roblom (decrxgarage) (Update pagina 4)

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Prachtig. Echt vakwerk zo een Mugen header. :thumbs: Als je ziet hoe ze zoveel mogelijk uit één stuk kunnen plooien.
Als ik vragen mag, wat is de diameter van één van de 4 buizen? Ze lijken me dikker dan die van andere headers. Of vergis ik me?
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Heel mooi!!Complete Mugen uitlaatlijn!! Jammer dat ze na verloop van tijd wat roestig wegkleuren in vergelijking tot de Toda/Hytech headers
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

ITR897 wrote:Prachtig. Echt vakwerk zo een Mugen header. :thumbs: Als je ziet hoe ze zoveel mogelijk uit één stuk kunnen plooien.
Als ik vragen mag, wat is de diameter van één van de 4 buizen? Ze lijken me dikker dan die van andere headers. Of vergis ik me?

Heb geen schuifmaat hier dus laat het morgen wel even weten als ik thuis ben.
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

wilco wrote:Heel mooi!!Complete Mugen uitlaatlijn!! Jammer dat ze na verloop van tijd wat roestig wegkleuren in vergelijking tot de Toda/Hytech headers

En inlaat...
We zullen zien wat de verkleuring doet.
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

Heel mooi! 1 van de beste headers die je kan kopen. :thumbs:
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Nice! Love it! :D
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Ben benieuwd naar het resultaat Robert, prachtig setje 8)
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

Dat ziet er erugh strak uit !

Vindt dat je een goede soundclip moet posten ben erg benieuwd naar de sound :)
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Damn wat een geil stuk metaal!

pardon my french...
Nana korobi ya oki
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

roblom wrote:
ITR897 wrote:Prachtig. Echt vakwerk zo een Mugen header. :thumbs: Als je ziet hoe ze zoveel mogelijk uit één stuk kunnen plooien.
Als ik vragen mag, wat is de diameter van één van de 4 buizen? Ze lijken me dikker dan die van andere headers. Of vergis ik me?

Heb geen schuifmaat hier dus laat het morgen wel even weten als ik thuis ben.


1e = 45 mm uitwendig
2e = 51 mm uitwendig
3e = 61 mm uitwendig

wanddikten = 1,5 mm

Diameters zijn dus identiek aan die van bijvoorbeeld de Toda 4-2-1, alleen de secondairies van de Mugen zijn langer, dit omdat Toda het laatste stuk een conisch gedeelte heeft.

Toda:
Image
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Prachtig stukje werk :thumbs:
Hakkinen
Posts: 182
Joined: Mon Jan 08, 2007 6:55 pm
Contact:

Post by Hakkinen »

Geil spul onder die wagen zeg! 8)
itr-1895
Posts: 678
Joined: Thu Apr 14, 2005 7:23 pm

Post by itr-1895 »

mooie exclusieve update weer :thumbs:
king-of-the-hill
Posts: 47
Joined: Fri Jan 27, 2006 1:37 am

Post by king-of-the-hill »

bwaaaaah

wat een woest masjien die uitlaat 8) 8) 8)
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Van t weekend mijn spruitstuk gemonteerd.

Oud
Image

Gelukkig ging mijn lambda gemakkelijk los zonder af te breken oid.
Image

Frans, je beugeltje was inderdaad nodig. Alsnog mijn dank daarvoor.
Image

Nieuw
Image

Waar het uiteindelijk allemaal om te doen was, een katalysator eronder voor de aankomende APK. Robin nogmaals bedankt voor het lenen.
Image

Het resultaat is werkelijk subliem. Heb het gevoel dat mijn koppelkromme een horizontale lijn is. Kan nu met redelijk gemak zonder gas te geven wegrijden. Het is dus al merkbaar vanaf stationair tot de VTEC. Daarna hoor je dat hij makkelijker ademt maar er is denk ik mede door de kat vanaf 6000rpm geen verschil te merken met OEM spruit zonder kat. Het geluid is iets 'donkerder' van toon geworden (mooier dus naar mijn mening) maar niet harder. Al met al wat ik verwacht had dus en ben daarom ook zeker tevreden.
Nu alleen nog even een conische testpipe zien te fabrieken (iemand nog tips over hoe een conische buis te rollen zonder mal?)

Enig minpuntje was alleen dat ik meteen even de airco leidingen wat fatsoenlijker wilde laten lopen en wat beter vast te maken. Echter bij het iets verbuigen van de leiding scheurde hij en moest ik verplicht buiten gaan staan om het airco gas (freon?) weg te laten lopen (wat overigens 10 minuten duurde). Even op zoek naar een nieuwe leiding en een verse vulling dus (kan een dealer dat gewoon hervullen?).
itr-1895
Posts: 678
Joined: Thu Apr 14, 2005 7:23 pm

Post by itr-1895 »

mooie update.

alleen jammer van de boutjes :-)
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

NETJES!!!

Ja een dealer met Stek kan dat gewoon hervullen en afpersen.
Nana korobi ya oki
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

itr-1895 wrote:mooie update.

alleen jammer van de boutjes :-)

Welke boutjes?
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

Mooi!
RespecT
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Drool 8)
Post Reply