complicaties bij de politie en de verzekering.
Genesis
Ge-blueprint vliegwiel
Eagle rods (1 : 9.0 comp. ratio)
JE pistons Blockguard
B18C6 ITR kop
RC 550 cc injectoren
Supertech klepveren met Titanium retainers (9500 rpm)
ACT koppeling
PLX wideband Lambda
EGT (Exhaust Gas Temp transmitter)
Walbro 255 ltr/h benzinepomp
Alu High performace radiotor
intercooler
Apex AVC-R (voor boostinstelling)
Garrett GT28RS turbo
En wat ik verder vergeten ben :wink:
Vermogen wat gereden gaat worden word instelbaar van min 250 tot max 350 pk bij 6 - 15 psi. Max toerental wat gereden zal worden word ingesteld op 8800 a 9000 rpm. Hebben alles afgestemd op overbemeten , dus ik zou ruim genoeg sterkte in dit blok moeten hebben om het heel te houden, ik hoop dat deze set-up 100K km meegaat. Na ingereden te zijn ga ik het geheel aanbieden bij het rijksdienst voor wegverkeer voor goedkeuring, dat scheelt een berg complicaties bij de politie en de verzekering.
Genesis
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
Zo ff doorgebuffeld maar alles zit d'r op en d'r an. Moet alleen nog carterolie, versnellingsbak olie, long life koelvloeistof en bougies in , dan zou ik N.A. kunnen gaan rijden. Maar dat doe ik niet, de Honda zal verder opgebouwd worden met de turbo set-up en ook zo worden in gereden. Dit word geen plug en play maar volgende week steken we de koppen bijelkaar om te kijken hoe de turbo set-up gaan concretiseren met mijn Garrett GT28RS.
Paar fototjes van het eindresultaat, let niet op de stand van de wielen tov de wielkasten, die zakken nog wel in, want de Honda heeft 2 jaar op bokken gestaan. :wink:
Genesis
Paar fototjes van het eindresultaat, let niet op de stand van de wielen tov de wielkasten, die zakken nog wel in, want de Honda heeft 2 jaar op bokken gestaan. :wink:
Genesis