Page 1 of 1

nokken assen

Posted: Wed Jul 13, 2005 8:27 pm
by ITR-B
hoe zit dat nu in elkaar int-295 dur/12.0 lift
exh-285 dur/12.0 lift
waar kan ik de koppel/pk van dan halen? waneer heb je andere klepveren en schotels nodig? toda b lopen stationer slecht is dit op te lossen? of is er een nederlandse site die het uitlegt

Posted: Wed Jul 13, 2005 10:38 pm
by ITR1689
Zo makkelijk uitleggen gaat dus niet. Bij nokkenassen moet je de ECU goed tunen om alles eruit te halen. Je moet niet alleen kijken naar de VTEC nok. Voor stationair zijn de normale nokken belangrijk.
Bij 12 mm lift wordt het wel gevaarlijk met standaard klepveren. Ik heb ook verhalen gehoord over geknapte distributieriemen door deze heftige nokkenassen.

Posted: Thu Jul 14, 2005 5:13 pm
by ITR-B
dus alles onder de 12 lift loopt ook normaal stationair?
en wat houd de int 304 dur en exh 294 dur dan in?

Posted: Thu Jul 14, 2005 7:00 pm
by Gaskleppie
nee, het is een combinatie van hoogte en duration.
Maar in het geval Toda B is het meer de vorm van de non-VTEC nokken. Die zijn al erg hoog. Zeker in verhouding met normale nokken. Daarom lopen Toda B nokken moeilijker stationair. Een V-afc van Apexi is echt het minimale wat je nodig hebt om deze nokken goed af te stellen.
Op maat gemaakte chiptuning kan natuurlijk ook.
Je hebt voor Toda B idd andere klepveren nodig. Linke soep om zonder die aanpassing te gaan rijden.

Dat ze goed KUNNEN werken geeft deze dyno uitdraai wel aan. Al is dit wel in combinatie met nogal extreme bold-ons rond het blok.

Image
De dunne lijn is voor het afstellen met de v-afc, de dikke na afstellen.

Heb je al Toda B nokken? Ik heb nog een setje in de verkoop.