stukken!

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Post Reply
Guest

stukken!

Post by Guest »

Ik heb men itr juist terug uit de garage .
Was maandagnaar huis aant het cruisen dacht, nog even in de vtec jagen,hij kwam wel maar pas op een 8000tr/min en dit herhaalde zich nog een paar keer.
Niet echt normaal.
Olie is vervangen geweest op 90600 km toen ik hem heb gekocht en dit probleem deet zich voor op 92500 km .
Pijlstok gecontroleerd er hong geen olie aan de pijlstok :roll:
Naar garage gedaan olie bijgevuld en de garagist verklaarde dat de oliedaling kwam door verandering van merk van olie (auto altijd bij andere garage onderhouden geweest).
Kan dit :?:
accordR alias AccordS
Posts: 1387
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Contact:

Post by accordR alias AccordS »

ik heb het zelf nog niet meegemaakt dat mijn v-tec zolaat in komt.
misschien van andere R rijders .

veel succes ( natuurlijk zonder problemen)

gr. accordR
Nyther
Posts: 698
Joined: Wed Nov 12, 2003 5:09 pm

Post by Nyther »

dit probleem komt wel eens vaker voor, was voglens mij de oorzak van een te laag olieniveau ofzoiets, post het even op www.streetlegalhonda.nl daar weten ze precies hoe en wat er aan de hand is....
Guest

Post by Guest »

Oliepijl stond eeerg laag .
Nu terug bijgevuld ,vtec terug in op 5800tr/min :lol: hopelijk blijft dat zo!
thanks.
PS.
Leuke site alleen spijtig van het weinig aantal forumgebruikers.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

theo wrote:Oliepijl stond eeerg laag .
Nu terug bijgevuld ,vtec terug in op 5800tr/min :lol: hopelijk blijft dat zo!
thanks.
PS.
Leuke site alleen spijtig van het weinig aantal forumgebruikers.


Zou wel ff je oliedruk in de gaten houden. Laag oliepeil en toch VTEC rijden kan wel eens funest zijn. Een ITR blokje is erg gevoelig voor warm rijden en oliestanden... :?

Als je olie net vervangen is en je moet nu alweer bijvullen dan lijkt dit ook niet normaal. Of gebruik je 0W40?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Nyther
Posts: 698
Joined: Wed Nov 12, 2003 5:09 pm

Post by Nyther »

dan ahd ik het toch nog goed wat het probleem was... :D
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

theo wrote:Leuke site alleen spijtig van het weinig aantal forumgebruikers.


Verspreid dan vooral het woord (of liever onze URL!) :wink:
Guest

Post by Guest »

Warmlopen deed hij niet en wat betreft het merk van olie moet ik bij men garagist eens informeren.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

theo wrote:Warmlopen deed hij niet en wat betreft het merk van olie moet ik bij men garagist eens informeren.


Ik heb het ook niet over warmlopen... warmrijden! Maar dat is een ander verhaal.

Als je met een zeer laag oliepeil hebt gereden en de motor daarna ook nog in VTEC gebied (Zelfs +8000 rpm... :evil: ) brengt dan kan dat slechte gevolgen hebben voor je oliepomp. Eventuele problemen kun je dus afleiden van je oliedruk.

Better save then sorry, niet? Zoveel ITR's zijn er niet dus wees er zuinig op. Maar informeren bij de garage kan zeker geen kwaad.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Guest

Post by Guest »

AAh warmrijden sorry verkeerd begrepen. :o ops:
Guest

Post by Guest »

castrol syntec 5w30 word mij hier en daar aanbevolen.
Nyther
Posts: 698
Joined: Wed Nov 12, 2003 5:09 pm

Post by Nyther »

theo wrote:castrol syntec 5w30 word mij hier en daar aanbevolen.


0w40 voll syntetisch volgens dealer advies.... en dat zit er bij mij ook in......
Guest

Post by Guest »

Olie is op 4000 km gedaan te hebben nog 3 keer bijgevuld geweest (ong. 1 l elke keer) :cry: .
Volgens de garagist lag het aan de klepzittingen, deze gaat hij vervangen en dan zou het probleem opgelost moeten zijn!
Moeten de kleppen zelf ook niet mee vervangen worden ,volgens hem niet ?
BTW. heb nog 4 maanden garantie :D
Guest

Post by Guest »

klepzittingen?? Zijn het niet de klepseals? dat zou namelijk wel kunnen dat daar olie verloren gaat. In dat geval hoefen de kleppen niet vervangen te worden.

is je integra inmiddels gemaakt?

groetjes Leslie
Guest

Post by Guest »

Nee leslie nog niet maar einde deze week doe ik hem binne en hou ik jullie verder op de hoogte!
DC2
Posts: 1088
Joined: Fri Sep 26, 2003 3:43 pm

welke olie?

Post by DC2 »

Welke olie gebruiken jullie? Hoewel hyperformance 10w60 aanbeveelt, krijg ik het idee dat 0w40 en 5w40 meer gebruikt wordt. 10w60 schijnt te dik te zijn voor straatgebruik.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Castrol GTX Magnatec 5W40
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Guest

Post by Guest »

:evil: Ale' het volgende gistere tot in zen 4 de goe opgetrokken ,moest ik afremmen voor kruispunt ik stop en komt er een redelijke wolk wit grijze mist(rook naar verbrand water) :twisted: uit men uitlaat ,nog is getest en rookt enkel als hem in de vtec is geweest :? !(oliepijl is goe en motor stond goe warm)
De koppakking zeker of is het nog iets anders! :twisted:
Guest

Post by Guest »

Ondertusse is de itr weer terug.
Zit een nieuwe koppakking op ,nieuwe klepseals en de andere prulle zijn ook gemaakt :D .
Hopelijk duurt het nu wa langer voor ik terug naar de garage moet. :?
Guest

Post by Guest »

Heb er nu 1000km bij opgezet na de reparatie oliepijl gecontroleerd staat gewoon nog iets bove max,geen druppel olie meer happy happy :D :D :D :D :D :D
Post Reply