Page 1 of 1

montage itr intake en tb op b16a2

Posted: Mon Apr 18, 2005 9:42 pm
by BugsM
Binnenkort wil ik een itr gasklephuis en itr inlaatspruit monteren op mijn b16a2. Nu zag ik dat er wel wat verschillen waren tussen die van de b16a2 en b18c6 en de slangen wat er omheen hangt....

Wat bv op de itr TB ontbreekt is de aansluiting van de slang naar dat absorptievaatje. Dat ding voor brandstofdampen uit de tank... Die aansluiting zit bij de A2 TB boven op bij de mapsensor. Wat moet ik met deze slang doen?

Nu zullen er vast nog meer verschillen zijn, toch?...

Posted: Mon Apr 18, 2005 9:48 pm
by Gaskleppie
Lekker los laten hangen! Toch alleen maar milieu zooi!

Posted: Mon Apr 18, 2005 10:14 pm
by BugsM
Gaskleppie wrote:Lekker los laten hangen! Toch alleen maar milieu zooi!


Nu zit er aan andere kant van de intake ook zon klepje met potje aande intake geschroefd met een stekker. (Waar is dat voor?) Met aansluiting weer naar dat klepje op dat absorptievaatje. Das dus denk ik voor de aansturing. Die zit ook niet op die van de itr intake geschroefd.

Wat te doen? De dikke slang (die naar de tb gaat) verlengen naar onderzijde auto? Maar de rest van al die vacuumslangetjes dan? Dat vaatje zal toch ontlucht moeten worden.... En hoe zit het weer met de aansturing van de ontluchting....

Tja verder zal het wel goed komen denk ik. Voorzijde zit aansluiting voor carterontluchting. Rembekrachtigeraansluiting lijkt hetzelfde. Aansluiting voor koelwaterslang lijkt me zelfde. IACV lijkt me ook zo over te zetten (stationair regeling aan achterzijde intake geschroefd). Temperatuur zender inlaat lijkt ook hetzelfde....

Zijn er nog meer verschillen dan alleen dat van dat PCS gedoe???

Posted: Sun Apr 24, 2005 9:55 pm
by BugsM
Ola

De intake zit er aan. Bracket eronder heb ik weggehaald. De itr intake paste er niet lekker op (zat onder spanning) en de montage gaten kwamen niet overeen.

De problemen waar ik nu nog mee zit;

* tempzender op runner3 heeft b16a2 niet. (heb de zender in de inlaatbuis voor TB zitten, goed of fout?). Ga er een 'dekseltje' voor op de intake maken.
* 1 aansluiting over, aan achterzijde intake, aan de zijde van TB. Volgens mij voor de pcs van de originele itr. Zal ik hier een slang aan maken en dichtmaken? goed of fout? ;-)
* zit nog met de b16a2 pcs gedoe. Dus een aansluiting over die aan gasklep moest. Het regelaartje met aansluiting naar ecu. Slang welke van regelaar naar pvc klep/reservoir gaat. En een vacuumslangetje voor aan de intake. Wat moet ik hier mee doen?

Gaskleppie, hellup gheghe...

Kzal honda-tech ook ff checke.... :wink:

Posted: Mon Apr 25, 2005 12:43 pm
by BugsM
Zo, heb dat PCS gedoe is even beter bekeken. Nu heb ik denk een oplossing.
Volgens Gaskleppie kan ik de dikke slang (toevoer van gassen uit purge vaatje) los laten hangen. Ook open?

Wat ik wil doen is het volgende. De aansturing slang van de regelklep pcs (welke gemonteerd zat rechts op de intake) monteren op de grote aansluiting achterzijde intake. Zo blijft de solenoid altijd geopend door vacuum en kunnen de gassen en druk uit tank probleemloos weg via de grote slang. Deze wil ik dan naar onderzijde auto leiden. De regelklep en kleine vacuumslang naar oude intake haal ik dan weg.

Kan dit zomaar? Komt er niet een te grote vacuum op de solenoid doordat ik de slang direct op de intake monteer. In de oude situatie zat de regelaar er tussen. Maar ik weet niet of ie meer doet dan open/dicht...

Of ik zet de regelaar er tussen, zodat ik zeker geen foutcodes heb. Geen problemen heb met vacuum. En wel de slang naar beneden geleid.

Hoe zit het met de gassen welke dan onder de auto komen. Gevaarlijk? Kan geen kwaad? (behalve voor milieu :lol: )

groeten,

Marcel