roblom (decrxgarage) (Update pagina 4)
ITR897 wrote:Prachtig. Echt vakwerk zo een Mugen header. :thumbs: Als je ziet hoe ze zoveel mogelijk uit één stuk kunnen plooien.
Als ik vragen mag, wat is de diameter van één van de 4 buizen? Ze lijken me dikker dan die van andere headers. Of vergis ik me?
Heb geen schuifmaat hier dus laat het morgen wel even weten als ik thuis ben.
roblom wrote:ITR897 wrote:Prachtig. Echt vakwerk zo een Mugen header. :thumbs: Als je ziet hoe ze zoveel mogelijk uit één stuk kunnen plooien.
Als ik vragen mag, wat is de diameter van één van de 4 buizen? Ze lijken me dikker dan die van andere headers. Of vergis ik me?
Heb geen schuifmaat hier dus laat het morgen wel even weten als ik thuis ben.
1e = 45 mm uitwendig
2e = 51 mm uitwendig
3e = 61 mm uitwendig
wanddikten = 1,5 mm
Diameters zijn dus identiek aan die van bijvoorbeeld de Toda 4-2-1, alleen de secondairies van de Mugen zijn langer, dit omdat Toda het laatste stuk een conisch gedeelte heeft.
Toda:
-
- Posts: 47
- Joined: Fri Jan 27, 2006 1:37 am
Van t weekend mijn spruitstuk gemonteerd.
Oud
Gelukkig ging mijn lambda gemakkelijk los zonder af te breken oid.
Frans, je beugeltje was inderdaad nodig. Alsnog mijn dank daarvoor.
Nieuw
Waar het uiteindelijk allemaal om te doen was, een katalysator eronder voor de aankomende APK. Robin nogmaals bedankt voor het lenen.
Het resultaat is werkelijk subliem. Heb het gevoel dat mijn koppelkromme een horizontale lijn is. Kan nu met redelijk gemak zonder gas te geven wegrijden. Het is dus al merkbaar vanaf stationair tot de VTEC. Daarna hoor je dat hij makkelijker ademt maar er is denk ik mede door de kat vanaf 6000rpm geen verschil te merken met OEM spruit zonder kat. Het geluid is iets 'donkerder' van toon geworden (mooier dus naar mijn mening) maar niet harder. Al met al wat ik verwacht had dus en ben daarom ook zeker tevreden.
Nu alleen nog even een conische testpipe zien te fabrieken (iemand nog tips over hoe een conische buis te rollen zonder mal?)
Enig minpuntje was alleen dat ik meteen even de airco leidingen wat fatsoenlijker wilde laten lopen en wat beter vast te maken. Echter bij het iets verbuigen van de leiding scheurde hij en moest ik verplicht buiten gaan staan om het airco gas (freon?) weg te laten lopen (wat overigens 10 minuten duurde). Even op zoek naar een nieuwe leiding en een verse vulling dus (kan een dealer dat gewoon hervullen?).
Oud
Gelukkig ging mijn lambda gemakkelijk los zonder af te breken oid.
Frans, je beugeltje was inderdaad nodig. Alsnog mijn dank daarvoor.
Nieuw
Waar het uiteindelijk allemaal om te doen was, een katalysator eronder voor de aankomende APK. Robin nogmaals bedankt voor het lenen.
Het resultaat is werkelijk subliem. Heb het gevoel dat mijn koppelkromme een horizontale lijn is. Kan nu met redelijk gemak zonder gas te geven wegrijden. Het is dus al merkbaar vanaf stationair tot de VTEC. Daarna hoor je dat hij makkelijker ademt maar er is denk ik mede door de kat vanaf 6000rpm geen verschil te merken met OEM spruit zonder kat. Het geluid is iets 'donkerder' van toon geworden (mooier dus naar mijn mening) maar niet harder. Al met al wat ik verwacht had dus en ben daarom ook zeker tevreden.
Nu alleen nog even een conische testpipe zien te fabrieken (iemand nog tips over hoe een conische buis te rollen zonder mal?)
Enig minpuntje was alleen dat ik meteen even de airco leidingen wat fatsoenlijker wilde laten lopen en wat beter vast te maken. Echter bij het iets verbuigen van de leiding scheurde hij en moest ik verplicht buiten gaan staan om het airco gas (freon?) weg te laten lopen (wat overigens 10 minuten duurde). Even op zoek naar een nieuwe leiding en een verse vulling dus (kan een dealer dat gewoon hervullen?).