Page 1 of 2

ombouw 1.2 civic '78 naar TYPE-R '78

Posted: Sat Apr 02, 2005 7:24 pm
by accordR alias AccordS
ik heb al een tijdje een civic uit 1978 uit elkaar in de schuur staan, nu heb ik hier wat plannetjes mee. ik weet alleen nog niet of alles mogelijk is.

Image

Hij is al helemaal uit elkaar, en nu moet eerst de carroserie onder handen worden genomen.

het is bedoeling dat hij in NH-0 gespoten gaat worden.
ik wil ook gaan kijken of ik aan een civic type-r blok kan komen, en dan natuurlijk hier de rest op aan gaan passen.

Het kan nog wel enig jaartje gaan duren ( qua gezien mijn tijd !! )

Dus als ik vragen heb dan horen jullie die wel van mij, of als jullie ideeën hebben dan hoor ik het graag.

De stoelen zijn al gekocht :lol:
Alleen nog ff een wereldreisje voor gaan maken 8)

gr. AccordR ( CivicR :D )

Posted: Sat Apr 02, 2005 7:26 pm
by HONDA
Foto werkt niet Peter.

Inloggen mislukt

Op deze server moet u inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord. Het wachtwoord kunt u indien nodig wijzigen bij accountbeheer.


Dit systeem is alleen toegankelijk voor klanten van @Home. Bij herhaaldelijk verkeerd inloggen wordt de toegang enige minuten geblokkeerd.


EDIT: Laat maar, nu wel... :D

Posted: Sat Apr 02, 2005 7:59 pm
by accordR alias AccordS
o ja dit is de 2 civic die voor eventuele onderdelen moet zorgen.



p.s.
is het mogelijk dat je van vier gaats 5 gaats kan maken?

ik wil namelijk mijn 17" ATR velgen op die civic plaatsen.

gr. accordR

Image

Posted: Sat Apr 02, 2005 8:01 pm
by HONDA
Van 4- naar 5-gaats moet gaan maar of die kleine Civic die zware ATR karrewielen prettig gaat vinden... :-?

Posted: Sun Apr 03, 2005 11:39 am
by chris
mocht je ooit nog van die atr wielen afwillen :o ik zou ze graag over nemen :wink:

Posted: Sun Apr 03, 2005 12:42 pm
by accordR alias AccordS
die vraag heb ik al meer gehad.:wink:

Posted: Sun Apr 03, 2005 1:11 pm
by chris
haha daar was ik al bang voor 8) :wink:

Posted: Sun Apr 03, 2005 2:21 pm
by Gaskleppie
Leuk plan, maar de breedte onder de motorkap is al te smal voor een B serie motor, laat staan een K-serie.

Posted: Sun Apr 03, 2005 2:48 pm
by accordR alias AccordS
zo ver had ik nog niet gekeken, maar goed dat er hier zijn met meer verstand ervan :lol:

Posted: Sun Apr 03, 2005 3:34 pm
by WinFreak
ik zou een b16 erin kwakken... relatief goedkoop, makkelijk te vinden, en snel zat in zo'n autootje... :D

Posted: Sun May 08, 2005 11:55 am
by accordR alias AccordS
DEEL 2
ben weer even bezig geweest met mijn civicje

ik heb alles rond de motor nu los gegooid, ik moet nu eerst op zoek naar een takel om het blok eruit te tillen en dan iemand zoeken om de rotte plekken eruit te slijpen en weer voorzien van nieuw plaatwerk.

Image

Image

8)

Posted: Sun May 08, 2005 8:11 pm
by Cakey
Goed bezig! Ben benieuwd naar de vorderingen... keep us posted!

Posted: Sun May 08, 2005 8:54 pm
by Gaskleppie
Wat wel past is de 1600 van de accord of prelude uit die tijd.
Bel robert jan van TCC eens. Die heeft vroeger alles al uitgehaald met dit type civic en weet presies wat er in dat kleine motor ruim past.
(niet veel btw)

Posted: Sun May 08, 2005 9:23 pm
by accordR alias AccordS
ik zal er wel eens een keer bij hem langs gaan.

thanks.

Posted: Fri Jun 03, 2005 10:43 pm
by Jelte,89
Hmm links ja daar ja een grote turbo,.
Doe dan rechts een intercooler..
Daar nog een systeempje voor NOS :shock:
Dit is echt klein

Posted: Sat Jun 04, 2005 8:09 am
by accordR alias AccordS
Daar nog een systeempje voor NOS



Nee dat wordt een systeempje van versatel 8)

Posted: Sat Jun 04, 2005 6:00 pm
by HondArd
:idea: Is misschien een blok van een Honda CBR geen optie? Motorfietsblokken zijn over het algemeen heel compact geconstrueerd, maar maken daarbij heel gemakkelijk toeren, dus veel vermogen zonder al te veel rompslomp.

Posted: Sat Jun 04, 2005 7:41 pm
by Gaskleppie
Goed plan! Die past makkelijk. Alleen de bak, wat doe je daar mee? Even ombouwen naar een bak met dif voor 2 voorwielen zal niet meevallen.
Je zou kunnen proberen om de standaard 4 bak aan de CBR motor te krijgen. lijkt me een meer realistisch plan. Alleen het koppelingshuis pas maken moet wel lukken.

Lekker 13.000rpm janken over de snelweg!!!!!! hahahaha, ik zie het al helemaal zitten!

Posted: Sun Jun 05, 2005 5:54 pm
by accordR alias AccordS
als ik hulp kan krijgen?

Ben ook maar een bouwvakker uiteindelijk

Posted: Sun Jun 05, 2005 7:00 pm
by Gaskleppie
Even rekenen:

eigenschappen CBR 900cc:
Motor
Watergekoelde viercilinder in lijn met twee bovenliggende nokkenassen en vier kleppen per cilinder
.
Boring x Slag

75 x 54 mm
Grondspeling
n.v.t.
Cilinderinhoud

954 cc
Wielbasis
1400 mm
Versnellingen
6
Smeersysteem
Wet sump
Verbruik
1: 12 - 1: 15
Drooggewicht
168 kg
Tankinhoud / reserve
18 liter / 2.5 liter
Secundaire transmissie
Ketting, ? : ?
.
Carburatie PGM-FI electronische benzine-injectie
Koppeling
Natte meervoudige platenkoppeling in oliebad
Vermogen
149 pk / 11.250 t.p.m.
Koppel
105 Nm / 9.500 t.p.m.


De motor draaid dus zo'n 12.000rpm max. als de civic met z'n 4 bak bij 4000rpm zo'n 100km/h zou halen (gokje, klopt dit een beetje?) zou je dus met de cbr motor een top van 300km/h halen........ :shock:
Beetje veel dus..... dan kan je beter op zoek naar een motor van een chopper ofzo. Die halen een lager vermogen maar wel een hoger koppel bij een lager toerental.