DC5 gesloten luchtfilter upgrade (comptech/mugen)

Als je iets nodig hebt. (Wanted)
aminam
Posts: 3
Joined: Wed Nov 02, 2016 12:45 pm

DC5 gesloten luchtfilter upgrade (comptech/mugen)

Post by aminam »

Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar een upgrade voor mijn standaard dc5 luchtfilter, er zijn al 2 schroeven geknapt en het filter leek een aardige restrictie op te leveren bij het tunen.
Het liefst koop ik een Comptech IceBox filter omdat ik daarmee de standaard papieren filters kan blijven gebruiken (ep3 is hetzelfde model). Een mugen filter zou ook een optie zijn, maar enkel de latere versie met de schuine afronding past.
Een ep3 mugen filter heb ik al maar deze paste dus niet, dus stel dat iemand zijn comptech filter wil ruilen voor een mugen dan houd ik me aanbevolen. :) Verdere opties dan deze 2 ken ik haast niet, een model van ARC bestaat ook maar de lassen hiervan schijnen te scheuren en deze gebruikt schijnbaar meerdere exotische filters.

Als iemand raad voor me heeft of me kan doorverwijzen zou ik dat zeer op prijs stellen, ben al een eeuwigheid op zoek maar het lukt met niet om iets in handen te krijgen zonder dat ik er vitale organen voor moet verkopen.

groet, Brian
s4mmi
Posts: 17
Joined: Mon Jul 07, 2014 12:08 am

Re: DC5 gesloten luchtfilter upgrade (comptech/mugen)

Post by s4mmi »

Mugen of Gruppe M zijn de airboxen die het beste presteren voor de dc5. Beide zijn wel niet de goedkoopste. Hou vooral het Engels Dc5 forum in de gaten, daar komen er af en toe te koop.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
aminam
Posts: 3
Joined: Wed Nov 02, 2016 12:45 pm

Re: DC5 gesloten luchtfilter upgrade (comptech/mugen)

Post by aminam »

s4mmi wrote:Mugen of Gruppe M zijn de airboxen die het beste presteren voor de dc5. Beide zijn wel niet de goedkoopste. Hou vooral het Engels Dc5 forum in de gaten, daar komen er af en toe te koop.
De comptech icebox geeft voor zover ik weet de hoogste piek in vermogen. Probleem met de engelse fora is dat de airboxen die zij gebruiken allemaal voor rechtsgestuurde DC5R zijn. Mijn dc5 is linksgestuurd waardoor sommige systemen anders geplaatst zijn in de motorruimte, de gen1 mugen airbox en de gruppem zijn daardoor incompatible. Overigens heb ik nu wel een gen2 mugen airbox uit amerika weten te halen dus ik ben ondertussen voorzien! Ik wacht nog even tot ik mijn nieuwe rrc spruitstuk binnen krijg voordat ik hem erin zet, ben benieuwd.
aminam
Posts: 3
Joined: Wed Nov 02, 2016 12:45 pm

Re: DC5 gesloten luchtfilter upgrade (comptech/mugen)

Post by aminam »

Heb uit amerika een mugen luchtfilter weten te halen die de linksgestuurde dc5 past. Dit topic mag dus dicht, ik open dan een nieuwe om mijn mugen ep3 luchtfilter aan te bieden.
Post Reply