Voorstellen van Marco

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Post Reply
marco gooyaers
Posts: 159
Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm

Voorstellen van Marco

Post by marco gooyaers »

Hallo Honda mensen,

Ik wil me even voorstellen, had niet gezien dat dat kon:-). dook meteen op de techlink.

Mijn naam is Marco Gooyaers, ben 37 jaar en ik woon in Apeldoorn. Ik geef les op een Zmok school als docent alles, maar vooral Biologie en Techniek.

Tot voor 4 jaar had ik helemaal niets met auto's. Ik kon echter over wat geld beschikken en ik wilde dan ook wel een cabrio. Ik vond het allemaal maar niks (van porsche tot ferrari) tot ik in een dikke mini ging zitten. Wat knus en wat een leuk bochtenwerk. Ik heb toen een mini cabrio gekocht (heeeeeeeeeel dik, elec. dak en bruut maar toch mooi geluid) en werd ineens heel blij van mini's en andere coole auto's.

De mini cornered dan wel heel goed, maar snel is hij niet (meer). Gelukkig heb je dan de Engelsen die hier raad mee weten. Het bedrijf Watsonrally bouwt aan de lopende band vtec's in in mini's. Duur, maar kwalitatief heeeel goed.
Na flink sparen heb ik een B18C6 (compleet) motor gekocht en die gaat vrijdag a.s. in de mini (inbouwen duurt ongeveer een maand). Wedstrijdje iemand???? :) 0-100 onder de 5 secs, als het tenminste droog en warm is.

De keuze voor Honda was niet zo moeilijk, hoewel ik wel lang twijfelde tussen een1600 20v 4AGE Toyota (rustige motor) of een B16A2. De Honda heeft toch meer power. De Toyotamotor is net als mijn 1600 4AGE te spoepel en daardoor saai. Door een financieel mazzeltje werd het overigens een B18C6, ben ik meteen klaar hoop ik.

Dat was het wel.

O ja, ik ben ook een mini roadster aan het bouwen (Banham mini roadster, zoek maar op Google) met een 1600 4AGE achterin. 600 kg, 165 pk! Alles valt wel tegen dus voor ie klaar is ben ik nog een jaar verder.

Groeten,

Marco
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Wow, erg gaaf. Ik heb eerder van dat bedrijf in Engeland gehoord maar ik wist niet dat er hier in Nederland ook dergelijke Mini's reden.

Je hebt een zeer goede en betrouwbare motor uitgekozen. 190 pk op hoeveel kilo wordt dat?

Maak wat foto's van de vooruitgang bij het inbouwen. Ik denk dat een aantal mensen hier dat erg interessant vinden.

In ieder geval welkom.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Mau il-Vec
Posts: 404
Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
Contact:

Post by Mau il-Vec »

Leuk project Marco, hou ons op de hoogte, en hebbie nog foto's?
Ben zeer benieuwd, veel lees plezier
:wink:
marco gooyaers
Posts: 159
Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm

mini Type-R

Post by marco gooyaers »

Hoi Lui,

Het wordt rond de 700kg, de Honda motoren zijn wat zwaar :) .

Wat ook leuk is is dat ik er een caravan, Puck, achter heb (soms^^). Ben erg benieuwd naar de Ardennen, ff heuvel op wat andere caravanrijders wegbeuken hehe.

Grtz.,

Marco
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

hahaaha!! dit zijn de betere projecten!!
Je kent de ringmini zeker ook? Die heeft een B16 motor in zijn Mini van.
Als je techische vragen hebt over de motor kan je ze stellen. Ik heb al heel wat projecten achter de rug en ook de electronica is geen probleem.
Hoe ga je het doen met de ECU? neem je de B18 ecu of ga je over op de VTi OBD1 ecu? Dat is namelijk wel aan te bevelen ivm eventuele bekabeling en Imobilyzers die je dan verplicht in moet bouwen.

Suc6!!
stoede
Posts: 146
Joined: Sun Jun 08, 2003 4:13 pm

Post by stoede »

ben zeer benieuwd

kameraad van me heeft hetzelfde blok in een lotus elise gebouwd en dat ding rijd echt super
Post Reply