koppelingprobleem

Alles over versnellingsbakken en koppelingen.
Post Reply
chrisb
Posts: 1
Joined: Tue Feb 26, 2019 11:52 pm

koppelingprobleem

Post by chrisb »

Beste allemaal,

Ik heb een rhd accord SiR-T CF4 uit 1998.
Ik heb een probleempje met me koppeling waar ik niet helemaal zelf uit kom.
Laatst heb ik mijn hulpcilinder vervangen(de vloeistof spoot er letterlijk uit).
Voordat ik de hulpcilinder heb vervangen zat het aangrijpingspunt altijd vrij laag, na +- 2 cm al. Maar sinds ik de hulpcilinder heb vervangen zit het aangrijpingspunt een stuk hoger en slipt de koppeling af en toe zelfs in lang fileverkeer(dus veel en snel achter elkaar de koppeling gebruiken) maar een stukje na de file slipt ie helemaal niet meer.
Toch maar ff gecheckt en bij het opnieuw ontluchten kwam ik er achter dat de koppelingsvork niet helemaal terug komt. Na het opendraaien van de ontluchtingsnippel kan ik m zo 2 cm verder terugduwen, als ik dat heb gedaan kan ik ook weer zo'n 100 km rijden en blijft het aangrijpingspunt lekker laag zitten maar daarna gaat ie toch weer omhoog en begint hetzelfde probleem weer. :crushed:

Heeft 1 van jullie een idee wat dit zou kunnen zijn?
M'n hoofdcilinder was bij het koppelingspedaal een klein beetje vochtig dus ook maar een nieuwe besteld maar als die lek zou zijn komt de koppeling toch juist weer lager door lucht in t systeem?
De vloeistof die bij het ontluchten eruit komt is trouwens gewoon helemaal helder.

Alvast bedankt!
Post Reply