Holy Sh*t! 350PK ITR VIDEO
Holy Sh*t! 350PK ITR VIDEO
http://cs.widener.edu/~epanek/Pete%20ride%20along.mpg
dit is echt waanzinnig, hij vliegt letterlijk door de versnellingen heen!
specs:
2001 ITRT 2.0Liter
LoveFab SST Manifold
Garret T3/04E 60 trim , .82 AR Stage 3 Wheel
Custom 2.5 Inch piping
Spearco FMIC
LoveFab 3in DP
Apexi N1, 3inch
ACT XT6P
MSD Digitial 6, Wires, BLaster SS , Cap
AEM Fuel rail and FPR
Seimen Deka 860 cc injectors
Walbro 255 hp
Tial 40mm WG
Tial 50mm BOV
Hondata 4b with P28
Greddy Profec B Spec 2
HKS Type 1 Timer
Z10 bars
JE 9.3:1 Forged Pistons
Eagle rods
ARP Headstuds
Golden Eagle Sleeves
GCK Axles
AC cam Seal
Hondata Intake Manifold gasket
meer info: http://www.honda-tech.com/zerothread?id=909421&page=1
:twisted:
dit is echt waanzinnig, hij vliegt letterlijk door de versnellingen heen!
specs:
2001 ITRT 2.0Liter
LoveFab SST Manifold
Garret T3/04E 60 trim , .82 AR Stage 3 Wheel
Custom 2.5 Inch piping
Spearco FMIC
LoveFab 3in DP
Apexi N1, 3inch
ACT XT6P
MSD Digitial 6, Wires, BLaster SS , Cap
AEM Fuel rail and FPR
Seimen Deka 860 cc injectors
Walbro 255 hp
Tial 40mm WG
Tial 50mm BOV
Hondata 4b with P28
Greddy Profec B Spec 2
HKS Type 1 Timer
Z10 bars
JE 9.3:1 Forged Pistons
Eagle rods
ARP Headstuds
Golden Eagle Sleeves
GCK Axles
AC cam Seal
Hondata Intake Manifold gasket
meer info: http://www.honda-tech.com/zerothread?id=909421&page=1
:twisted:
-
- Posts: 404
- Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
- Contact:
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Leuk.....
Dan kan ik gelijk uitleggen waarom ik dit helemaal NIKS vind.
1) het vermogen is niet op de weg te krijgen
2) het vermogen komt veel te langzaam in
3) dit heeft niks met een typeR te maken
4) op het circuit rij ik die gozer met z'n turbo R met een standaard ITR er helemaal uit
plus dat die gozer rijd als een wijf. bij korte bochten je hand op zijn kop in het stuur vastpakken om het stuur te draaien..... en dat rijd met een typeR, neem dan een civic. deze bak kan alleen nog maar rechtuit, en dat is wel het laatste waar een R voor ontworpen is!
Dan kan ik gelijk uitleggen waarom ik dit helemaal NIKS vind.
1) het vermogen is niet op de weg te krijgen
2) het vermogen komt veel te langzaam in
3) dit heeft niks met een typeR te maken
4) op het circuit rij ik die gozer met z'n turbo R met een standaard ITR er helemaal uit
plus dat die gozer rijd als een wijf. bij korte bochten je hand op zijn kop in het stuur vastpakken om het stuur te draaien..... en dat rijd met een typeR, neem dan een civic. deze bak kan alleen nog maar rechtuit, en dat is wel het laatste waar een R voor ontworpen is!
-
- Posts: 404
- Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
- Contact:
nah ja, ook frank heeft gelijk, in filmpje geeft ie alleen gas op rechte stukken.. jammer genoeg trekt ie hem niet overal vol door, tis steeds, vol gas, gas los, vol gas,gas los das irri! en dan ook nog steeds spinnende wielen bij vol gas... ik had het toch anders aangepakt als ik ene filmpie ervan ging maken!
maar ja, ik heb liever een flink getunde N/a itr die al een 250PK levert + een JRSC zodat je op een 300pk uitkomt, dan heb je en veel power, en het rijd als een n/a ( lijkt me toch )?
maar ja, ik heb liever een flink getunde N/a itr die al een 250PK levert + een JRSC zodat je op een 300pk uitkomt, dan heb je en veel power, en het rijd als een n/a ( lijkt me toch )?
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
ongeveer wel ja.....
een vortech supercharger vind ik dan nog het mooiste. Die houd de hele karakterestiek van de motor in ere maar geeft wel een puist vermogen waar je u tegen zegt!
Neem dan wel de versie met de intercooler, scheelt een hoop ellende.
Die vortech geeft laag toeren nog niet echt veel vermogen maar des te meer toeren je maakt, je meer vermogen je krijgt. Net als een na motor. Maar dan veel meer natuurlijk.
Daardoor krijgen de onderdelen ook minder op hun klote. Maar het blijft link!
Op een s2000 motor gaat hij van 240 naar 350pk! op een ITR weet ik zo even niet direkt maar dat zal idd wel ongeveer op de 300pk liggen.
Laatst is er jammer genoeg wel een s2000 kapot gedraaid met een vortech erop. Die reed een kwartiertje 240km/h en daar hield dat blok niet van.......... ondanks de interkoeler......
een vortech supercharger vind ik dan nog het mooiste. Die houd de hele karakterestiek van de motor in ere maar geeft wel een puist vermogen waar je u tegen zegt!
Neem dan wel de versie met de intercooler, scheelt een hoop ellende.
Die vortech geeft laag toeren nog niet echt veel vermogen maar des te meer toeren je maakt, je meer vermogen je krijgt. Net als een na motor. Maar dan veel meer natuurlijk.
Daardoor krijgen de onderdelen ook minder op hun klote. Maar het blijft link!
Op een s2000 motor gaat hij van 240 naar 350pk! op een ITR weet ik zo even niet direkt maar dat zal idd wel ongeveer op de 300pk liggen.
Laatst is er jammer genoeg wel een s2000 kapot gedraaid met een vortech erop. Die reed een kwartiertje 240km/h en daar hield dat blok niet van.......... ondanks de interkoeler......
is dat niet een "aftercooler" ?
trouwens, wat moet er nog meer gedaan worden aan blok bij een vortech?
andere zuigers/drijfstangen/hondata?
( en kwartier 240km/u rijden, ook nog charged dan ben je gewoon dom bezig :S )
[update]
ff wat info opgezocht:
1997-2001 ACURA INTEGRA TYPE R H.O. SUPERCHARGING SYSTEM
Channel Islands, CA (February 9, 2004)-Vortech Engineering, LLC has introduced a new high output supercharging system for the 1997-2001 Acura Integra Type R with the 1.8L Engine.
The addition of the V-5 G-Trim supercharger will increase horsepower from 195 to 298 and torque from 130lb./ft. to 195lb./ft. at approximately 8 psig at the flywheel.*
The system includes an integrated dual-pass air/water charge cooling configuration, which features a closed loop water cooling system with a stand-alone pump, tank and front mounted heat exchanger. Vortech’s patented extended supercharger drive technology allows remote placement of the supercharger on the driver’s side of the engine compartment. All components needed to bolt the system to a stock vehicle, such as billet aluminum mounting brackets, fuel system upgrade includes high-flow fuel pump, supercharger oil feed and drain, compressor bypass valve and all required fasteners are included. The installation allows retention of all factory accessories including A/C and power steering. This system is CARB legal under E.O. #D-213-21. A satin or polished finish is available.
Part # 4HC218-090SQ 1997-2001 Type R H.O. (satin) Price: $4,722.95
Part # 4HC218-098SQ 1997-2001 Type R H.O. (polished) Price: $4,931.95
-------------------------------------------------------------
Volgens de site moet het allemaal safe werken op stock internals.. maar of dat ECHT kan... :roll:
wel interresant ding, nooit echt in verdiept
trouwens, wat moet er nog meer gedaan worden aan blok bij een vortech?
andere zuigers/drijfstangen/hondata?
( en kwartier 240km/u rijden, ook nog charged dan ben je gewoon dom bezig :S )
[update]
ff wat info opgezocht:
1997-2001 ACURA INTEGRA TYPE R H.O. SUPERCHARGING SYSTEM
Channel Islands, CA (February 9, 2004)-Vortech Engineering, LLC has introduced a new high output supercharging system for the 1997-2001 Acura Integra Type R with the 1.8L Engine.
The addition of the V-5 G-Trim supercharger will increase horsepower from 195 to 298 and torque from 130lb./ft. to 195lb./ft. at approximately 8 psig at the flywheel.*
The system includes an integrated dual-pass air/water charge cooling configuration, which features a closed loop water cooling system with a stand-alone pump, tank and front mounted heat exchanger. Vortech’s patented extended supercharger drive technology allows remote placement of the supercharger on the driver’s side of the engine compartment. All components needed to bolt the system to a stock vehicle, such as billet aluminum mounting brackets, fuel system upgrade includes high-flow fuel pump, supercharger oil feed and drain, compressor bypass valve and all required fasteners are included. The installation allows retention of all factory accessories including A/C and power steering. This system is CARB legal under E.O. #D-213-21. A satin or polished finish is available.
Part # 4HC218-090SQ 1997-2001 Type R H.O. (satin) Price: $4,722.95
Part # 4HC218-098SQ 1997-2001 Type R H.O. (polished) Price: $4,931.95
-------------------------------------------------------------
Volgens de site moet het allemaal safe werken op stock internals.. maar of dat ECHT kan... :roll:
wel interresant ding, nooit echt in verdiept
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
gaskleppie wrote:Leuk.....
Dan kan ik gelijk uitleggen waarom ik dit helemaal NIKS vind.
1) het vermogen is niet op de weg te krijgen
2) het vermogen komt veel te langzaam in
3) dit heeft niks met een typeR te maken
4) op het circuit rij ik die gozer met z'n turbo R met een standaard ITR er helemaal uit
plus dat die gozer rijd als een wijf. bij korte bochten je hand op zijn kop in het stuur vastpakken om het stuur te draaien..... en dat rijd met een typeR, neem dan een civic. deze bak kan alleen nog maar rechtuit, en dat is wel het laatste waar een R voor ontworpen is!
Sorry vriend, ik vind je een lulle man. Ieders zijn mening om de motor aan tepakken he.
Ik zou verdikke niet weten waarom dit geen type'R is en dat het vermogen laat inkomt, vanaf drie duizend toeren dat zal zeker niet slecht zijn denk ik.
En als je zo iedereen gaat bestempelen, dan stap ik onmiddelijk uit de Type'R club want zoals jij zegt heb ik ook geen type'R. Tss...
Fred, dit is de mening van Frank en niet van de Type-R club. Je hoeft er dus niet uit te stappen. :-)
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
WoW...die Vortech!!!!
Is er ook een Vortech kit voor op een H22?? Lijkt me wel wat voor in een ATR.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Ik wil dit wel even uitleggen.
In mijn ogen is de Integra typeR gemaakt om als lichtgewicht atleet op circuits recordtijden te verbreken doormiddel van een super doorontwikkeld onderstel te combineren met een hoogtoerige lichtgewicht 1800cc motor.
De balans in vermogen en onderstel is zo goed als perfect.
Er zijn er niet veel van gemaakt dus vind IK het een beetje zonde om dan juist deze auto niet voor zijn doel te gebruiken. Neem dan een civic waar er een paar miloen van gemaakt zijn.
Ik weet dat ik een beetje ver ga in dit standpunt en dat niet iedereen het er mee eens is. Maar dit is MIJN mening.
Persoonlijk vind ik het een beetje zonde om alleen voor acceleratie een auto te gebruiken die een bochtenridder van de eerste orde is. Als je op het randje van bochtengrip hangt komt het vermogen van een turbo naar mijn idee te langzaam in. En dan bedoel ik niet bij hoeveel toeren de turbo gaat spinnen, maar hoe lang het duurt voor de motor reageert op de (naar mijn idee) te traag opbouwende turbodruk. Als je een circuitrijder bent moet je weten wat ik bedoel.
In een bocht wil je dat de motor DIREKT vermogen levert als je het gas intrapt. Een te trage reactie kan je dan achterstevoren in de banden laten hangen.
Ik heb helemaal niks tegen jou persoonlijk, ik geef gewoon mijn eigen mening, meer niet.....
Wat jij met je Integra doet moet je helemaal zelf weten. Als ik zou moeten kiezen tussen bv jou Integra of de Integra van jou vriend Hans zou ik voor die van Hans kiezen. (dat geeft mischien meer duidelijkheid over mijn ideeen over de Integra)
Vrienden?
In mijn ogen is de Integra typeR gemaakt om als lichtgewicht atleet op circuits recordtijden te verbreken doormiddel van een super doorontwikkeld onderstel te combineren met een hoogtoerige lichtgewicht 1800cc motor.
De balans in vermogen en onderstel is zo goed als perfect.
Er zijn er niet veel van gemaakt dus vind IK het een beetje zonde om dan juist deze auto niet voor zijn doel te gebruiken. Neem dan een civic waar er een paar miloen van gemaakt zijn.
Ik weet dat ik een beetje ver ga in dit standpunt en dat niet iedereen het er mee eens is. Maar dit is MIJN mening.
Persoonlijk vind ik het een beetje zonde om alleen voor acceleratie een auto te gebruiken die een bochtenridder van de eerste orde is. Als je op het randje van bochtengrip hangt komt het vermogen van een turbo naar mijn idee te langzaam in. En dan bedoel ik niet bij hoeveel toeren de turbo gaat spinnen, maar hoe lang het duurt voor de motor reageert op de (naar mijn idee) te traag opbouwende turbodruk. Als je een circuitrijder bent moet je weten wat ik bedoel.
In een bocht wil je dat de motor DIREKT vermogen levert als je het gas intrapt. Een te trage reactie kan je dan achterstevoren in de banden laten hangen.
Ik heb helemaal niks tegen jou persoonlijk, ik geef gewoon mijn eigen mening, meer niet.....
Wat jij met je Integra doet moet je helemaal zelf weten. Als ik zou moeten kiezen tussen bv jou Integra of de Integra van jou vriend Hans zou ik voor die van Hans kiezen. (dat geeft mischien meer duidelijkheid over mijn ideeen over de Integra)
Vrienden?
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm