Genesis Coupe Type RS (Turbo wederomgereed up-and-running!)

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Post Reply
User avatar
Theetjuh
Posts: 58
Joined: Wed Apr 27, 2011 2:15 pm

Re: Genesis Coupe Type RS (Turbo wederomgereed up-and-running!)

Post by Theetjuh »

genesis wrote:Zij zullen hier toch niet instappen als ze er geen vertrouwen in zouden hebben, zij zijn per slot van rekening geen filantropische instelling.

Ik volg je nu al tijden hier en op HP ... ik hoop dat het nu toch echt goed zal lopen en je een stabiele build zal hebben.
Het zal je zelf ook wel rust geven dat er een bedrijf als TCC de verantwoording neemt.

Succes en ik zal je zeker nog wel jaren volgen!
Image
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Re: Genesis Coupe Type RS (Turbo wederomgereed up-and-running!)

Post by genesis »

Deze week word er begonnen met mijn Honda door TCC, in eerste instantie alles inbouwen en mechanical complete maken, latere fase inrijden en afstellen om de Honda mij plug-and-play ter beschikking te stellen met +/-350 pk en enkele jaren probleemloos rijden alvorens dit blok te vervangen voor het reserveblok, zodat dit blok overmaatje zuigers ect kan ontvangen.

Grappig.... hiermee staan en vallen reputaties en blijft de Honda passie of gaat ter ziele.....

Ben zeer benieuwd.

Genesis
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Genesis Coupe Type RS (Turbo wederomgereed up-and-running!)

Post by Jo& »

Duim voor je!
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Re: Genesis Coupe Type RS (Turbo wederomgereed up-and-running!)

Post by genesis »

Vandaag met TCC begonnen met de blokopbouw. Onderblok is door Richard al volledig gecontroleerd en voorzien van olie & waterpomp. Hieronder de opbouw in diverse fases. Onderblok, nw OEM koppakking, cilinderkop met 2 nw uitlaatkleppen (klepzittingen waren oke, wel enige hele kleine oneffenheden met de Dremel gecorrigeerd).

Met nw ARP kopbouten op moment gezet. Nokkenassen gemonteerd en distributierien geplaatst, vervolgens de klepspeling gecontroleerd en waar nodig gecorrigeerd. Splashplate en olie aanzuigbuis geplaatsts en de carterpan. alles met Honda pakking om zeker te zijn dat er geen lekkerij plaatst vind. kleppen deksel erop, alsook in & uitlaatspruitstuk. Slangen aangekoppeld en waar mogelijk/nodig de boel afgedopt.

Morgen gaat de versnellingsbak erop en word het blok in het motorruim geplaatst, waarna de rest gemonteerd kan worden, morgen zullen we een heel eind moeten kunnen komen en ik verwacht vrijdag mechanical complete te zijn.

Daarna is de rest voor TCC, wat inrijden afstellen ect betreft, zoals eerder gezegd, ik krijg een turn-key-project overhandigd, dus geheel klaar voor gebruik, zonder verdere restricties qua inrijden ect.

Hieronder div foto's van het motorblok in diverse stadia vanaf afbouw, waarbij je kan zien dat Richard er maar druk mee is, is het niet met sleutelen danwel bellen alsook andere klanten helpen. :wink: :mrgreen:


Image

Image

Image

Image

Image

Genesis
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Genesis Coupe Type RS (Turbo wederomgereed up-and-running!)

Post by Jo& »

Technisch lego ;)
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Re: Genesis Coupe Type RS (Turbo wederomgereed up-and-running!)

Post by genesis »

Honda is mechanical complete. Richard staat op neen van de foto's met een rood hoofd, omdat hij met de hand het oliefilter aan het monteren is. De motor is gestart en klinkt als een naaimachine, alles klopt, alleen mijn extra oliedruk meter geeft niet goed aan, maar de standaard oliedruk aanduiding doet het prima en we hebben het verder gechecked en het was oke. Dus dat is het enige puntje wat nog aangepakt moet worden.

De rest: het inrijden en afregelen maak ik niet mee, dat is voor TCC en als alles klaar is kan ik de Honda komen ophalen. Het is lekker vlot verlopen, dat is het voordeel van de expertise van TCC.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Genesis
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Re: Genesis Coupe Type RS (Turbo wederomgereed up-and-running!)

Post by vtec vince »

Vordert goed zo, hoeveel km moet het blok nu inlopen?
1500 heb ik ooit eens gehoord, maar of dat ook zo is??
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Re: Genesis Coupe Type RS (Turbo wederomgereed up-and-running!)

Post by genesis »

Neehoor, 200 a 300 km, daarna de minerale inloopolie eruit, de computer afregelen en nog wat km's en de Honda is gereed voor volledige belasting met +/- 350 pk.

Genesis
Tha Bla
Posts: 351
Joined: Thu Apr 03, 2008 10:19 pm

Re: Genesis Coupe Type RS (Turbo wederomgereed up-and-running!)

Post by Tha Bla »

Zeer mooi om te zien, nu hopen dat je er echt lang plezier van gaat beleven, veel veilige km's.
Dat zou verdient zijn na zoveel moeite.

Groeten maRcel
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mistery.
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Re: Genesis Coupe Type RS (Turbo wederomgereed up-and-running!)

Post by vtec vince »

genesis wrote:Neehoor, 200 a 300 km, daarna de minerale inloopolie eruit, de computer afregelen en nog wat km's en de Honda is gereed voor volledige belasting met +/- 350 pk.

Genesis


Ohhh die paar km staan er zo op.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Re: Genesis Coupe Type RS (Turbo wederomgereed up-and-running!)

Post by genesis »

Voor de duidelijkheid, de mapping waar de auto nu mee word ingereden is de 'oude' mapping waar het vorige blok op de testbank mee is gesneuveld.

Voor het inrijden is die ruim toereikend, omdat die voor 95% goed is, tevens word bij de inrijperiode natuurlijk met beleid gereden, alleen voor de maximale belasting en het te behalen vermogen moet die laatste 5% afgeregeld en ingesteld word, dat komt na de inrij periode.

Genesis
User avatar
RC Power
Posts: 99
Joined: Sat Sep 08, 2007 7:20 pm

Re: Genesis Coupe Type RS (Turbo wederomgereed up-and-running!)

Post by RC Power »

Hoe staat het er na al die tijd mee? Ik ben je nooit meer tegen gekomen in Hoogvliet.
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Re: Genesis Coupe Type RS (Turbo wederomgereed up-and-running!)

Post by genesis »

Wederom up-and-running het lijkt erop dat alle kinderziektes er nu uit zijn.

Wil wel een foto'tje plaatsen, maar weet ff niet waar ik dat hier kan vinden hoe dat te doen?

Genesis
User avatar
RC Power
Posts: 99
Joined: Sat Sep 08, 2007 7:20 pm

Re: Genesis Coupe Type RS (Turbo wederomgereed up-and-running!)

Post by RC Power »

Ben benieuwd.
Nog steeds woonachtig in Hoogvliet?
Wie weet treffen we elkaar eens.
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Re: Genesis Coupe Type RS (Turbo wederomgereed up-and-running!)

Post by genesis »

RC Power wrote:Ben benieuwd.
Nog steeds woonachtig in Hoogvliet?
Wie weet treffen we elkaar eens.


Ja nog steeds woonachtig in Hoogvliet

Ik zie wel eens 2 mooie Civic Coupes staan in Zalmplaat, ben jij een bezitter van die 2 of 1 van die 2?

Genesis
User avatar
RC Power
Posts: 99
Joined: Sat Sep 08, 2007 7:20 pm

Re: Genesis Coupe Type RS (Turbo wederomgereed up-and-running!)

Post by RC Power »

Nee dat niet. Kan ook niet bepaald zeggen dat ik ze mooi vind.
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Re: Genesis Coupe Type RS (Turbo wederomgereed up-and-running!)

Post by genesis »

RC Power wrote:Nee dat niet. Kan ook niet bepaald zeggen dat ik ze mooi vind.


Kijk omdat ik niet wist of jij bezitter van die coupe's was, moet ik in eerste instantie respectvol blijven, als ik anders had gesproken was dat niet aardig geweest.

Welke rij jij, of stuur me een linkje.

Genesis
User avatar
H8TER
Posts: 180
Joined: Sun Feb 16, 2014 12:48 pm

Re: Genesis Coupe Type RS (Turbo wederomgereed up-and-running!)

Post by H8TER »

RC Power wrote:Nee dat niet. Kan ook niet bepaald zeggen dat ik ze mooi vind.

Kan wel zeggen dat ik dit met je eens ben... Die zij echt alleen show :(

@genesis volgens mij heb ik jouw nog nooit zien rijden hier jammer genoeg.
ITR dag record:
774km (2016)
787KM, 853km (2017)
840km. 921km :biggrin: ,903km(2018)
854km (2019)
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Re: Genesis Coupe Type RS (Turbo wederomgereed up-and-running!)

Post by genesis »

Grappig, vandaag binnen een kwartier een BMW M5 en een 550i, sneller vanaf 80 tot 180 daarna loopt de M5 langzaam bij me weg. De beste man ging daarvoor wel in eerste instantie naar de rechterbaan met een verbaast gezicht om me er langs te laten, langszij werd het wel, maar erover niet

De 550i is beduidend trager (relatief natuurlijk) trager, dan een M5, het hoge wagen gewicht werkt een grote auto als deze BMW,s duidelijk tegen, totdat het momentum van luchtweerstand de bepalende factor word.

Wat is 'Deutchland' toch een mooi autoland.....

Genesis
bertje
Posts: 169
Joined: Sat Feb 25, 2012 3:01 pm

Re: Genesis Coupe Type RS (Turbo wederomgereed up-and-running!)

Post by bertje »

klinkt leuk en dat is het waarschijnlijk ook wel :)
ik was wel een volger van deze, ik dacht omdat je al een hele tijd niets meer gepost had dat je hem uiteindelijk had weggedaan na de vele problemen goed dat je de wagen nog steeds hebt
geen problemen meer nu?
Post Reply