Genesis Coupe Type RS (Turbo wederomgereed up-and-running!)

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Post Reply
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

ziet er goed uit Rob! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Anders ikzelf wel, maar ik doe het rustig aan en beslis zeer wel overwogen, want dit project is veel te kostbaar om op een ondoordachte manier in de soep te laten draaien. :wink:

Genesis
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Zo nog wat spulletjes opgehaald om de turbo set-up af te gaan bouwen in november, komt alleen nog wat flens aansluitingen bij, TIAF wastegate en een oliekoeler.

Flexibele RVS stukken voor de downpipe en de waste gate pijp.
Image



Adapter ring voor de externe olie koeler.
Image


Speciale bougies voor turbo rijden, gaan +/- 25.000 km mee.
Image



Flens aansluitingen voor de Cat vervanger naar tussenpijp.
Image



Aangepast huis voor de Garrett GT29Rs waardoor nu dus plug-and-play! :wink:
Image

Catchcan
Image

Siliconen vacuum slangen
Image


Genesis
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

De bougies lijken verdacht veel op degene die ik in mijn scooter tijdperk gebruikte. Toentertijd een rib uit je lijf met +- € 25,- ps.
Ze zullen alleen verre van hetzelfde zijn :D .

Al dat nieuwe spul en mijn handen beginnen te kriebelen.
Ben benieuwd naar verdere foto's!
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Mooi spul :D
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

mr. X wrote:De bougies lijken verdacht veel op degene die ik in mijn scooter tijdperk gebruikte. Toentertijd een rib uit je lijf met +- € 25,- ps.
Ze zullen alleen verre van hetzelfde zijn :D .

Al dat nieuwe spul en mijn handen beginnen te kriebelen.
Ben benieuwd naar verdere foto's!


Volgens mij gingen die bougies niet eens 25k km mee. Tenminste, die van mij niet.. Ik kan niet goed zien wat voor bougies dit zijn, maar vergeet niet dat onze scooters zo 13/14000 toeren draaiden, die Denso's die er bij mij inzaten waren inderdaad ook +/- 25.- p stk.


/ontopic. Goed om te zien dat het project vordert!!
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

hoe hard zal dat ding dalijk lopen.. optrekken... :woow:
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

hard genoeg om de politie voor te blijven....
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Zo extra oliekoeler met adapterring met thermostaat opgehaald.
Image



TIAL 38 mm wastegate
Image




Heb nu alle onderdelen, resterende aansluitmateriaal is onderweg, dus over 2 weken gaan we (af)bouwen. :D

Genesis
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Ik ben met spoed op zoek naar een T3 flens voor downpipe op Garrett GT28RS

Image



Die flens moet de volgende maten hebben:


Binnen diamater 57 mm
Image



Buiten diamter 79 mm
Image



Diameter van hart bout naar hart bout 88 mm
Image



Kan je mij daar aan helpen dan kan ik volgende week beginnen met afbouwen, zoniet dan word het nix meer dit jaar! :cry:

Genesis
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

genesis wrote:Ik ben met spoed op zoek naar een T3 flens voor downpipe op Garrett GT28RS
Die flens moet de volgende maten hebben:
Binnen diamater 57 mm
Buiten diamter 79 mm
Diameter van hart bout naar hart bout 88 mm
Kan je mij daar aan helpen dan kan ik volgende week beginnen met afbouwen, zoniet dan word het nix meer dit jaar! :cry:

Genesis


Tekening van maken en ergens laten laseren in een metaalbedrijf.
Volgens mij de snelste manier.
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Heb jij ervaring met een bedrijf en zo ja waar zit die?

Genesis
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Het schiet al lekker op, spruit is aangepast en geplaatst, TIAL wastegate zit erop, de plaatsing van de EGT (uitlaat gassen temp sensor) is netje op de spruit geplaatst (upstream de turbo). Olie aansluiting op de turbo zijn geplaatst. De nippel voor de aansturing van de boost op de Apexi AVC-R hebben we op het compressor huis geboord en getapt.

De downpipe van de turbo en de downpipe van de wastegate samen met de rvs flexibele stukken zijn nagenoeg klaar, dan nog een aansluiting voor de PLX wideband Lambda sensor. hopen we morgen af te maken, daarna gaan we over tot het plaatsen van de lucht inlaat buizen rubbers en de intercooler en we gaan bekijken waar de BOV (Blow Off Valve) gaan plaatsen, heb zelf de voorkeur voor een plekje op de intercooler.

De originele map sensor word vervangen door 1'tje met een bereik van 3 Barg.

Zal binnenkort ff foto's plaatsen. :wink:

Genesis
Spons
Posts: 753
Joined: Tue Nov 10, 2009 2:07 pm

Post by Spons »

mooi project wil in de toekomst ook nog een x
b18c4 blazen als het maar hard gaat :mrgreen:
ga eerst ff genieten van me c-r

gr spons
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Ik ben op zoek naar een pothouder voor 2 meters (uitlaatgassen temperatuur sensor & Boost meter), en het is de bedoeling dat ze bovenop, in het midden van het dashboard van mijn Civic Coupe komen. Wie weet daar zo'n potmeter houder voor zou me een groot plezier doen me dat ff te laten weten en waar die te bestellen.

Ik heb namelijk al een raamstijhouder met 3 meters (olie temp & olie druk & airfuel ratio) en daar kunnen er geen 2 meer bij.

Genesis
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Aansluiting van de olie retourleiding van de turbo netje in de carterpan gelast en daarna aan de buitenkant weer netjes in zwart bijgespoten.
Image




De Downpipe en de Wastegate downpipe zijn geheel afgelast en ver volgens 'geheat-wrapped', is zo een net geheel geworden.
Image

Image


De 'hete' kant van de turbo is compleet, tevens is de olie toe-en afvoer aangesloten en alles gemonteerd
Image


De aansluitingen voor de EGT (uitlaatgassen temp.sensor), de Apexi AVCR boostcontroller naar de TIAL wastegate zijn gemonteerd en de bedrading is naar binnen geleid.

Morgen hopen we de 'koude'turbokant met de intercooler en leidingen aan te sluiten en vervolgens moet dan de externe oliekoeler met thermostaat geplaatst worden.

Dan blijft het plaatsen van de Walbro brandstofpomp over en dan maar eens kijken of de bumper zich fatsoenlijk wil laten terugplaatsen.

Dan de minerale inloopolie erin, longlife koelvloeistof de bougies en dan Gaskleppie voor de eerste instelling om te gaan proefdraaien.

Genesis
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Heb ook nog een 'gelukkie'kom een puntgave geheel rvs Magnum Sprint einddemper tegen die geschikt is voor vermogens tot zo'n 350 pk en die is ook nog eens stil en legaal! :D nu is de gehele uitlaatlijn van rvs.

Genesis
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Als iemand nog een katalysator heeft die geschikt is voor een B16A2, dan hou ik me aanbevolen. (heb ik nodig voor de jaarlijkse apk :wink: )

Genesis
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Ik heb er nog eentje liggen als het goed is, vanmiddag ff checken voor je.
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

slydawg wrote:Ik heb er nog eentje liggen als het goed is, vanmiddag ff checken voor je.


Al vast bedankt.

Genesis
Post Reply