Onze DC2 is zo slecht nog niet
-
- Posts: 404
- Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
- Contact:
Onze DC2 is zo slecht nog niet
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.runeb.org/www_docs/Jexoticas ... vsDC5R.mpg
http://www.runeb.org/www_docs/Jexoticas ... Rpart2.mpg
De oude ITR [DC2] tegen de nieuwe ITR [DC5]
En ze doen het niet rustig aan :lol:
http://www.runeb.org/www_docs/Jexoticas ... vsDC5R.mpg
http://www.runeb.org/www_docs/Jexoticas ... Rpart2.mpg
De oude ITR [DC2] tegen de nieuwe ITR [DC5]
En ze doen het niet rustig aan :lol:
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Mooi man!
Altijd al gedacht dat een dc5 het in race trim niet zou kunnen halen tov een dc2!
Een dc2 heeft gewoon de beste kaarten in handen! lager gewicht, lager zwaartepunt, betere wielophanging.
Alleen zal de k20 niet overtroffen kunnen worden dus zal de dc2 motorisch nooit meester kunnen worden van de dc5.
Maar op het circuit telt het vermogen nou eenmaal veel minder dan goede grip en een formidabel onderstel!
heel leuk filmpje!
Altijd al gedacht dat een dc5 het in race trim niet zou kunnen halen tov een dc2!
Een dc2 heeft gewoon de beste kaarten in handen! lager gewicht, lager zwaartepunt, betere wielophanging.
Alleen zal de k20 niet overtroffen kunnen worden dus zal de dc2 motorisch nooit meester kunnen worden van de dc5.
Maar op het circuit telt het vermogen nou eenmaal veel minder dan goede grip en een formidabel onderstel!
heel leuk filmpje!
De rijders zijn misschien ook nog en factor, hun ervaring met de DC5 zal waarschijnlijk minder zijn dan met de DC2, en die auto's zijn ook niet hun eigen, dus zullen ze niet tot het uiterste gaan. Rondetijden gezet door dezelfde coureur zonder ervaring met een van beide modellen zeggen misschien iets meer. :idea:
Wel leuk om te zien! 8)
Wel leuk om te zien! 8)
IvoG wrote:De rijders zijn misschien ook nog en factor, hun ervaring met de DC5 zal waarschijnlijk minder zijn dan met de DC2
De DC-5 is er al vanaf 2001, 3 jaar moet voldoende zijn om de wagen te leren kennen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
dus zullen ze niet tot het uiterste gaan
hahaha, dan heb je niet goed naar de filmpjes gekeken! 1 gaat zelfs op 2 wielen over de curbs heen en een ander remt een dc2 zo belachelijk hard uit dat daar echt geen vingetje meer tussen paste.
Kijk, als het 1 tegen 1 was zou ik je gelijk kunnen geven, maar in een paar ronden vechten liggen beide dc2's voor. En het gaat er erg hard aan toe!
Een circuit kan het ene model beter liggen dan de andere, en de coureurs hebben zelf ook andere kwaliteiten. Kijk maar naar elke autosportcompetitie ter wereld en dan weet je dat ook.
We hebben hier alleen DC2's en -rijders, wie van jullie heeft ooit in een DC5 ITR gereden? Natuurlijk willen alle DC2 eigenaren hun model verdedigen, maar zowel de DC2 als de DC5 zijn gewoon uitermate aan elkaar gewaagd.
Ik zag 4 wagens met hele goede rijeigenschppen die elkaar nagenoeg niet ontliepen! 8)
We hebben hier alleen DC2's en -rijders, wie van jullie heeft ooit in een DC5 ITR gereden? Natuurlijk willen alle DC2 eigenaren hun model verdedigen, maar zowel de DC2 als de DC5 zijn gewoon uitermate aan elkaar gewaagd.
Ik zag 4 wagens met hele goede rijeigenschppen die elkaar nagenoeg niet ontliepen! 8)
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
het gaat hier niet over de dc2 verdedigen. Zet alle eigenschappen naast elkaar en je ziet dat de dc2 betere eigenschappen heeft dan de dc5.
Het voordeel dat de dc5 heeft tov de dc2 zijn z'n chassis stevigheid of torsie stijfheid en z'n dikkere motor.
In race trim geeft de rolkooi meer stevigheid dus dat voordeel valt weg bij de dc5, de dc5 heeft daarnaast wel wat meer gewicht mee te zeulen dus dat geeft hem ook geen vermogens voordeel.
De dc2 zal dus in race trim sneller zijn dan de dc5, daar heb je geen filpjes voor nodig, dit filmpje is een bewijs daarvan.
btw, niet voor niks vind Mr Spoon de nieuwe dc5 en de civic typeR helemaal niks aan. Onder andere doordat het onderstel niet racy genoeg is, te hoog zwaarte punt heeft en te zwaar is.
Het voordeel dat de dc5 heeft tov de dc2 zijn z'n chassis stevigheid of torsie stijfheid en z'n dikkere motor.
In race trim geeft de rolkooi meer stevigheid dus dat voordeel valt weg bij de dc5, de dc5 heeft daarnaast wel wat meer gewicht mee te zeulen dus dat geeft hem ook geen vermogens voordeel.
De dc2 zal dus in race trim sneller zijn dan de dc5, daar heb je geen filpjes voor nodig, dit filmpje is een bewijs daarvan.
btw, niet voor niks vind Mr Spoon de nieuwe dc5 en de civic typeR helemaal niks aan. Onder andere doordat het onderstel niet racy genoeg is, te hoog zwaarte punt heeft en te zwaar is.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Gaskleppie wrote:In straat trim is hij zeker beter dan de dc2, maar als je op het circuit net zo veel centen te besteden hebt voor beide auto's zou de dc2 sneller moeten kunnen zijn.
Dit is wel vaag, hoor. Welke onderdelen moet je dan vervangen aan een stock JDM DC2-R om sneller te zijn dan een DC5-R? En wat kosten de onderdelen? Ik denk dat DC5 onderdelen duurder zijn, dus kan je weer minder kopen voor een DC5.
Je kan niet een getunede DC2 met een getunede DC5 vergelijken en dan conclusies trekken.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Moeilijk te zeggen natuurlijk!
Wat me wel opviel is dat 1 van de dc2's en 1 van de dc5's van de zelfde tuner komen. Nou zegt dat natuurlijk helemaal niks, maar de ideeen zijn dan wel ongeveer hetzelfde over wat je met zo'n auto uithaalt om hem sneller te maken.
Het is wel heel toevallig dat de 2 dc2's beide net zo veel voorsprong hebben op de dc5's in het laatste rondje.
Wat me wel opviel is dat 1 van de dc2's en 1 van de dc5's van de zelfde tuner komen. Nou zegt dat natuurlijk helemaal niks, maar de ideeen zijn dan wel ongeveer hetzelfde over wat je met zo'n auto uithaalt om hem sneller te maken.
Het is wel heel toevallig dat de 2 dc2's beide net zo veel voorsprong hebben op de dc5's in het laatste rondje.