Het is gebeurd, ik kon niet wachten, dus toen ik de Toda B nokkenassen in mijn handen had heb ik ze maar gelijk gemonteerd. Eerst was het de bedoeling om ze tegelijkertijd met de andere aanpassingen te monteren, maar op deze manier kan ik beter zien wat de effecten van alleen nokken zijn.
En die zijn er!
Buiten het feit dat hij voor geen kwartje stationair meer loopt (moet ik nog aan werken) trekt hij als een beer de Vtec in! Niks meer wachten tot de 5800rpm. Nee, gewoon vanaf 3500rpm beginnen de nokken te werken en het Vtec schakelpunt is bijna vlakgestreken.
Midtoeren heeft hij ook veel meer kracht, maar piek is er niet veel bijgekomen. Nou is dit ook presies de eigenschap van de nokken dus dat wist ik eigenlijk al, net als de stationair.
Maarja, wie snel wilt zijn moet pijnleiden toch?
Ik kan niet wachten op de andere zuigers!
Toda's zitten erin!
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Je kan ze normaal pas monteren als je ook andere klepveren hebt.
Je hebt voor deze nokken MINIMAAL een afc nodig anders blijf je kloten.
Een programeerbaar systeem is wel aan te bevelen.
Dit setje heb ik 2e hands maar normaal gaan ze zo'n 1250eu ex btw zonder veren.
TCC kan binnenkort imitatie Toda B leveren die uit een blank cam gedraaid zijn. Kwaliteit moet goed zijn. In de racerij worden deze nokken al jaren gebruikt zonder problemen.
En dan zal je zien dat het verschil nog niet eens zo groot is!
Hoe ging dat amerikaanse spreekwoord ook alweer?
When you want to outrun another, you need twise the horspower!
En dat heb ik nog lang niet
Je hebt voor deze nokken MINIMAAL een afc nodig anders blijf je kloten.
Een programeerbaar systeem is wel aan te bevelen.
Dit setje heb ik 2e hands maar normaal gaan ze zo'n 1250eu ex btw zonder veren.
TCC kan binnenkort imitatie Toda B leveren die uit een blank cam gedraaid zijn. Kwaliteit moet goed zijn. In de racerij worden deze nokken al jaren gebruikt zonder problemen.
Cool! We moeten maar weer eens gaan spelen...
En dan zal je zien dat het verschil nog niet eens zo groot is!
Hoe ging dat amerikaanse spreekwoord ook alweer?
When you want to outrun another, you need twise the horspower!
En dat heb ik nog lang niet
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Hij trekt nu hard de vtec in. Dat wil dus zeggen dat hij al hard trekt VOOR hij in de Vtec zit.
Kijk als je het alleen doet om je maximale vermogen te verhogen kan je beter andere nokken nemen zoals de skunk2's
Deze zijn voor de racerij bedoeld dus die leveren een BRUIKBAAR vermogen op, dus tussen de 6 en 8000 toeren. Piek leveren ze niet zo veel als de skunk2's. Op het circuit kan je moeilijk tussen de 7 en 9000 toeren blijven. Daar zak je vaak onder de 7000 toeren en dan is het fijn dat je daar ook nog vermogen hebt.
Doe je het voor het sprinten dan zijn de skunk2's weer beter. Net wat je wilt!
Als TCC een prijs weet wat ze gaan kosten hoor je het meteen.
Kijk als je het alleen doet om je maximale vermogen te verhogen kan je beter andere nokken nemen zoals de skunk2's
Deze zijn voor de racerij bedoeld dus die leveren een BRUIKBAAR vermogen op, dus tussen de 6 en 8000 toeren. Piek leveren ze niet zo veel als de skunk2's. Op het circuit kan je moeilijk tussen de 7 en 9000 toeren blijven. Daar zak je vaak onder de 7000 toeren en dan is het fijn dat je daar ook nog vermogen hebt.
Doe je het voor het sprinten dan zijn de skunk2's weer beter. Net wat je wilt!
Als TCC een prijs weet wat ze gaan kosten hoor je het meteen.
hoeveel pk verschil zit dan tussen piek vermogen tussen de toda's en de skunks?? als dat maar 5-10pk scheelt kan je ent zo goed die toda's nemen, dan hebbie tenminste veel meer vermogen in lagere toerentallen... word gek dat wachten vanuit 1st gear tot ie in vtec slaat... bij een sprint is de tegenparty al pleite en ik moe tnog op gang komen... héél irri wild at gedeeltelijk oplossen door ook een spoon 4,2kg vliegwiel te gaan halen en iets lichtere velgen
Verwacht je niet iets van de wagen wat er normaal gesproken niet in zit? Over het hele toerengebied volle kracht is nou eenmaal niet de aard van het beestje.
Je kan het gedrag wel een beetje veranderen maar het is niet voor niets een VTEC. Misschien kun je beter denken aan een turbo of een supercharger want met n/a ga je het niet redden.
Mijn eerste versnelling is juist heel snel, voor je het weet moet je weer schakelen.
Je kan het gedrag wel een beetje veranderen maar het is niet voor niets een VTEC. Misschien kun je beter denken aan een turbo of een supercharger want met n/a ga je het niet redden.
Mijn eerste versnelling is juist heel snel, voor je het weet moet je weer schakelen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
VTECCIE wrote:Verwacht je niet iets van de wagen wat er normaal gesproken niet in zit? Over het hele toerengebied volle kracht is nou eenmaal niet de aard van het beestje.
Je kan het gedrag wel een beetje veranderen maar het is niet voor niets een VTEC. Misschien kun je beter denken aan een turbo of een supercharger want met n/a ga je het niet redden.
Mijn eerste versnelling is juist heel snel, voor je het weet moet je weer schakelen.
je kunt dit wel creéren door lichter vliegwiel en die nokken wat frank nu heefd...
turbo/ of charger zou ik heél erg graag willen maar durf het niet...
hoor te veel gekke verhalen over turbo's en chargers... het moet betrouwbaar en goed zijn...
daarom denk ik dat lichte velgen + intake/exhaust + cams wel een leuk alternatief biedt en eventueel nog een NXL wet kit erbij die een 35-50pk geeft...