Genesis Coupe Type RS (Turbo wederomgereed up-and-running!)

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Post Reply
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

De specs zien er zeer goed uit!!! :shock:
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Gaskleppie wrote:Zooooo, Rob! Leef je nog?

Dat geluids gedoe moet er idd uit, slaat nergens op!
Blijft een rete lekker karretje om door de bergpassen van Monte Carlo te knallen. Hahaha, Rob, dat moeten we misschien toch nog eens overdoen!


Hoi Frank,

Ja ik ben het al een tijdje rustig aan aan het doen, de Honda is sinds juni vorig jaar geschorst en staat op bokken in de garage.

De trip met de auto door Europa heen was toch 1 van de leukste ervaringen in deze hobby. Als je nog eens van plan bent iets soortgelijks te doen, laat het maar weten, dan ben ik van de partij.

Genesis

P.s.: de Coupe is rijklaar moet alleen van de bokken af en ik kan op pad
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

VTECCIE wrote:He Rob, eindelijk het forum gevonden. Welkom!

Je bent overigens je motor vergeten.


Oke op jouw verzoek! :wink:


Image
Image

Image
Image
Image
Image
Image
Image
[/img]http://img454.imageshack.us/img454/1880/fzr104zm.jpg[img]
Image

En Voila :wink:

1002 cc
150pk
136 pk aan het achterwiel (gemeten)
0 - 100 3.2 secs
0 - 200 9.0 secs
top teller 300 km/h
top 275 km/h gemeten
210 kg

Genesis
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

mooie motor! heerlijk snel 8)
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Zo leef je nog? :D

Leuk dat je hier weer eens komt kijken.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
DC2
Posts: 1088
Joined: Fri Sep 26, 2003 3:43 pm

Post by DC2 »

Mooie auto en motor! 8) Zeer sportief!
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Na lange tijd nix meer gedaan te hebben met deze hobby, heb ik meer mijn handen vrij doordat alle lopende zaken zijn afgehandeld. De hobby weer opgepakt en we zijn het blok aan het samenbouwen.

Onderblok en cilinderkop zitten er op. Koppeling geplaatst alswel de versnellingsbak. Alle kleine 'bolt-ons' idemdito. Volgende week gaan de nokkenassen erin en plaatsen we de distributieriem. Dan zullen we tevens het blok erin gaan hangen en ik verwacht dan diezelfde dag of 1 dag later rijklaar te zijn voor atmosferisch gebruik.

Daar ben ik niet uit overigens, want van diverse kanten word aangegeven om met turbo te gaan inrijden en niet beheerst maar eigenlijk vanaf het begin te 'knallen' dit om te voorkomen dat we later olieverbuik gaan krijgen?! :shock:

Is eeen lastig dilemma, maar komen we ook wel uit, eerst maar eens gaan afbouwen.


Image

Image


Image

Genesis
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ziet er lekker fris uit!
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Inderdaad!

Wat wordt je nieuwe spec-lijstje?
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Ge-blueprint B16A2
Ge-blueprint vliegwiel
Eagle rods (1 : 9.0 comp. ratio)
JE pistons Blockguard
B18C6 ITR kop
RC 550 cc injectoren
Supertech klepveren met Titanium retainers (9500 rpm)
ACT koppeling
PLX wideband Lambda
EGT (Exhaust Gas Temp transmitter)
Walbro 255 ltr/h benzinepomp
Alu High performace radiotor
intercooler
Apex AVC-R (voor boostinstelling)
Garrett GT28RS turbo

En wat ik verder vergeten ben :wink:

Vermogen wat gereden gaat worden word instelbaar van min 250 tot max 350 pk bij 6 - 15 psi. Max toerental wat gereden zal worden word ingesteld op 8800 a 9000 rpm. Hebben alles afgestemd op overbemeten , dus ik zou ruim genoeg sterkte in dit blok moeten hebben om het heel te houden, ik hoop dat deze set-up 100K km meegaat. Na ingereden te zijn ga ik het geheel aanbieden bij het rijksdienst voor wegverkeer voor goedkeuring, dat scheelt een berg complicaties bij de politie en de verzekering.

Genesis
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

:shock:
MHG
Posts: 313
Joined: Wed Apr 19, 2006 11:53 am
Contact:

Post by MHG »

Mooie coupe!! Dat interieur komt dat van een ander model honda of heb je dat zo laten maken?
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Is mijn originele ESI interieur, heb ik laten maken in Belgie bij Meco topkwaliteit voor een betaalbare prijs en 10 jaar garantie.

Genesis
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Intressant project, hoop dat ik je eens zie rijden....
Dat zal alleraardigst van de plek gaan!!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Zo de opbouw van het motorblok is nagenoeg compleet en we gaan beginnen aan het inbouwen, hoop aan het eind van de dag een heel eind gekomen te zijn.

Image

Image

Image


Genesis
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Wie heeft er Audi velgen op een Skoda Octavia...?

Succes trouwens!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Heeft je veel moeite gekost dat ding zo hoog te krijgen of niet :D
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Kwestie van jaren trainen in een sportschool ;-)
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

mr. X wrote:Heeft je veel moeite gekost dat ding zo hoog te krijgen of niet :D


Nu zie ik het ook! :shock:
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Zo ff doorgebuffeld maar alles zit d'r op en d'r an. Moet alleen nog carterolie, versnellingsbak olie, long life koelvloeistof en bougies in , dan zou ik N.A. kunnen gaan rijden. Maar dat doe ik niet, de Honda zal verder opgebouwd worden met de turbo set-up en ook zo worden in gereden. Dit word geen plug en play maar volgende week steken we de koppen bijelkaar om te kijken hoe de turbo set-up gaan concretiseren met mijn Garrett GT28RS.

Paar fototjes van het eindresultaat, let niet op de stand van de wielen tov de wielkasten, die zakken nog wel in, want de Honda heeft 2 jaar op bokken gestaan. :wink:

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Genesis
Post Reply