De FN2 van TCD-R

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Post Reply
TCD-R
Posts: 7
Joined: Tue Jul 10, 2018 8:27 pm
Contact:

De FN2 van TCD-R

Post by TCD-R »

Hoi allen :chuncky: ,

Het heeft even geduurd, maar ik mag mij eindelijk voorstellen op dit forum. Ik ben Chris, 43 jaar, woonachtig in Zwolle en sinds twee weken de eigenaar van een Type R FN2 van juli 2008. De auto heb ik via een autobedrijf geimporteerd vanuit Duitsland. Er staat aantoonbaar slechts 79.000 op de teller. Hieronder vinden jullie de foto's:

ImageImageImage

Image


Image


Image


Image


Image


Image

De schade aan de achterkant wordt as we speak hersteld.

Autohistorie
In de loop der jaren heb ik aardig wat auto's in mijn bezit gehad. Het begon allemaal met een Bassie en Adriaan auto uit 1985, ofwel een Prelude 1.8 EX. Geen rood met gele steppen, maar champagne qua kleur. Bij de koop bleek dat de louche autodealer was 'vergeten' de 5e versnelling te fixen. Leuk als je wilt schakelen naar 5 en dan vervolgens alleen maar toeren hoort. Buiten dit om reed de Prelude heerlijk. Totdat de kosten om de hoek kwamen kijken. Gauw weggedaan. Daarna kwamen de volgende auto's voorbij in de loop der jaren:
  • Een Accord Aerodeck EX 2.0i uit 1986 (de 122 pk versie, ook in champagne kleur);
  • Een Nissan Sunny Coupe 1.6 GTI 16V uit 1987 (prachtauto qua staat, veel plezier mee gehad);
  • Een Alfa Romeo 145 1.8 Twin Spark uit 1997 (ik wil nooooooooit weer een Italiaan, kostenbak);
  • Een Nissan 200SX S13 met 1.8 CA18DET blok (juli dit jaar verkocht, vanwege de Type R);
  • Een Nissan Sunny 1.4 Hatchback uit 1994 voor daily drive;
  • Een Honda Prelude 2.0 EX uit 1990, in saai grijs;
  • Een Mazda 323 1.8i uit 1996, kleur solemn blue;
  • Een Suzuki Swiffer uit 1999 in vies groen;
  • Een Toyota Crown Majesta van 1992 (import, dikke bak);
  • Een Mazda Xedos 9 2.3 Miller;
  • Een Toyota Crown Majesta van 1992 (ingeruild op de Xedos, omdat ik de Crown miste);
  • Een Volvo 850 Estate 2.5 GLT, gebruikt voor de Carbage Run 2012 Winter Edition, wát een tank;
  • BMW 316i Compact uit 2000 (miskoop van de eeuw);
  • Honda Accord 1.8 LS uit 1998, met luie VTEC blok;
Wellicht ben ik een auto vergeten, haha. Ik weet het niet meer.

Over de FN2 zelf.....
Ik lees her en der dat dit type eigenlijk niet R-waardig is. Dit heeft te maken met de wegligging, welke (een stuk) minder is dan de EP3 en de opvolgers. Honda koos voor een goedkope ophanging, met kritiek als gevolg. Jeremy Clarkson brandde de FN2 tot de grond af, zag ik. Maar toen had ik de Civic al :02.47-tranquillity: .

Terechte opmerking of valt van dit model nog een leuk gooi- en smijt auto te maken? Ik opteer voor een Mfactory Helical LSD, maar dat ding is best duur. Wellicht dat een strutbar voor en achter verbeteringen brengt, evenals een setje Whiteline Sway bars voor onder de auto?

Tips & tricks zijn van harte welkom
User avatar
Spongerobie
Posts: 209
Joined: Fri Jul 20, 2012 7:37 pm

Re: De FN2 van TCD-R

Post by Spongerobie »

Hoi Chris,

Welkom op het forum en bij de club, FN2 ziet er netjes uit zo op de fotos en goed dat de schades direct aangepakt worden, kan je wel zien dat je een liefhebber bent.
Nu kan je dat denk ook al zien aan het lijstje van vorige autos hoor :)

Ik denk dat [MENTION=2]Lucas79[/MENTION], ons bestuurslid je vast meer kan vertellen over het verbeteren van de wegligging van de FN2, ik zal hem direct even een berichtje sturen :) (mocht je je alvast even willen inlezen heb ik zijn topic alvast even opgezocht, misschien staat hier ook al wat nuttige informatie in :) )
[CENTER]Keizacht de Sponzigste![/CENTER]
User avatar
Djrik
Posts: 16
Joined: Wed Jun 13, 2018 8:05 am

Re: De FN2 van TCD-R

Post by Djrik »

Welkom hier! Mooie wagen! Niet Type R waardig denk ik niet, maar hij is wel een van de "zachtste" R's. Ik zou eerst rijden met je wagen voor dat je geld in steekt, vaak is het helemaal niet nodig! Ik denk dat de FN2 echt wel leuk is om in te rijden op de openbaare weg! Wil je op circuit is het een ander verhaal, maar om te genieten op een mooi stuk weg, denk ik dat hij prima voldoet. De Mugen Versie schijnt wel een van de snelste pre turbo versie te zijn ;) Anyway, welcome hier! en veel plezier met je R.

https://www.youtube.com/watch?v=iX1EfVoDuFc&t=220s
User avatar
Djrik
Posts: 16
Joined: Wed Jun 13, 2018 8:05 am

Re: De FN2 van TCD-R

Post by Djrik »

TCD-R
Posts: 7
Joined: Tue Jul 10, 2018 8:27 pm
Contact:

Re: De FN2 van TCD-R

Post by TCD-R »

Haha, die links had ik allemaal al bekeken :-). Toch bedankt, Djrik :chuncky: .

Ik heb inmiddels al een veerpootbrug voor en achter besteld. Na montage ga ik eerst idd een tijdje rijden om het Type R gevoel te krijgen. Wellicht is meer sleutelen niet nodig voor de openbare weg.

Op het circuit kom ik liever niet. Ik heb iets te veel Ringfilmpjes gezien, waarbij het vaak mis gaat :crushed:
User avatar
H8TER
Posts: 180
Joined: Sun Feb 16, 2014 12:48 pm

Re: De FN2 van TCD-R

Post by H8TER »

Zijn meer filmpjes dat het goed gaat hoor ;-)
ITR dag record:
774km (2016)
787KM, 853km (2017)
840km. 921km :biggrin: ,903km(2018)
854km (2019)
erwin
Posts: 298
Joined: Thu Nov 08, 2007 7:38 pm

Re: De FN2 van TCD-R

Post by erwin »

Welkom mooie R
Post Reply