Het heeft even geduurd, maar ik mag mij eindelijk voorstellen op dit forum. Ik ben Chris, 43 jaar, woonachtig in Zwolle en sinds twee weken de eigenaar van een Type R FN2 van juli 2008. De auto heb ik via een autobedrijf geimporteerd vanuit Duitsland. Er staat aantoonbaar slechts 79.000 op de teller. Hieronder vinden jullie de foto's:
De schade aan de achterkant wordt as we speak hersteld.
Autohistorie
In de loop der jaren heb ik aardig wat auto's in mijn bezit gehad. Het begon allemaal met een Bassie en Adriaan auto uit 1985, ofwel een Prelude 1.8 EX. Geen rood met gele steppen, maar champagne qua kleur. Bij de koop bleek dat de louche autodealer was 'vergeten' de 5e versnelling te fixen. Leuk als je wilt schakelen naar 5 en dan vervolgens alleen maar toeren hoort. Buiten dit om reed de Prelude heerlijk. Totdat de kosten om de hoek kwamen kijken. Gauw weggedaan. Daarna kwamen de volgende auto's voorbij in de loop der jaren:
- Een Accord Aerodeck EX 2.0i uit 1986 (de 122 pk versie, ook in champagne kleur);
- Een Nissan Sunny Coupe 1.6 GTI 16V uit 1987 (prachtauto qua staat, veel plezier mee gehad);
- Een Alfa Romeo 145 1.8 Twin Spark uit 1997 (ik wil nooooooooit weer een Italiaan, kostenbak);
- Een Nissan 200SX S13 met 1.8 CA18DET blok (juli dit jaar verkocht, vanwege de Type R);
- Een Nissan Sunny 1.4 Hatchback uit 1994 voor daily drive;
- Een Honda Prelude 2.0 EX uit 1990, in saai grijs;
- Een Mazda 323 1.8i uit 1996, kleur solemn blue;
- Een Suzuki Swiffer uit 1999 in vies groen;
- Een Toyota Crown Majesta van 1992 (import, dikke bak);
- Een Mazda Xedos 9 2.3 Miller;
- Een Toyota Crown Majesta van 1992 (ingeruild op de Xedos, omdat ik de Crown miste);
- Een Volvo 850 Estate 2.5 GLT, gebruikt voor de Carbage Run 2012 Winter Edition, wát een tank;
- BMW 316i Compact uit 2000 (miskoop van de eeuw);
- Honda Accord 1.8 LS uit 1998, met luie VTEC blok;
Over de FN2 zelf.....
Ik lees her en der dat dit type eigenlijk niet R-waardig is. Dit heeft te maken met de wegligging, welke (een stuk) minder is dan de EP3 en de opvolgers. Honda koos voor een goedkope ophanging, met kritiek als gevolg. Jeremy Clarkson brandde de FN2 tot de grond af, zag ik. Maar toen had ik de Civic al .
Terechte opmerking of valt van dit model nog een leuk gooi- en smijt auto te maken? Ik opteer voor een Mfactory Helical LSD, maar dat ding is best duur. Wellicht dat een strutbar voor en achter verbeteringen brengt, evenals een setje Whiteline Sway bars voor onder de auto?
Tips & tricks zijn van harte welkom