Page 1 of 2
					
				ombouw 1.2 civic '78 naar TYPE-R '78
				Posted: Sat Apr 02, 2005 7:24 pm
				by accordR alias AccordS
				ik heb al een tijdje een civic uit 1978 uit elkaar in de schuur staan, nu heb ik hier wat plannetjes mee. ik weet alleen nog niet of alles mogelijk is.
Hij is al helemaal uit elkaar, en nu moet eerst de carroserie onder handen worden genomen.
het is bedoeling dat hij in NH-0 gespoten gaat worden.
ik wil ook gaan kijken of ik aan een civic type-r blok kan komen, en dan natuurlijk hier de rest op aan gaan passen.
Het kan nog wel enig jaartje gaan duren ( qua gezien mijn tijd !! )
Dus als ik vragen heb dan horen jullie die wel van mij, of als jullie ideeën hebben dan hoor ik het graag.
De stoelen zijn al gekocht :lol: 
Alleen nog ff een wereldreisje voor gaan maken 8) 
gr. AccordR ( CivicR  

 )
 
			 
			
					
				
				Posted: Sat Apr 02, 2005 7:26 pm
				by HONDA
				Foto werkt niet Peter.
Inloggen mislukt
Op deze server moet u inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord. Het wachtwoord kunt u indien nodig wijzigen bij accountbeheer.
Dit systeem is alleen toegankelijk voor klanten van @Home. Bij herhaaldelijk verkeerd inloggen wordt de toegang enige minuten geblokkeerd.
EDIT: Laat maar, nu wel...  

 
			 
			
					
				
				Posted: Sat Apr 02, 2005 7:59 pm
				by accordR alias AccordS
				o ja dit is de 2 civic die voor eventuele onderdelen moet zorgen.
p.s.
is het mogelijk dat je van vier gaats 5 gaats kan maken?
ik wil namelijk mijn 17" ATR velgen op die civic plaatsen.
gr. accordR

 
			 
			
					
				
				Posted: Sat Apr 02, 2005 8:01 pm
				by HONDA
				Van 4- naar 5-gaats moet gaan maar of die kleine Civic die zware ATR karrewielen prettig gaat vinden...  :-?
			 
			
					
				
				Posted: Sun Apr 03, 2005 11:39 am
				by chris
				mocht je ooit nog van die atr wielen afwillen 

 ik zou ze graag over nemen :wink:
 
			 
			
					
				
				Posted: Sun Apr 03, 2005 12:42 pm
				by accordR alias AccordS
				die vraag heb ik al meer gehad.:wink:
			 
			
					
				
				Posted: Sun Apr 03, 2005 1:11 pm
				by chris
				haha daar was ik al bang voor 8)  :wink:
			 
			
					
				
				Posted: Sun Apr 03, 2005 2:21 pm
				by Gaskleppie
				Leuk plan, maar de breedte onder de motorkap is al te smal voor een B serie motor, laat staan een K-serie.
			 
			
					
				
				Posted: Sun Apr 03, 2005 2:48 pm
				by accordR alias AccordS
				zo ver had ik nog niet gekeken, maar goed dat er hier zijn met meer verstand ervan :lol:
			 
			
					
				
				Posted: Sun Apr 03, 2005 3:34 pm
				by WinFreak
				ik zou een b16 erin kwakken... relatief goedkoop, makkelijk te vinden, en snel zat in zo'n autootje... 

 
			 
			
					
				
				Posted: Sun May 08, 2005 11:55 am
				by accordR alias AccordS
				DEEL 2
ben weer even bezig geweest met mijn civicje
ik heb alles rond de motor nu los gegooid, ik moet nu eerst op zoek naar een takel om het blok eruit te tillen en dan iemand zoeken om de rotte plekken eruit te slijpen en weer voorzien van nieuw plaatwerk.
 8)
 
			 
			
					
				
				Posted: Sun May 08, 2005 8:11 pm
				by Cakey
				Goed bezig! Ben benieuwd naar de vorderingen... keep us posted!
			 
			
					
				
				Posted: Sun May 08, 2005 8:54 pm
				by Gaskleppie
				Wat wel past is de 1600 van de accord of prelude uit die tijd.
Bel robert jan van TCC eens. Die heeft vroeger alles al uitgehaald met dit type civic en weet presies wat er in dat kleine motor ruim past.
(niet veel btw)
			 
			
					
				
				Posted: Sun May 08, 2005 9:23 pm
				by accordR alias AccordS
				ik zal er wel eens een keer bij hem langs gaan.
thanks.
			 
			
					
				
				Posted: Fri Jun 03, 2005 10:43 pm
				by Jelte,89
				Hmm links ja daar ja een grote turbo,.
Doe dan rechts een intercooler..
Daar nog een systeempje voor NOS  :shock: 
Dit is echt klein
			 
			
					
				
				Posted: Sat Jun 04, 2005 8:09 am
				by accordR alias AccordS
				Daar nog een systeempje voor NOS 
Nee dat wordt een systeempje van versatel  8)
 
			 
			
					
				
				Posted: Sat Jun 04, 2005 6:00 pm
				by HondArd
				:idea: Is misschien een blok van een Honda CBR geen optie? Motorfietsblokken zijn over het algemeen heel compact geconstrueerd, maar maken daarbij heel gemakkelijk toeren, dus veel vermogen zonder al te veel rompslomp.
			 
			
					
				
				Posted: Sat Jun 04, 2005 7:41 pm
				by Gaskleppie
				Goed plan! Die past makkelijk. Alleen de bak, wat doe je daar mee? Even ombouwen naar een bak met dif voor 2 voorwielen zal niet meevallen.
Je zou kunnen proberen om de standaard 4 bak aan de CBR motor te krijgen. lijkt me een meer realistisch plan. Alleen het koppelingshuis pas maken moet wel lukken.
Lekker 13.000rpm janken over de snelweg!!!!!!  hahahaha, ik zie het al helemaal zitten!
			 
			
					
				
				Posted: Sun Jun 05, 2005 5:54 pm
				by accordR alias AccordS
				als ik hulp kan krijgen?
Ben ook maar een bouwvakker uiteindelijk
			 
			
					
				
				Posted: Sun Jun 05, 2005 7:00 pm
				by Gaskleppie
				Even rekenen:
eigenschappen CBR 900cc:
Motor
	Watergekoelde viercilinder in lijn met twee bovenliggende nokkenassen en vier kleppen per cilinder
.
Boring x Slag
	
75 x 54 mm
	Grondspeling 	
n.v.t.
Cilinderinhoud
	
954 cc
	Wielbasis 	
1400 mm
Versnellingen 	
6
	Smeersysteem 	
Wet sump
Verbruik 	
1: 12 - 1: 15
	Drooggewicht 	
168 kg
Tankinhoud / reserve 	
18 liter / 2.5 liter
Secundaire transmissie 	
Ketting, ? : ?
.
Carburatie 	PGM-FI electronische benzine-injectie
Koppeling 	
Natte meervoudige platenkoppeling in oliebad
Vermogen 	
149 pk / 11.250 t.p.m.
Koppel 	
105 Nm / 9.500 t.p.m. 
De motor draaid dus zo'n 12.000rpm max. als de civic met z'n 4 bak bij 4000rpm zo'n 100km/h zou halen (gokje, klopt dit een beetje?) zou je dus met de cbr motor een top van 300km/h halen........  :shock: 
Beetje veel dus.....  dan kan je beter op zoek naar een motor van een chopper ofzo. Die halen een lager vermogen maar wel een hoger koppel bij een lager toerental.