Page 1 of 4

kleppendeksel?

Posted: Tue Mar 15, 2005 11:06 pm
by Gaskleppie
Wie weet wie een kleppendeksel weer kan spuiten hoe ze orgineel zijn?
Dus gemoffeld typeR rood??

Posted: Tue Mar 15, 2005 11:08 pm
by ITR1689
Volgens mij kan niemand dat zo mooi als origineel....

Posted: Tue Mar 15, 2005 11:14 pm
by Voodoo
Ik heb een vriend die eigenaar is van een poedercoat bedrijf, ik zal beroep doen op zijn expertise op het gebied van coating. Zodra ik wat weet, dan laat ik het je wel weten!

Posted: Wed Mar 16, 2005 7:01 am
by Gaskleppie
graag!
Ik heb nog een oude zwarte waar ik extra aansluitingen op wil maken.
Ook de halve maantjes voor de camgears moeten daar nog uit.
Plus dat mijn rode deksel begint te bladeren.

Posted: Wed Mar 16, 2005 8:54 am
by HONDA
Een kennis van mij doet dit:

Glad gespoten en letters gepolijst
Blijft gegarandeerd mooi, verkleurd niet.

Deksel word afgebeten en vervolgens glad geschuurd en in de grondverf gezet. Hierna word het deksel met waterproof 800 geschuurd en gespoten. Letters worden naderhand gepolijst.
Voor de b16a1 heb ik een ruilsysteem voor handen....dus oude deksel brengen en je kunt gelijk nwe meenemen.

Ook intake piping spuiten is 1 van de mogelijkheden, word eveneens netjes voorbewerkt en eerst in de grondverf gezet.

Prijs: Deksel------150eurie
intake piping---75eurie

Hier wat van mijn afgeleverde werk.

Image

Image

Image

Posted: Wed Mar 16, 2005 10:23 am
by Voodoo
Wat een luxe dat je af en toe kan afwisselen :-)

Een nieuwe kleppendeksel kost ongeveer €170 (originele kleuren), maar als je een speciaal kleurtje wilt dan is dit een perfecte oplossing.

Is het ingewikkeld om zelf het kleppendeksel te vervangen by the way?

Posted: Wed Mar 16, 2005 6:43 pm
by Nyther
obx heeft een rood deksel met exact dezelfde structuur als stock deksel, dus dat grof/ruw rood.... 150€ ofzo

www.showoffimports.nl volgens mij ook op voorraad... pasvorm is net als OEM.... ik heb ook eentje van obx...

Posted: Wed Mar 16, 2005 8:26 pm
by DC2
VTECCIE wrote:Een kennis van mij doet dit:

Glad gespoten en letters gepolijst
Blijft gegarandeerd mooi, verkleurd niet.

Deksel word afgebeten en vervolgens glad geschuurd en in de grondverf gezet. Hierna word het deksel met waterproof 800 geschuurd en gespoten. Letters worden naderhand gepolijst.
Voor de b16a1 heb ik een ruilsysteem voor handen....dus oude deksel brengen en je kunt gelijk nwe meenemen.

Ook intake piping spuiten is 1 van de mogelijkheden, word eveneens netjes voorbewerkt en eerst in de grondverf gezet.

Prijs: Deksel------150eurie
intake piping---75eurie

Hier wat van mijn afgeleverde werk.



Spuit hij ook de deksel NH-0?

Posted: Wed Mar 16, 2005 8:59 pm
by HONDA
Hij spuit het zoals jij wilt. Ook NH-0 is dus mogelijk en ik moet eerlijk zeggen, hij levert net werk af.

Posted: Thu Mar 17, 2005 9:06 pm
by crx303
Hij spuit niet zelf, maar goed, doet niets af aan het resultaat dat netjes is

Posted: Thu Mar 17, 2005 11:41 pm
by HONDA
Maakt het uit welk team erachter staat? Hij regelt het toch?

Posted: Fri Mar 18, 2005 5:21 pm
by WinFreak
Deksel van obx of een nieuwe oem deksel heeft frank nix aan he... zodra je eraan gaat lassen en slijpen verdwijnt die verf vanzelf...

Posted: Fri Mar 18, 2005 9:12 pm
by crx303
Gaskleppie wrote:graag!
Ik heb nog een oude zwarte waar ik extra aansluitingen op wil maken.


Carterontluchting ala Endyn? :wink:

Posted: Sat Mar 19, 2005 8:04 am
by Gaskleppie
zoiets ja!

Posted: Sat Mar 19, 2005 9:43 pm
by crx303
:) Twijfel daar ook nog over.

Als je ziet hoeveel lucht ie eruit blaast als je even gas geeft.... (ik heb PCV niet meer in gebruik)

Posted: Sat Mar 19, 2005 11:35 pm
by ITR1689
crx303 wrote: :) Twijfel daar ook nog over.

Als je ziet hoeveel lucht ie eruit blaast als je even gas geeft.... (ik heb PCV niet meer in gebruik)


Als je de PCV klep weghaalt, en de bestaande opening in kleppendeksel gebruikt, dan zie ik geen reden om nog meer gaten in de kleppendeksel te boren.....

Posted: Sat Mar 19, 2005 11:54 pm
by crx303
ik wel......

Gebruik nu de aansluiting op de deksel en de aansluiting die van het rubber potje onderop het blok komen, samen in 1 catchcan.
Heb toch het idee dat dit nog te weinig is. Maar goed ik twijfel nog zoals gezegd, ben nog wat aan het proberen hier en daar ;)

Posted: Sun Mar 20, 2005 1:58 pm
by Gaskleppie
Heb je wel een uitgang op die catchcan?
Meestal hebben die maar 2 aansluitingen en dan heb je dus geen uitgang. Het hele systeem is juist bedoeld om druk uit het carter af te voeren. Dus een gesloten systeem maken is absoluut niet goed!

Of heb je wel een uitgang?

Posted: Sun Mar 20, 2005 2:00 pm
by Gaskleppie
Image

Laat maar, ik zie de ontluchting volgens mij al.....
toppie!

Goed systeem!

Posted: Sun Mar 20, 2005 3:00 pm
by WinFreak
Stefan goed bezig geweest met z'n zeeppotje... :D