Even voorstellen CTR 30 th ann

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Post Reply
DidiCC
Posts: 14
Joined: Sun Sep 09, 2018 8:04 pm

Even voorstellen CTR 30 th ann

Post by DidiCC »

Zal me even voorstellen, ik ben Dieter, 46 jaar uut Grunn.
Me hele leven Japans gereden, 2 keer iets anders, een Clio Williams ( 2 maanden ) en hier voor om af te kicken van mijn EK4 een Seat Arosa.
Me Japanners waren eigenlijk heel saai, begonnen met Swift GTI en daarna 3 keer CRX en toen eigenlijk in 2000 me EK4 gekocht en die helemaal af gereden.
eigenlijk vanaf het begin dat ik de Arosa had, miste ik mijn Honda al.
Nu ik weer helemaal opnieuw ben begonnen met alles in mijn leven, toch maar weer een Honda.
Het is uiteindelijk bewust een EP3 geworden en wel een Satin Silver 30 th ann uitvoering.
Stuur links en origineel NL auto.
Erg blij mee, al liepen de kosten al wel aardig op, bedoeling is dat die helemaal weer origineel wordt, optisch dan.
En ja, met een R mag je lid worden van deze club, bij deze dus :chuncky:
User avatar
Spongerobie
Posts: 209
Joined: Fri Jul 20, 2012 7:37 pm

Re: Even voorstellen CTR 30 th ann

Post by Spongerobie »

Hoi Dieter,

Welkom hier :)
Een originele nederlander zou ik koesteren, vooral als het nog een 30th anniversary edition is :)
Heb je wat fotos van de wagen?

Misschien direct tijd voor een eerste ontmoeting op Japfest in Assen? zie hiervoor het topic in de Meetings sectie
[CENTER]Keizacht de Sponzigste![/CENTER]
DidiCC
Posts: 14
Joined: Sun Sep 09, 2018 8:04 pm

Re: Even voorstellen CTR 30 th ann

Post by DidiCC »

Image
DidiCC
Posts: 14
Joined: Sun Sep 09, 2018 8:04 pm

Re: Even voorstellen CTR 30 th ann

Post by DidiCC »

Foto's ben ik slecht mee, rij liever dan dat ik hem fotografeer hahaha
Deze geeft wel beetje idee, en ja, is de bedoeling dat die nog wel wat jaartjes mee gaat.
Japfest was idd de bedoeling, Assen ligt hier immers vlak om de hoek zeg maar en ben eindelijk eens vrij ook :)
User avatar
Ray
Posts: 706
Joined: Mon Jan 17, 2011 4:02 pm

Re: Even voorstellen CTR 30 th ann

Post by Ray »

Dag mede EP3 rijder! Mooie wagen!
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Image
DidiCC
Posts: 14
Joined: Sun Sep 09, 2018 8:04 pm

Re: Even voorstellen CTR 30 th ann

Post by DidiCC »

Dank je, ben er idd erg blij mee :)
Jij rijdt nog in een zwarte begrijp ik ?
User avatar
Ray
Posts: 706
Joined: Mon Jan 17, 2011 4:02 pm

Re: Even voorstellen CTR 30 th ann

Post by Ray »

Yep, al sinds 2010 :)
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Image
DidiCC
Posts: 14
Joined: Sun Sep 09, 2018 8:04 pm

Re: Even voorstellen CTR 30 th ann

Post by DidiCC »

Mag ik je vragen wat jij tankt ?
Gooi je er 95 of 98 in ? Nu weet ik dat er 95 in mag, maar heb sterk het idee dat zij dan minder loopt.
Ik zelf tank 98, maar kon nu ff niet anders.
User avatar
Ray
Posts: 706
Joined: Mon Jan 17, 2011 4:02 pm

Re: Even voorstellen CTR 30 th ann

Post by Ray »

Sinds ik de auto heb gooi ik er al 98 in. :)
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Image
DidiCC
Posts: 14
Joined: Sun Sep 09, 2018 8:04 pm

Re: Even voorstellen CTR 30 th ann

Post by DidiCC »

Ja, leek mij zelf ook al beter, dus blijven we gewoon 98 erin gooien.
98 was afgesloten en we hebben niet zoveel Shell en BP in de buurt die 98 voeren, vandaar even de keus voor de kwart tank 95.
Is een daily en moet wel naar het werk natuurlijk hehehe
User avatar
Spongerobie
Posts: 209
Joined: Fri Jul 20, 2012 7:37 pm

Re: Even voorstellen CTR 30 th ann

Post by Spongerobie »

Ik tank ook al sinds ik mijn ATR heb 98, heb ook eenmalig een keer 95 getanked, gaan ze echt niet dood van :)
[CENTER]Keizacht de Sponzigste![/CENTER]
DidiCC
Posts: 14
Joined: Sun Sep 09, 2018 8:04 pm

Re: Even voorstellen CTR 30 th ann

Post by DidiCC »

Nee, snap ik, maar had wel idee dat die anders liep, al kan dat natuurlijk ook tussen de oren zitten hehehe
Al moet ik zeggen hij loopt op het moment sowieso beroerd. Bakken lawaai en oppakken ho maar.
Eerst maar ori luchtfilterhuis erin en een normale accu en de kleppen stellen. Dan zien we wel weer wat er nog meer aankomt :P Hopelijk niet te veel hahaha
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Even voorstellen CTR 30 th ann

Post by Jo& »

Gefeliciteerd met je aankoop. Wees er zuinig op. Zijn maar 100 in het zilver gemaakt.
Wat is de km stand van je wagen? Ivm wat je meldde..

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
DidiCC
Posts: 14
Joined: Sun Sep 09, 2018 8:04 pm

Re: Even voorstellen CTR 30 th ann

Post by DidiCC »

Sorry voor de late reactie. Hij zit nu op 196k. Kleppen zijn inmiddels gesteld en scheelde wel wat tikken. Het is op moment eerst even de basis weer op orde. En weet sowieso van 6 lhd die op de Ring gesneuveld zijn, zilveren dan he ? Voor de rest is het bij de mijne jammer dat de vorige eigenaren bepaalde , specifieke kenmerken verwijdert of verkocht hebben 😢 Ik noem ff de stoelen, zijn vervangen door rode DC 2, de airco is gekilled en het stuur is geen ori Momo. Stuur inmiddels gekocht, airco boeit me niet, en de stoelen mee bezig, maar heb soms wel het idee dat ik dan beter een hele auto in de UK kan kopen dan de stoelen los, zit soms maar 1500 euro tussen hahahha
DidiCC
Posts: 14
Joined: Sun Sep 09, 2018 8:04 pm

Re: Even voorstellen CTR 30 th ann

Post by DidiCC »

En heb een facelift front met pre facelift lampen. En als ik heel eerlijk ben, vind ik haar dat goed staan. Heb dus bij Japoto een zilveren pre facelift front gehaald en bij de rest van de onderdelen staan. Dan zou die ooit weer naar originele staat kunnen.
DidiCC
Posts: 14
Joined: Sun Sep 09, 2018 8:04 pm

Re: Even voorstellen CTR 30 th ann

Post by DidiCC »

En om even terug te komen op de bak lawaai, zit een DC onder die overgaat in een 3 inch zonder dempers en de uitlaat zelf was ook niet meer echt vol. Was eigenlijk een rijdende Wok melding 😂 door een oem demper is het geluid al aardig beter, maar komt straks een nieuw systeem onder, met tussendempers en 1 waarvan ik weet dat het een beetje binnen de perken blijft. Ondanks dat het een speelauto is en ik er eigenlijk alleen in rijdt, heb ik inmiddels door het slijten der jaren een beetje een afkeer gekregen van teveel lawaai 🤣
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Even voorstellen CTR 30 th ann

Post by Jo& »

Dat lawaai snap ik haha

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Even voorstellen CTR 30 th ann

Post by Jo& »

DidiCC wrote:Sorry voor de late reactie. Hij zit nu op 196k. Kleppen zijn inmiddels gesteld en scheelde wel wat tikken. Het is op moment eerst even de basis weer op orde. En weet sowieso van 6 lhd die op de Ring gesneuveld zijn, zilveren dan he ? Voor de rest is het bij de mijne jammer dat de vorige eigenaren bepaalde , specifieke kenmerken verwijdert of verkocht hebben [emoji22] Ik noem ff de stoelen, zijn vervangen door rode DC 2, de airco is gekilled en het stuur is geen ori Momo. Stuur inmiddels gekocht, airco boeit me niet, en de stoelen mee bezig, maar heb soms wel het idee dat ik dan beter een hele auto in de UK kan kopen dan de stoelen los, zit soms maar 1500 euro tussen hahahha
Hij kwam standaard zonder Airco hoor

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
DidiCC
Posts: 14
Joined: Sun Sep 09, 2018 8:04 pm

Re: Even voorstellen CTR 30 th ann

Post by DidiCC »

Nope, Airco zat standaard op een 30th Anny.

In 2003 Honda celebrated 30 years of the Civic badge by offering a special edition 30th Anniversary Civic Type R. This special edition features red bucket seats from Recaro, air conditioning, privacy glass on the rear windows, a leather MOMO steering wheel, red interior carpet and door cards. The 30th Anniversary models in the UK were available in Nighthawk Black, Satin Silver and Milano Red. Only 300 of these models were produced, 100 in each colour

Verder kan je ze natuurlijk herkennen aan de stikker achterop, al zegt dat ook niet alles, en ze hebben een afwijkend Vin nummer ten opzichte van de normale EP3's.
Post Reply