Page 1 of 1

Prijs-prestatie

Posted: Tue Aug 03, 2004 11:45 am
by Guest
He mensen

Ik ben me de laatste tijd aan het orienteren om wat aanpassingen te doen aan m'n ctr. Nu mis ik zo'n beetje alle technische kennis, behalve wat ik op internet bij elkaar sprokkel. Na een beetje denkwerk heb ik het volgende plan bedacht om wat meer peper in die ctr te krijgen (over het hele toerengebied tot de VTEC inknalt).

Cold air intake
Nieuw uitlaatsysteem
Lichter vliegwiel
Chiptunen om het zakie goed afgesteld te krijgen.
Denk dat een setje nieuwe remmen hierna ook geen kwaad kan.

Het lijkt me wel een logisch geheel dit. Kouwe lucht erin, fuel burnen, wieltje laten draaien en het afval er zo snel mogelijk weer uit. Maar kan iemand me vertellen wat de nadelen hiervan zijn? Of zijn er betere aanpassingen te verzinnen in hetzelfde toerengebied. Ik had bedacht dat dit geintje me ongeveer 2250 a 2750 euro ging kosten...

Posted: Tue Aug 03, 2004 12:45 pm
by ITR1689
Chiptunen zou ik op het laatste momemt doen.
Je remmen zijn al vrij goed, Ferodo remblokken erop en het is raceklaar.

Posted: Tue Aug 03, 2004 12:46 pm
by IvoG
Chiptunen kan op dit moment alleen met een Hondata ECU, maar misschien vergis ik me.

Aan de inlaatkant valt het meeste te verdienen, en de remmen zou ik niet tot het laatste laten.

Posted: Tue Aug 03, 2004 8:29 pm
by ITR1689
De standaard CTR remmen zijn vrij goed. Beter dan de ITR remmen. Ze zijn iets groter. Mischien even groot als de ATR remmen terwijl de CTR lichter is.