Gaskleppie, aangenaam!

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Gaskleppie, aangenaam!

Post by Gaskleppie »

Ok, nu is het mijn beurt om me voor te stellen.

De meeste kennen me al, maar voor de gene die deze naam voor het eerst horen:
Mij echte naam is dus Frank en ik woon in Wateringen, onder de rook van DenHaag.
Voor ik een Integra kocht heb ik altijd (9 jaar) een CRX gereden. Deze is in de loop der jaren getransformeerd van een standaard ed9 naar een ed9 met echt alles wat je kan voorstellen op het gebied van performance. Het topstuk daarvan was m'n zelfgebouwde B20 Vtec. +-240Pk in net geen 1000kilo. Ik hoef denk ik niet uit te leggen hoe dat afgaat.
Maar er zijn hier mensen in Nederland die je zo'n hobbie niet gunnen en vinden het nodig om hem van je te stelen.......
En dat terwijl de verzekiring voor de splinternieuwe motor nog niet rond was....

Na een jaartje heel sacherijnig geweest te zijn, en het allemaal niet meer zag zitten heeft Robert Jan van TCC me ongeloofelijk verrast door een geldinzameling te houden bij iedereen die mij een warm hart toedroeg. Samen met het beetje verzekeringsgeld en nog wat van m'n ouders kon ik weer naar een andere Honda gaan kijken.
Het werd een zwarte schade Integra typeR uit duitsland. Die heb ik zelf opgeknapt en ingevoerd.
Ik zag weer licht in de duisternis!!! Bij deze nog iedereen bedankt voor de bijdrage. Het is goed besteed!! :wink:

Aangezien het bloed weer was gaan stromen, ik niet op vakantie ben gegaan dat jaar en ik nog een meevaller kreeg kon ik een fatsoenlijk paar velgen erbij kopen. (met dank aan Patrick van CWA) Racinghart cp-035 in 17". Tandjes wat staat dat goed op zwart!

Na een jaartje sparen sta ik op het punt om de motor serieus beet te pakken. Honda heeft natuurlijk al mega z'n best gedaan op de B18c6 dus om die te verbeteren moet je van goede huize komen. Toch ga ik het proberen!
Het blijft een NA motor, dat staat buiten kijf. Een Integra is een circuitracer en een turbo of supercharger vind ik niet passen in de typeR mythologie.
Het plan is dus om de compressie te verhogen door gesmede 11,8:1 wiseco zuigers te plaatsen. Tevens ga ik de verbrandingskamer aanpassen. Dit zogenaamde "squerten" zorgd ervoor dat het mengsel naar het midden van de kamer gedrukt word en zo voor een hevigere verbranding zorgd. Ook de poorten ga ik verder bewerken en ook het inlaatspruitstuk en gasklep worden voor een zo hoog mogelijke flow aangepast.
Om dit alles goed te laten werken komen er Toda B nokkenassen in. Als dit allemaal klaar is hoop ik de 230Pk grens te passeren. Vooral midtoeren hoop ik veel koppel te winnen.
Ook ben ik nog wat van plan met de Injectoren..........

De mods tot nu toe zijn:
Racinghart CP-035 17" winning gold
Bridgestone s-03
Spoon carbon imitatie spiegels
Carbon fiber motorkap
Tsunami voorbumper lip
Autometer oil -temp -druk & a/f ratio
Injen Cold air Intake
DC sports 4-1 JDM uitlaatspruitstuk
testpijp
HKS Hipower cat back uitlaat

Dit alles zorgt nu voor 217,5 pk op de motor.
Hier een paar fototjes:
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


En ik ben nog lang niet klaar! :wink:
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Welkom Frank!

Je hebt een verschrikkelijk mooie wagen en je plannen zijn ook niet mis. Heb je nog andere foto's van je wagen? Deze kon ik namelijk al en ik ben benieuwd naar het totaalplaatje met de velgen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Oja, voor de statestieken, miijn Integra nummer is 2698
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Nummer toegevoegd. Bouwjaar?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Guest

Post by Guest »

:shock: eeerg mooie R , die 217.5pk is ook al nie mis met die mods!
^RAZER^
Posts: 69
Joined: Tue Jun 10, 2003 10:01 pm

Post by ^RAZER^ »

verry nice frank
nice!!!
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Welkom...
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Re: Gaskleppie, aangenaam!

Post by CyRaX »

gaskleppie wrote:HKS Hipower cat back uitlaat


He Gaskleppie,

Wat zijn de maten van jouw cat back systeem?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

maten? dikte bedoel je? Die is 60mm het hele eind. En de lengte is voor de JDM en usdm market, dus te lang voor onze katten. ff de zaag erin en probleem is weg.
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Welkom Frank, leuk om een zwarte krent te hebben in de witte melk! :wink: :lol:
Nyther
Posts: 698
Joined: Wed Nov 12, 2003 5:09 pm

Post by Nyther »

strakke kar frank, trouwens ik zie op de dyno-sheet dat de wiel-pk's 155pk zijn? is dat normaal niet hoger?


greetz, Kevin
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

idd, maar dit is te verklaren. Door dit type rollenbank heb je veel meer verlies dan normaal.

Dit is geen dyno-jet waarbij je op 1 grote rol staat, maar een ander type waarbij je met je voorwielen tussen 2 kleinere rollen zakt. Hierdoor heb je al meer verlies door de extra wrijving. Tevens had ik problemen met de extra toppel toename als de Vtec insloeg. Wielspin op de rollen was het gevolg. (mede omdat de antislip toen bijna was weggesleten op de rollen)
Om die reden hebben we de auto heel hard op de rollen moeten trekken om geeb wielspin te krijgen.
Ook hierdoor gaat het verlies natuurlijk omhoog.
Doordat dit verlies naderhand gemeten wordt en gecompenseerd wordt maakt het voor het uiteidelijk gemeten vermogen op de motor niks uit.
De versnellingsbakken van Honda zijn juist heel efficient en vreten minder vermogen weg dan bij andere merken. Als alles klaar is wil ik wel een keer op een dyno-jet gaan staan om presies te zien hoeveel wiel PK's ik nou straks heb.

Je moet dus niet te veel kijken naar het wielvermogen, dat is een beetje vertekend. In de states noemen ze een bank als deze een mustang dyno. Als je dyno's op een mustang bank vergelijkt zie je ongeveer dezelfe effecten.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

fototjes toegevoegd. Zie boven.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Hehe... mooi hoor!!
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

wereld beroemd in heel Japan.....
http://www.gtr-world.net/news/20080613- ... lease.html
Whoehahahaahaa!

zo, even mn voorstel topic afgestoft zeg.. vorige post is uit 2004! Proest!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Hahaha dikke shit!
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Toe maar!
Leuk man!
User avatar
itr assen
Posts: 530
Joined: Sun Aug 07, 2005 9:41 pm
Contact:

Post by itr assen »

:thumbs: geweldig.
Stéphane
Posts: 246
Joined: Fri Jun 11, 2010 2:04 pm

Post by Stéphane »

Gaskleppie wrote:wereld beroemd in heel Japan.....
http://www.gtr-world.net/news/20080613- ... lease.html
Whoehahahaahaa!

zo, even mn voorstel topic afgestoft zeg.. vorige post is uit 2004! Proest!

Grappig. Volgens mij heb ik die foto van jou gemaakt toen. Maar ik kan me vergissen.
Stéphane
Posts: 246
Joined: Fri Jun 11, 2010 2:04 pm

Post by Stéphane »

Net even zitten zoeken, maar ik heb hem gevonden :thumbs:

Ik heb een soort 'geheugen' dat ik alle foto's die ik maak onthoud, min of meer. Hier is de foto zoals ik hem bij mij in gallery heb staan:

Image

De rest staat hier:http://www.8200rpm.com/gallery/TA2008Web/index_9.htm
Post Reply