Page 1 of 2

Posted: Mon Jul 18, 2005 9:38 am
by JP
Vermijd absoluut van TOTAL te tanken,kreeg veel klachten binnen van CTR drivers,iVtec wil niet aanslaan of met horten en stoten,kreeg het zelf aan de hand.

Posted: Tue Jul 19, 2005 11:55 am
by HondArd
Bedoel je Total in het algemeen of de Excellium? Maar aangezien Total tezamen met Elf en Fina in 1 concern zit, geven die twee dan ook geen problemen?

Posted: Tue Jul 19, 2005 3:59 pm
by IvoG
Ja, ik wil graag een onderbouwing zien van je mening! :-?

Posted: Tue Jul 19, 2005 4:45 pm
by slydawg
Volgens mij heeft benzine helemaal niets te maken het wel of niet aanslaan van de vtec.
Laat ze maar hun olie niveau controleren!

Posted: Tue Jul 19, 2005 6:37 pm
by HondArd
slydawg wrote:Volgens mij heeft benzine helemaal niets te maken het wel of niet aanslaan van de vtec.
Laat ze maar hun olie niveau controleren!


Het al dan niet aanslaan van de VTEC is (volgens de Honda-dealer in Veghel) afhankelijk van hoe warm de motor is. Is de motor nog (te) koud, dan kun je hem wel op z'n staart trappen maar de VTEC komt er dan niet in. Dus een afhankelijkheid van benzine lijkt mij erg onwaarschijnlijk.

Posted: Tue Jul 19, 2005 11:27 pm
by JP
Nenee,is bekende zaak,TOTAL is niet aangeraden voor type R en Vtec.Al de Vtec rijders alhier zijn daar op de hoogte van.


Dealer mag zeggen wat hij wil.Iemand die zeer dicht bij mij staat heeft sleutelpositie bij Honda

Posted: Tue Jul 19, 2005 11:38 pm
by IvoG
JP wrote:Nenee,is bekende zaak,TOTAL is niet aangeraden voor type R en Vtec.Al de Vtec rijders alhier zijn daar op de hoogte van.

Dealer mag zeggen wat hij wil.Iemand die zeer dicht bij mij staat heeft sleutelpositie bij Honda


Je moet wel aangeven waar je het over hebt. Ik heb laatst een tank Excellium 98 opgemaakt op mijn trip naar UK en dat is een van mijn zuinigste ritjes die kant op ooit geweest, inclusief een VTEC moment of 3. 8)

Dus leg eens wat beter uit waar je het over hebt.

Posted: Wed Jul 20, 2005 9:16 am
by slydawg
Idd, beetje betere uitleg wat je precies bedoelt.

Posted: Wed Jul 20, 2005 9:22 am
by JP
Deze info heb ik uit zeer betrouwbare bron,maar kan en mag helaas er niet over uitbreiden.Deze reply op aanraden van de admin van dit forum die van de bron op de hoogte is.

Posted: Wed Jul 20, 2005 9:33 am
by HONDA
Ik kan bevestigen dat JP mij op de hoogte heeft gebracht van zijn bron en dat de redenen om het niet te vertellen legitiem zijn.

Je kunt je afvragen of het verstandig is om dit soort beweringen te plaatsen als je niet in de gelegenheid bent om de beweringen hard te maken maar daarvoor is het nu te laat.

Posted: Wed Jul 20, 2005 10:41 am
by VTECRob
Dus daar hebben we helemaal niks aan...

Handig.

Kan die bron dan misschien wel vertellen welke merken wel aan te raden zijn?

Of misschien iemand anders?

Het is voor mij een beetje het welbekende bomen in het bos verhaal.
Als ik het goed heb, gaat BP in ieder geval goed?

Robin

Posted: Wed Jul 20, 2005 10:44 am
by IvoG
Ik ben niet geinteresseerd in de bron, of dat het een betrouwbare bron is of niet.

Ik wil weten waar JP het over heeft, welk product precies, of bedoelt hij de hele Total lijn van benzine producten? Waar waarschuw je ons precies voor? Mogen we wel koffie en drop halen bij de Total?

Het waarom hoeft ik niet perse publiekelijk te weten.

Posted: Wed Jul 20, 2005 2:47 pm
by Cakey
AccordTypeaRd wrote:Het al dan niet aanslaan van de VTEC is (volgens de Honda-dealer in Veghel) afhankelijk van hoe warm de motor is. Is de motor nog (te) koud, dan kun je hem wel op z'n staart trappen maar de VTEC komt er dan niet in. Dus een afhankelijkheid van benzine lijkt mij erg onwaarschijnlijk.


VTEC komt inderaad pas in afhankelijk van de temperatuur van de motor en de oliedruk (te laag, dan komt VTEC ook niet in).

Ik heb nog nooit gehad dat benzine invloed heeft op VTEC, maar misschien binnenkort iets nieuws leren hier?

Posted: Wed Jul 20, 2005 3:51 pm
by IvoG
De benzinekwaliteit is wel van invloed op de prestaties van de motor. Als er bijvoorbeeld vervuiling of water in zit is dat merkbaar. maar ook een te laag RON getal kan tot problemen leiden (pingelen).

Maar of de 2e nokken inkomen of niet middels het VTEC systeem?... :dunno:

Posted: Wed Jul 20, 2005 6:35 pm
by ITR1689
JP wrote:Deze info heb ik uit zeer betrouwbare bron,maar kan en mag helaas er niet over uitbreiden.Deze reply op aanraden van de admin van dit forum die van de bron op de hoogte is.

Wij zijn niet geinteresseerd in de bron.
Ik wil graag de oorzaak weten van het effect. Ik geloof dit soort beweringen pas als ik begrijp hoe het in elkaar zit.
Wat ik zo kan bedenken is dat deze benzinesoorten extra reinigingstoffen bevatten, waardoor vuil los kan weken van de benzinefilter. Dit vuil komt dan in de injectoren terecht en blokkeert het hele zootje.
Weet iemand meer van de oorzaak?

Posted: Thu Jul 21, 2005 8:50 am
by IvoG
Ja, je waarschuwt voor de TOTAL. Wat moeten we daar vermijden, de toilletten soms omdat daar Gremlins uit komen of zo?

Posted: Thu Jul 21, 2005 11:30 am
by JP
IvoG wrote:Ja, je waarschuwt voor de TOTAL. Wat moeten we daar vermijden, de toilletten soms omdat daar Gremlins uit komen of zo?



Titel van topic is toch duidelijk me dunkt,wie spreekt van schijthuizen ????

Posted: Thu Jul 21, 2005 12:02 pm
by IvoG
JP wrote:Vermijd absoluut van TOTAL te tanken,kreeg veel klachten binnen van CTR drivers,iVtec wil niet aanslaan of met horten en stoten,kreeg het zelf aan de hand.
TOTAL heeft meerdere producten, de titel van dit thread heeft het over 98 en 95, welke van de 2 bedoel je? :roll:

Posted: Thu Jul 21, 2005 9:10 pm
by JP
IvoG wrote:
JP wrote:Vermijd absoluut van TOTAL te tanken,kreeg veel klachten binnen van CTR drivers,iVtec wil niet aanslaan of met horten en stoten,kreeg het zelf aan de hand.
TOTAL heeft meerdere producten, de titel van dit thread heeft het over 98 en 95, welke van de 2 bedoel je? :roll:



Alle 2,TOTAL is gewoonweg shit.

Posted: Thu Jul 21, 2005 9:41 pm
by IvoG
Peter, Sander,

Ik vind het niet erg slim wat hier gebeurt. Er worden uitspraken gedaan die niet publiekelijk geverifieerd kunnen worden en zonder noemen van oorzaak of bron. Het is weliswaar de mening van iemand, maar hij legt het er wel erg dik boven op.

Vinden jullie dit kunnen? Zo ja, dan gooi ik dit topic als een aparte thread weer in het openbare gedeelte, na ons commentaar te hebben verwijderd, en van een nieuwe titel te hebben voorzien.