New CRX??

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Post Reply
CIVICsport
Posts: 39
Joined: Sat Dec 25, 2004 2:22 pm

New CRX??

Post by CIVICsport »

Dit las ik op autoweek.nl:

Honda werkt aan een terugkeer van de illustere CRX. Op basis van de nieuwe Civic, zal volgens bronnen rond Honda ook een 2-zits coupé verschijnen.

De Honda CRX verdween in 1999 van het toneel. Een opvolger voor de 2-zits sportauto kwam er niet. Op de Autosalon van Genève heeft Honda een concept car laten zien, die een voorbode is van een nieuwe Civic die begin 2006 zal verschijnen. Van dat model zal in 2007 ook een CRX verschijnen. Die wordt weer zoals we hem kennen van vroeger: een kleine 2-persoons coupé.
Concrete informatie over de nieuwe Civic CRX is er nog niet. Wel is al te melden dat de auto met verschillende huis-tuin-en-keuken benzinemotoren uit de normale Civic leverbaar zal zijn maar dat ook een CRX Type-R met meer dan 200 pk niet zal ontbreken.
CIVIC 1.8 i-VTEC Executive
DVD-Navi
18" Storms
Grand Prix Pack
Blue Ambient light
Guest

Post by Guest »

hmm, van waar heb je die info?
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ehh ik gok Autoweek... :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Guest

Post by Guest »

Er gaan zoveel geruchten rond.... ik wacht maar af....
BlackTeg
Posts: 205
Joined: Sat Feb 14, 2004 12:15 pm

Post by BlackTeg »

Heb deze geruchten al eerder gehoord, oa op www.vtec.net
Zou best toch eens waar kunnen zijn, want hoeveel coupé modellen heeft honda nog ? Integra weg..... Accord coupé weg.......Prelude weg....... CRX (del sol) weg....

Het wordt tijd dat er nog eens een coupé bijkomt !

Greetz
Image
Mau il-Vec
Posts: 404
Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
Contact:

Post by Mau il-Vec »

kom maar op met dat spul :wink:
CIVICsport
Posts: 39
Joined: Sat Dec 25, 2004 2:22 pm

Post by CIVICsport »

Dat van de CRX speelt al wel een tijdje (2 a 3 jaar) op vtec.net en er stond ook wel een leuke shop bij, maar als je kijkt naar de neus van de auto heeft ie wat weg van de huidige Civic.

Nou twijfel ik een beetje of er wel een type-R versie van komt, want mocht ie komen wat gebeurt er dan met de CtR.
Nu heeft Honda in Genéve min of meer bevestigd dat er een CtR komt.

Ok nu hoor ik jullie zeggen "mooi toch 2 type-R modellen", maar ook 2 modellen die met de specs zo dicht bij elkaar liggen (en de naam CIVIC CRX type-R en CIVIC type-R)??

Image
CIVIC 1.8 i-VTEC Executive
DVD-Navi
18" Storms
Grand Prix Pack
Blue Ambient light
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

De DC-5 is hier al niet gekomen omdat deze te dicht bij de CTR zit. De echte nieuwe CTR (CRX uiteraard :D ) zal dan zeker niet komen.

Overigens geloof ik niets van het nieuwe CRX verhaal. Elke drie maanden komt er wel een dergelijk topic voorbij.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Mau il-Vec
Posts: 404
Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
Contact:

Post by Mau il-Vec »

De tijd zal het leren mensen.
CIVICsport
Posts: 39
Joined: Sat Dec 25, 2004 2:22 pm

Post by CIVICsport »

Tja ben het deels met je eens heb zo ook me twijfels over dit verhaal maja aangezien dat dit op meerdere auto-nieuws sites staat.

Als je het allemaal zo leest lijkt het haast al zeker dat Honda met een 2-zits sportcoupe op de markt komt, maar of deze ook CRX gaat heten...?

Maar aan de andere kant Autoweek had laatst ook al iets dergelijks toen wisten ze te melden dat Honda serieuse plannen had om Acura op de europese markt te introduseren. :roll:
CIVIC 1.8 i-VTEC Executive
DVD-Navi
18" Storms
Grand Prix Pack
Blue Ambient light
Guest

Post by Guest »

Image
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Wow!

Dat is hem! Niks meer aan doen! Dit zou echt bizar zijn als hij zo zou worden!!
Net, strak en net zo tijdloos als de type2 CRX..
BlackTeg
Posts: 205
Joined: Sat Feb 14, 2004 12:15 pm

Post by BlackTeg »

Mooie photoshop die CRX, van een echte "nieuwe" crx heb ik tot heden nog niets gezien..... alhoewel toch...maar is dit wel echt?

Image
Image
Guest

Post by Guest »

Plaatje van vorige post is ook al wat ouder.

Ben wel nog wat anders tegengekomen wat leuk uitziet en die ook dicht tegen de laatste SI concept aanzit en op Europese Civic 5deurs is gebaseerd.
Image
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Waarom zou een Civic Type-R niet naast een Civic CRX Type-R kunnen bestaan? begin jaren 90 hadden ze toch ook een Civic VTEC en een (Civic) CRX VTEC? beide met dezelfde specs, alleen was de normale Civic de hoge driedeurs versie en de CRX een "platte".

Kan me nog wel herinneren toen ik in 2001 op de AutoRAI was en daar de Insight zag staan hem sprekend op mijn CRX vond lijken, maar dan met dichte achterwielen. Op mij vraag aan een medewerker van de Hondastand toen of Honda toevallig had overwogen om op basis van de Insight een CRX op de markt te zetten, moest hij antwoorden dat ze daar wel over hadden nagedacht, maar dat zeker niet van plan waren. Jammer, maar als de nieuwe CRX er inderdaad komt, en hij op een van bovenstaande modellen gaat lijken dan denk ik dat het weer helemaal goed gaat komen met Honda. Hopelijk is de nieuwe CRX wel geschikt voor de gemiddelde Nederlander
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

die foto hierboven is een fotosoep van de Civic 3d concept
BlackTeg
Posts: 205
Joined: Sat Feb 14, 2004 12:15 pm

Post by BlackTeg »

Dimer wrote:die foto hierboven is een fotosoep van de Civic 3d concept


Van de Civic 5d concept bedoel je zekers? :lol: (3d concept bestaat toch niet?)

Greetz
Image
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

jon wrote:Image


Dit is een fotosjop van de Si die in Geneve stond. :-?
Type-S-Boy
Posts: 667
Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
Contact:

Post by Type-S-Boy »

grappige wagen
Civic Type S
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

ja ik bedoelde 5d ;) foutje :D
Post Reply